W Unii Europejskiej wszyscy są równi, ale Niemcy są równiejsi. Jako jedyny kraj przegłosował w swoim parlamencie, że prawo niemieckie jest w ich kraju ponad prawem unijnym. W ten sposób to, co wszystkich obowiązuje, ich obowiązywać nie musi.
Nie należy się zatem dziwić, że unijne dotacje tak są pomyślane, żeby prędzej czy później wróciły do Niemiec.
Zdawać by się mogło, że co jak co, ale darmowe kursy mogą przydać się każdemu. Mnie się przynajmniej tak kiedyś zdawało. Chciałam nauczyć się jakiegoś programu graficznego, żeby móc projektować okładki do książek. Zrazu wydawało się, że spełniam wszelkie możliwe kryteria. Zachęcona przez jakąś internetową firmę, złożyłam odpowiednie papiery.
Wtedy okazało się, że mam nieodpowiednie wykształcenie. Kurs jest bowiem tylko dla elektroników! Po co elektronikowi taki kurs? Tego się nie dowiedziałam. Przypuszczam, że jako ogrodniczka miałabym jedynie szanse na kurs obsługi drabiny w sadzie.
Do następnej soboty. Pozdrawiam
Małgorzata Todd
Teatrzyk Zielony Śledź
ma zaszczyt przedstawić sztukę pt.
Oskar murowany
Występują: Reżyser, Producent, Scenarzystka.
Reżyser – Film zaczyna się wielkim wybuchem.
Producent – Taka pirotechnika dużo kosztuje.
Reżyser – Ani trochę. Można wykorzystać tę ilustrację telewizyjną, kiedy mówiło się o planowanym zamachu na sejm.
Producent – OK. Co dalej?
Scenarzystka – On i Ona całują się namiętnie.
Producent – Jakiś dialog? Coś w nawiązaniu do wybuchu?
Reżyser – W tej sytuacji słowa są zbędne.
Scenarzystka – Ale oczywiście nie wykluczone. Dialog powinien wyglądać mniej więcej tak – Ona: Kocham cię. On: Ja cię też.
Producent – Co dalej? Są jeszcze jacyś inni bohaterowie?
Reżyser – Oczywiście. Jeszcze mamy parę gejów i parę lesbijek.
Scenarzystka – Na początek można pozwolić widzowi myśleć, że to zwykła grupka przyjaciół na łonie natury. Później dopiero okazuje się kto jest z kim.
Reżyser – Po zejściu lawiny. Ocalała para gejów całuje się.
Scenarzystka – On mówi: Kocham cię. A drugi On: Ja cię też.
Reżyser – Tę samą scenę można powtórzyć w namiocie lesbijek.
Scenarzystka – Jedna z nich mów: Kocham cię.
Producent – Niech zgadnę. Druga odpowiada: Ja ciebie też.
Scenarzystka – Jak pan odgadł?
Producent – Co z akcją?
Scenarzystka – To zależy jak daleko się posuniemy w wolności artystycznej. Sceny erotyczne mogą być bardzo odważne.
Reżyser – Moim zdaniem Oskar murowany.
Producent – A jak nie?
Reżyser – To dorzuci się parę scen z dziećmi i puści do szkół podstawowych i przedszkoli jako film instruktażowy o wychowaniu seksualnym.
KURTYNA