Kiedy chcemy pokazać komuś, że jest dla nas ważny, staramy się dbać o niego najlepiej jak umiemy. Nie szczędzimy mu czasu ani troski i jak najczęściej okazujemy swoją wdzięczność. W ten sposób dbamy o dobre relacje. Podobnie powinniśmy postępować w biznesie wobec naszych kontrahentów, którym przecież zawdzięczamy tak wiele dobrego. Kiedy pokażemy im, jak ważni są dla nas, możemy być pewni, że zrewanżują się nam poprzez dobrą, owocną współpracę i okazanie potrzebnego wsparcia, kiedy pojawią się trudności.
Artykuł sponsorowany
Ukryte znaczenie nagradzania
Nagradzanie to doskonały sposób na wyrażanie wdzięczności i uznania w biznesie. W ten sposób można pokazać, jak ogromne znaczenie dla naszej firmy ma współpraca z kontrahentami oraz jak bardzo jesteśmy wdzięczni za trud pracy i zaangażowanie włożone w naszą działalność. Nagroda w biznesie ma jednak jeszcze jedno ważne znaczenie – doskonale kształtuje lojalność i przywiązanie do danej marki, sprawdzając się w tym wymiarze dużo lepiej niż reklama.
Kampania reklamowa działa przez krótki czas, przez co nie jest w stanie wytworzyć trwałego przywiązania do danej marki, a w dodatku jest niezwykle kosztowna. Poza tym coraz więcej osób bardzo negatywnie odbiera przekazywane w ten sposób treści, traktując je jako swoistego rodzaju sztukę manipulacji.
Dotyczy to zwłaszcza kontrahentów, którzy w tym zakresie są zdecydowanie bardziej wymagający i pragną rzetelnej informacji o danym produkcie, czy też usłudze. Tymczasem dzięki skutecznemu nagradzaniu można nie tylko osiągnąć zamierzone efekty w postaci lojalności kontrahentów, ale również zaoszczędzić mnóstwo cennego czasu i zdecydowanie obniżyć koszty całego przedsięwzięcia.
Nowoczesne nagradzanie z programami lojalnościowymi
Programy lojalnościowe, jako skuteczny sposób na nagradzanie kontrahentów (na przykład za pomocą kart premiowych – http://sodexolojalnosc.pl/nagrody/karta-premiowa/), zyskują coraz większą popularność i przychylność właścicieli firm. Nic w tym dziwnego, biorąc pod uwagę badania rynkowe jasno wskazujące na ich wysoką efektywność. Ich kompleksowość, długofalowość oraz indywidualne podejście do uczestników pozwalają na wytworzenie pomiędzy nimi a organizatorem całej akcji trwałej relacji, opartej na lojalności i przywiązaniu. Doskonałym przykładem tego typu rozwiązań są kompleksowe programy lojalnościowe opracowane przez odznaczającą się wieloletnim doświadczeniem firmę Sodexo.
To, co ją wyróżnia, oprócz wyjątkowej skuteczności, to przede wszystkim stuprocentowy profesjonalizm specjalistów przedsiębiorstwa, których działania opierają się na jednej z podstawowych zasad firmy „know – how” oznaczającej nieograniczoną wymianę doświadczeń pomiędzy pracownikami. Przygotowane przez nich kompleksowe programy lojalnościowe to nowoczesna i przynosząca zaskakujące efekty metoda nagradzania kontrahentów.
Jak to działa?
Tajemnicą efektywnego nagradzania przy pomocy kompleksowych programów lojalnościowych jest ich indywidualne podejście to uczestników, jak również wymagań samych organizatorów. Przed rozpoczęciem programu następuje dokładne przeanalizowanie cech poszczególnych uczestników i w oparciu o nie (oczywiście z uwzględnieniem uwag przedsiębiorców) powstają założenia całego programu oraz jego regulamin. Dzięki temu sam przebieg akcji, jak i katalog nagród (zawiera aż 1500 pozycji) przygotowany dla uczestników, jest dla nich niezwykle atrakcyjny i zachęcający do aktywnego udziału.
Ponadto takie indywidualne podejście do kontrahentów sprawia, że czują się oni w pewien sposób wyróżnieni i docenieni, co powoli zaczyna budować ich lojalność wobec firmy. Atrakcyjność programu oraz możliwość zdobycia nagród zwiększają zaangażowanie kontrahentów oraz budują cenne przywiązanie do marki. Przedsiębiorcy zyskują w ten sposób wszystko to, co jest ważne w relacjach z partnerami biznesowymi.
Programy lojalnościowe firmy Sodexo wyróżnia także dbałość o każdy szczegół. Dzięki temu zarówno uczestnicy jak i sami właściciele firm przez cały czas trwania akcji mogą cieszyć się dużym komfortem psychicznym. Kontrahenci sami decydują o wyborze nagrody oraz miejscu jej dostarczenia. Mogą też korzystać z narzędzi komunikacji ułatwiających uzyskiwanie potrzebnych informacji o programie. Organizatorzy natomiast otrzymują pełne profesjonalne wsparcie obejmujące między innymi konsultacje prawne, możliwość monitorowania przebiegu całego programu i śledzenia osiąganych przez kontrahentów wyników.
Dzięki bieżącym raportom, jak i kalkulatorowi zwrotu kosztów inwestycji, przedsiębiorcy sprawują pełną kontrolę nad budżetem. W tym miejscu warto również zauważyć, że koszty całego przedsięwzięcia związane są wyłącznie z osiąganymi wynikami, a nie z samą obsługą programu. Kompleksowe programy lojalnościowe pozwalają zatem na skuteczne nagradzanie kontrahentów – bez ponoszenia zbędnych kosztów. Jest to także duża oszczędność cennego czasu, którego nie trzeba już przeznaczać na wyszukiwanie skutecznych metod nagradzania, tym bowiem zajmie się firma Sodexo.
fot. mat. sponsora