Założyłeś własny sklep internetowy? Gratulujemy! Teraz czas najwyższy, żeby pokazać Twoje dzieło światu. Na pewno zależy Ci, żeby jak najwięcej osób dowiedziało się o Twoim sklepie. Musisz więc przemyśleć nie tylko sposób promocji, ale także jej kanały.
Strategia
Zanim jednak ruszysz do promowania swojego sklepu, powinieneś gruntownie to przemyśleć. I nie mamy tu na myśli przemyślenia wyłącznie sposobu promocji, ale przede wszystkim tego, jaka jest Twoja marka, jakie wartości chcesz przekazywać w swojej komunikacji, co wyróżnia Twój sklep i kto jest Twoim wymarzonym klientem. Choć wszystko to może wydawać Ci się banalne lub wręcz niepotrzebne, to zaufaj nam, że warto przysiąść i poszukać odpowiedzi na te pytania. Bardzo dobrym pomysłem jest poproszenie o pomoc specjalisty. „Wypracowanie osobowości marki oraz strategii komunikacji i promocji jest niezwykle istotne przed rozpoczęciem działań. Nieprzemyślane akcje mogą kończyć się słabym efektem oraz zmarnowanym czasem i pieniędzmi” – mówi specjalista z firmy Crehler, zajmującej się budowaniem i wdrażaniem sklepów internetowych.
Social Media
Wiele osób uznaje, że jeśli czegoś nie ma w mediach społecznościowych, to nie istnieje. Jest w tym twierdzeniu sporo prawdy. Obecnie całe nasze życie przenosi się na Facebooka, Instagrama, Twittera a nawet TikToka. To właśnie w tych miejscach szukamy nie tylko rozrywki i kontaktu z przyjaciółmi, ale także informacji o konkretnych produktach, fachowej wiedzy czy inspiracji zakupowych. Coraz częściej chcąc dowiedzieć się czegoś na temat danej marki wchodzimy na jej profil w mediach. A jeśli tego profilu nie znajdujemy albo nie jesteśmy w stanie uzyskać tam interesującej nas informacji po prostu odchodzimy. Dlatego tak ważne jest, żeby Twój sklep internetowy istniał w mediach społecznościowych. Nie oznacza to jednak, że musi być wszędzie. Zapoznaj się z każdą platformą społecznościową i przemyśl, czy Twój sklep do niej pasuje i czy korzystają z niej osoby, które są Twoją grupą docelową. Pamiętaj także, że każda z tych platform jest inna i content przez Ciebie publikowany musi być do niej dopasowany. Weź także pod uwagę, że prowadzenie kanałów w Social Media to nie tylko publikowanie zdjęć, to przede wszystkim społeczność i relacje, a więc po prostu rozmowa, na którą trzeba znaleźć czas.
Google Adwords
Dobrym pomysłem jest, aby sięgnąć po płatne reklamy Google Adwords, jako jeden z pierwszych elementów promowania sklepu internetowego. Stosunkowo łatwo jest się ich nauczyć, a pieniądze włożone w tego typu promocję nie muszą być duże. Dzięki reklamom Google Adwords możesz uzyskać więcej wejść na stronę. Rozpoczynasz od ustawienia budżetu reklamy oraz tego, komu Twoja reklama się wyświetli. W tym momencie bardzo przydaje się to, o czym pisaliśmy na początku, czyli sprecyzowanie kto jest Twoim idealnym klientem. Możesz ustawić lokalizację interesujących Cię internautów, ich zainteresowania czy to, jakich informacji ostatnio szukali. Ustawiasz także słowa kluczowe, po których wpisaniu użytkownikom wyświetlać będzie się Twoja reklama. Jak wspomnieliśmy są to jednak reklamy płatne, przed włączeniem reklamy dobrze jest więc przyjrzeć się wszystkim możliwym zmiennym, aby nie „przepalić” budżetu.
(tekst i fot. mat. sponsora)