22 grudnia 2024

Samochody dla firm – znajdź swój model

Kupno auto to sprawa, która niejednej osobie spędza sen z powiek. Kiedy stając przed wyzwaniem nabycia samochodów dla własnej firmy – sprawa staje się jeszcze bardziej skomplikowana. Nie wystarczy bowiem wybrać swojego ulubionego modelu. Bardziej istotne stają się czynniki ekonomiczne i i to znacznie bardziej, niż przy zakupie samochodu dla osoby prywatnej. Na co więc warto zwrócić uwagę i o czym pamiętać? Poniżej kilka podpowiedzi.

Reklamy

Artykuł sponsorowany

 

Od czego zacząć?

Reklamy

Zanim udamy się do salonu po zakup – musimy zacząć od określenia potrzeb firmy. W tym celu dobrze jest odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Czy samochody będą używane wyłącznie w celu dojazdu do Klienta, czy może będą także służyły do transportu drobnych rzeczy np. materiałów marketingowych? Jaki dystans rocznie będzie przejeżdżało auto? Będą nim jeździli pracownicy czy kadra managerska? Czy zależy nam na dodatkowym wyposażeniu? I wreszcie – jakim dysponujemy budżetem? Szczera i przemyślana odpowiedź na te pytania może nam pomóc ustrzec się przed zakupem, którego będziemy potem żałowali. Przykładowo warto uchronić się przed zbyt małym bagażnikiem. Zdarza się bowiem, że mimo iż pierwotnie nie planujemy w firmie przewozu większych towarów, pojawi się sytuacja, gdy trzeba przewieźć większą ilość materiałów biurowych lub zakupów spożywczych do firmy. Wtedy dodatkowe kursy mogą nas kosztować więcej niż pierwotnie zaoszczędziliśmy na mniejszej przestrzeni w samochodzie.

Nie mniej ważną kwestią przy zakupie samochodów dla firmy jest rodzaj silnika. Jeśli auto rocznie będzie przejeżdżało mniej niż 30 tysięcy kilometrów, spokojnie możemy zdecydować się na silnik benzynowy. W innym przypadku lepszym wyborem będzie diesel – mimo, że są to samochody nieco droższe, to jednak sporo można zaoszczędzić na eksploatacji. Co więcej, dopiero przy tak dużym przebiegu różnica w cenie zakupu zostanie zniwelowana oszczędnościami na paliwie. Wydawać by się mogło, że największe oszczędności możemy zyskać przy samochodach napędzanych gazem LPG. Jednak instalacje gazowe nie zyskały zbyt wielu zwolenników we flotach. Po pierwsze – butla zabiera sporo bagażnika, więc planując zamontowanie gazu, automatycznie musimy zdecydować się na kupno większego samochodu. Ponadto jest wiele miejsc, gdzie takim samochodom nie można wjeżdżać – na przykład podziemne parkingi. I wreszcie mając instalację LPG musimy częściej robić przeglądy, a to dodatkowa strata i czasu i pieniędzy.

Reklamy

Oprócz tradycyjnego transportu, samochody dla firm mogą pełnić także rolę reklamową. Jeśli planujemy zakup kilku samochodów i dość często będą się one poruszać na przykład po mieście, można pomyśleć o umieszczeniu na nich reklamy naszej firmy. Ma to o tyle znaczenie już przy zakupie auta, że gdy decydujemy się na najmniejsze wielkościowo auta, to treści, jakie będzie można przekazać przy pomocy reklam, będą niewielkie. Jeśli kupimy nawet minivana, możliwości znacznie się powiększą.


Sposób na finansowanie

Kiedy odpowiedzieliśmy już sobie na pytania dotyczące przeznaczenia i wielkości pojazdu, rodzaju silnika, kwestii wyposażenia – pozostaje nam zastanowić się nad opcją finansowania. Nawet niewielka flota składająca się z kilku samochodów, to konieczność wydania około miliona złotych. Jeśli nie dysponujemy takim zasobem gotówki, lub nie chcemy pozbywać się posiadanej gotówki na zakup samochodów dla firmy, warto rozważyć opcję leasingu operacyjnego z pełną obsługą – czyli tzw. wynajmu długoterminowego. Dobrze jest zapytać o takie rozwiązanie w salonie samochodowym, z którym zdecydujemy się nawiązać współpracę.


Polski lider

Na polskim rynku niekwestionowanym liderem wśród flot firmowych jest Skoda. Bardzo dobry stosunek jakości do ceny, niski koszt utrzymania, niezawodność, szeroki wybór modeli, dostosowanie do potrzeb klienta to tylko kilka elementów, które wpływają na wybór tych aut do floty firmowej. Więcej informacji na temat samochodów dla firm oferowanych przez Skodę znajdziemy na stronie http://www.skoda-flota.pl/.

 

 

fot. mat. sponsora