26 kwietnia 2024

Na wycieczce do Ustronia Morskiego

W dniach 19 – 25 sierpnia 2019 r. odbyła się wycieczka uczestników Warsztatu Terapii Zajęciowej w Alojzowie wraz z opiekunami do Ustronia Morskiego.

Po przybyciu na miejsce zostaliśmy zakwaterowani w Ośrodku Wypoczynkowym Błękitne Tarasy znajdującym się w centrum miejscowości w odległości zaledwie 400 m od pięknego Bałtyku. Zapewniono nam przytulnie pokoje z balkonami lub możliwością korzystania z tarasu w bardzo dobrym standardzie.

Serwowano pyszne, domowe posiłki przyrządzane z regionalnych hodowli oraz upraw. Do dyspozycji mieliśmy przestronną stołówkę oraz pizzerię. Cały teren ośrodka wyróżnia się przestrzenią i dużą ilością zieleni co sprzyja organizacji różnych gier zespołowych oraz wypoczynkowi. Przez cały okres pobytu mogliśmy liczyć na wspaniałą obsługę dbającą o każdy szczegół.

Pierwszego dnia zaraz po zakwaterowaniu spacerowaliśmy po plaży podziwiając piękno morza Bałtyckiego, które zachwyca swoją kolorystyką uzależnioną od nasłonecznienia, kąta padania promieni słonecznych, stopnia zachmurzenia, zasolenia wody oraz jej głębokości. Kilku uczestnikom dopisało szczęście znajdując niewielkie bryłki bursztynu.

Następnie przeszliśmy się uliczkami Ustronia Morskiego, aby poczuć atmosferę tej turystycznej miejscowości. Drugi dzień naszego wyjazdu obfitował w wiele atrakcji. Wyruszyliśmy kolejką turystyczną na zwiedzanie różnych części owej nadmorskiej miejscowości oraz latarni morskiej w Gąskach. Po pysznym obiedzie korzystaliśmy z popołudniowych spacerów po plaży. Uczestnicy wyjazdu mieli czas na zakupienie pamiątek oraz smakowanie kulinarnych specjałów. Natomiast wieczorem odbyła się integracyjna zabawa taneczna.

Trzeciego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę do Dobrzycy, w której zwiedziliśmy Ogrody Hortulus. Kompleks składa się z dwóch zespołów ogrodowych o odmiennym charakterze – Ogrodów Tematycznych Hortulus oraz Ogrodów Hortulus Spectabilis. Zespoły ogrodowe zachwyciły nas pięknem roślinności, zapachami kwiatów i ziół, cudownym klimatycznych charakterem oraz gustownymi dodatkami i wyposażeniem ogrodowym. Każdy z uczestników mógł zakupić pamiątki oraz nasiona kwiatów czy artykułów ogrodowych w Centrum Ogrodniczym. Jak każdego dnia po obiedzie wybraliśmy się na plażę, aby korzystać ze słońca i kąpieli w morzu.

Czwarty i piąty dzień wypoczynku poświęcony został w całości na spacery nad morzem, leżakowanie oraz pływanie. Po tak spokojnie i mile spędzonym czasie nabraliśmy sił, aby wziąć udział w turnieju łuczniczym oraz turnieju tenisa stołowego zorganizowanych przez państwa Iwonę i Pawła Wojniak będących właścicielami Ośrodka Wypoczynkowego Błękitne Tarasy. Wszyscy bardzo dokładnie zostaliśmy przeszkoleni, a następnie każdy z uczestników mógł zbierać punkty i walczyć o nagrodę główną, jaką były pamiątki z nad morza oraz kupony na pyszną pizzę przygotowaną w pizzerii należącej do ośrodka.

Szósty dzień naszego wypoczynku rozpoczął się od spacerów nad morzem, następnie wyruszyliśmy do Western Parku mającego charakter edukacyjno – rozrywkowy. Mieliśmy okazję zwiedzenia mini zoo, muzeum indianistycznego, obozowiska Indian, uliczek Westernowa ze sceną do kaskaderskich pokazów konnych. Uczestnicy mieli również możliwość strzelania z łuku, korzystania z byka rodeo oraz dojenia krowy. Dużym zainteresowaniem cieszyły się konie i kucyki przyjaźnie nastawione do osób z niepełnosprawnością i chętne do współpracy.

Po pysznej kolacji udaliśmy się do pobliskiego Kościoła Podwyższenia Krzyża Świętego na mszę świętą. Następnie wieczorem odbyła się pożegnalna dyskoteka, w trakcie której wręczono nagrody zwycięzcom turnieju łuczniczego oraz turnieju tenisa stołowego. Wszyscy pozostali uczestnicy otrzymali nagrody pocieszenia. Nie zabrakło również podziękowań za wspaniały pobyt, a także wielu uśmiechów i wzruszeń. W niedzielny poranek po smacznym śniadaniu oraz pożegnaniu z właścicielami ośrodka udaliśmy się w drogę do naszych domów.

Uczestnikom wycieczki bardzo podobał się wyjazd do Ustronia Morskiego. Miejsca i obiekty, które zwiedzaliśmy były inspirujące. Każdego dnia urzekały nas piękne, nadmorskie widoki oraz smaki kuchni regionalnej i wspaniałe desery.

Był to niezwykły czas, spędzony bardzo aktywnie i ciekawie. Nie zabrakło również chwil na odpoczynek i relaks. Każdemu uczestnikowi wycieczki z pewnością pozostało wiele wspaniałych wspomnień oraz chęci na poznawanie kolejnych zakątków naszego pięknego kraju.