Chatboty – często nazywane wirtualnymi asystentami, to nic innego jak oprogramowanie którego działanie ma na na celu naśladowanie zachowań ludzkich, poprzez rozmowę przy użyciu języka naturalnego. Umożliwiają one użytkownikom interakcję z aplikacją w sposób konwersacyjny, zarówno dźwiękowy jak i tekstowy, w celu wykonywania określonych funkcji. Chatboty można wdrożyć w narzędzia do obsługi klienta typu: helpdesk, call center, czat.
Chatbot idealny
Oprócz umiejętności słuchania Bot powinien potrafić nawiązać rozmowę z odbiorcą. Kluczowym czynnikiem jest odpowiednie “wyuczenie” Chatbota odpowiedzi na pytania. Poprawność językowa oraz płynność wypowiedzi są niezbędne, aby zbudować relację z rozmówcą.
Konstruując scenariusz rozmowy Chatbota, musimy przede wszystkim mieć na uwadze odbiorców. Aby zrobić dobre wrażenie na rozmówcy, odpowiedzi powinny być proste i spójne. Pamiętajmy, iż wrażenie robi się tylko raz. Bot ma na celu pomoc w odpowiedzi na często zadawane pytania. Nieumiejętne zaprojektowanie Chatbota może nie tylko nie przynieść oczekiwanego efektu, ale wręcz zniechęcić odbiorców do korzystania z pomocy wirtualnego asystenta.
Przed rozpoczęciem opracowywania planu pracy Bota w pierwszej kolejności należy zidentyfikować procesy w branży, miejscu pracy, które są powtarzalne i wymagają minimalnego podejmowania decyzji.
Etapy identyfikacji procesu to:
- Określ powtarzalny proces, który chcesz zautomatyzować.
- Opisz przebieg procesu za pomocą kroków i reguł.
- Opracuj plan automatyzacji, mapując każdy etap procesu.
Wszystkie te punkty pozwolą na bardziej szczegółowe ukierunkowanie i opracowanie planu niezbędnego do stworzenia idealnego wirtualnego asystenta.
źródło: https://www.mysocialseller.com/
Tworząc Bota powinniśmy zwrócić uwagę na kilka kwestii, między innymi powinien on:
- tworzyć krótkie wypowiedzi, jednocześnie konstruując proste zdania,
- stosować słowa kluczowe, kojarzące się z marką,
- używać terminów, które odbiorca zna i posługuje się nimi,
Chatbot nie jest idealny i nieomylny, to od nas zależy jak bardzo będzie “dopracowany”, jest jednak kilka rzeczy, których Bot nie może:
- wprowadzać złej atmosfery,
- używać zwrotów specjalistycznych,
- wysyłać wielu wiadomości do jednego użytkownika w tym samym czasie,
Korzyści jakie możemy osiągnąć, gdy odpowiednio wdrożymy Chatbota do call center:
- Lepsza komunikacja,
- Krótszy średni czas trwania połączenia,
- Znaczna redukcja błędów,
- Optymalne wykorzystanie zasobów,
- Automatyczna odpowiedź,
Jest lista kilku najważniejszych dobrodziejstw, jakie możemy uzyskać po zaproszeniu Chatbota do naszej firmy. Automatyzacja tych procesów pozwoli nam zaoszczędzić dużo czasu oraz poprawić jakość relacji z klientami.
Pamiętajmy! Opracowanie Bota idealnego zależy od szczegółowego określenia kierunku jego działania oraz wyboru programu do nauki Chatbotów.
(tekst i fot. mat. sponsora)