Gadżety reklamowe kojarzą się z budowaniem biznesowego wizerunku. Wiele osób popełnia jednak podstawowy błąd przy ich zamawianiu. Bywa, że przedsiębiorca wychodzi z założenia, że zostanie odebrany jako profesjonalista tylko wtedy, kiedy będzie oferować swoim klientom gadżety klasy premium. Przy takim podejściu zwykłe breloki reklamowe wydają się niewarte inwestycji.
Nic bardziej mylnego. Twoi klienci mają swoje preferencje. Nie oczekują, że do zamówienia o wartości 100 złotych dołożysz im Porsche. Chcą widzieć w Tobie rozsądnego kontrahenta, którego stać na miły gest w ich kierunku.
Gadżety reklamowe dla firm nie muszą być drogie, by działać.
Upominek promocyjny ma być drobny z założenia. Jest to ważne szczególnie w Polsce. Nasi rodacy nie lubią zaciągać długów wdzięczności. Czują się skrępowani, gdy ktoś oferuje im zbyt duży prezent. W polskiej mentalności naturalnym odruchem na taką sytuację jest odmowa przyjęcia podarunku.
Co gorsza, wielki gest budzi podejrzliwość. A skuteczna promocja wymaga taktu. Dlatego miej zawsze pod ręką długopisy reklamowe do podpisywania umów i inne tanie gadżety, które są bardzo naturalne.
Nadruk na gadżetach dla firm musi być estetyczny i trwały.
Polacy nie oczekują drogich prezentów. Wymagają jednak solidności. Nadruk na gadżecie reklamowym można wykonać na różne sposoby. Od doboru techniki zależy, czy nadruk zetrze się z czasem, czy też będzie przypominał o Twojej firmie przez wiele lat.
Podejmij współpracę z profesjonalną drukarnią. Pamiętaj, by sprawdzić, czy ma w swojej ofercie takie metody nadruku jak sitodruk, druk DTG oraz termotransfer za pomocą folii flock i flex. Najlepsze firmy drukarskie oferują także haft komputerowy.
Kubek, długopis, pendrive USB czy parasol firmowy? Gadżety firmowe muszą być dobrane do klienta.
Kiedy można uznać, że gadżet reklamowy jest dobry? Wtedy, gdy spodoba się osobie, której go dajesz. Jaki jest najprostszy sposób, by to osiągnąć? Poznaj swoich klientów, zanim dasz im upominek biznesowy.
W biznesie liczy się odpowiadanie na realne potrzeby kupujących. Podsuwaj swoim nabywcom gadżety reklamowe, kiedy tylko zauważysz, że ich potrzebują. W ten prosty sposób zachwycisz ich swoją uważnością, otwartością na ich problemy i zaradnością. A stąd już prosta droga do nawiązania korzystnej relacji.
Kubki reklamowe to nie banał! Wszystko zależy od firmy.
Nie ma złych gadżetów reklamowych. Są tylko źle dobrane. Jeśli jesteś dystrybutorem kawy lub herbaty, kubek termiczny będzie strzałem w dziesiątkę. Smycze reklamowe przydadzą się z kolei na rozmaitych targach branżowych. Dobieraj prezenty do okazji lub do specyfiki własnej działalności. Ważne, by stanowiły oczywiste nawiązanie do sytuacji, w jakiej znajduje się klient.
Gadżety reklamowe z nadrukiem mogą być zabawne.
Istnieją branże, w których nie ma miejsca na poczucie humoru. W większości przypadków śmiech może być jednak pomocny. Dlatego nie wahaj się eksperymentować. Uważasz, że reklamową odzież może zdobić jedynie Twoje logo? A co, gdyby dodać do niego zabawny napis nawiązujący do misji Twojej firmy? Nawet biurowy notes może wyrażać więcej, niż wydaje się na pierwszy rzut oka. Wyzwól swoją kreatywność i zacznij budzić pozytywne skojarzenia.
(tekst i fot. mat. partnera)