Pracownicy PGE Obrót, spółki z Grupy Kapitałowej PGE, zajmującej się sprzedażą energii do odbiorców końcowych otrzymują w ostatnich dniach liczne zgłoszenia dotyczące podejrzanych wiadomości e-mail.
Korespondencja wysyłana m.in. z adresów: inf@alphaglyx.com, pgetest@sldscan.com, test@acp.org, test@urespect.org zawiera informację o rzekomej należności, która w razie nieuregulowania spowoduje przerwę w dostawie energii elektrycznej. W wiadomości znajduje się również link do płatności online.
PGE Obrót zwraca się do wszystkich klientów, aby zachowali szczególną uwagę, zignorowali podejrzane wiadomości, nie otwierali żadnych linków prowadzących do płatności oraz przekazali ostrzeżenia rodzinie i znajomym.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości PGE Obrót zachęca do kontaktu z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.
Wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są na bieżąco monitorowane, a strony blokowane. Każda próba oszustwa jest również zgłaszana do organów ścigania.
Działania nieuczciwych sprzedawców to problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług. PGE Obrót opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach. Spółka posiada certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE).
Spółka prowadzi także akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów, jak nie dać się oszukać, jak również przypominające o prawach konsumentów i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów.
Mariusz Majewski – rzecznik prasowy PGE Obrót