44-letnia kobieta otrzymała sms-a z informacją, że należy dokonać dopłaty do zamówionej wcześniej przesyłki. Kiedy kliknęła w podany w wiadomości link i wykonywała dalsze instrukcje – straciła ponad 13 tys. złotych.
Do parczewskiej komendy zgłosiła się mieszkanka gminy Milanów, która stała się ofiarą oszustwa. 44-latka otrzymała sms-a, że musi dokonać dopłaty do zamówionej wcześniej przesyłki. Pech chciał, że kobieta faktycznie oczekiwała na kuriera z przesyłką. Nieświadoma, że jest ofiarą manipulacji oszusta, kliknęła w podany w wiadomości link, po czym przelała brakujące 50 groszy na podane konto. W trakcie wykonywania przelewu kobieta wpisywała swoje poufne dane dotyczące logowania na konto. Kilkakrotnie przekazała też kody BLIK.
Nim zorientowała się, że coś jest nie tak, zamiast 50 groszy, z jej konta zniknęło ponad 10 tysięcy złotych. Została też zaciągnięta pożyczka na ponad 3,5 tysiąca złotych, której na szczęście bank nie zdążył wypłacić.
Apelujemy o ostrożność i dokładne czytanie wiadomości od rzekomych operatorów czy kurierów. Poświęcenie kilku chwil na zweryfikowanie, jaką transakcję mamy zaakceptować, może uratować nas przed utratą pieniędzy.
Klikanie w załączone linki z wiadomości zazwyczaj kieruje do nieprawdziwej strony banku. Bywa też, że zachęca do pobrania aplikacji, za pomocą których przestępcy przejmują później kontrolę nad naszym urządzeniem, a tym samym mają dostęp do naszych kont, profili, ważnych danych oraz informacji.
Zobacz też:
Oszustwo na amerykańskiego biznesmena. 58-latka straciła ponad 120 tys.
Oszustwo na amerykańskiego biznesmena. 58-latka straciła ponad 120 tys.
LubieHrubie na Instagramie