SEO to bardzo rozległa dziedzina, w której nawet najwięksi specjaliści wciąż poszerzają swoją wiedzę, a ze względu na wciąż zmieniające się wytyczne Google oraz algorytmy, koniecznie trzeba być na bieżąco. Jeżeli jesteś osobą początkującą i chciałbyś postawić pierwsze kroki w pozycjonowaniu, musisz zapoznać się z podstawami, które omówimy krok po kroku. Dzięki nim będziesz mógł zadbać o to, by Twoja strona internetowa zaistniała w Internecie.
Po pierwsze – audyt i dobór słów kluczowych
Absolutną podstawą pozycjonowania jest analiza konkurencji oraz własnych potrzeb. Dzięki temu dowiesz się jak zoptymalizować stronę internetową, jakie słowa kluczowe wybrać i czego potrzebujesz, aby być lepszym od konkurencji i zwiększyć swoje szanse na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google.
Najważniejszy jest dobór słów kluczowych, dzięki którym Twoją stronę internetową znajdą potencjalni klienci. Słowa kluczowe muszą być bezpośrednio związane z Twoją działalnością, dlatego też bardzo istotna jest analiza oferty i tego, co chcesz promować w Google. Dzięki planerowi słów kluczowych możesz sprawdzić konkurencyjność poszczególnych „keywordsów” i w ten sposób wybrać takie, na które będzie szansa uzyskać wysokie pozycje.
Jeżeli świadczysz np. usługi hydrauliczne możesz postawić na słowa ogólne (hydraulik), poboczne (tani hydraulik), słowa z długiego ogona (hydraulik telefon), regionalne (hydraulik Warszawa) lub brandowe (z nazwą Twojej firmy). Kombinacje wyrażeń kluczowych mogą być bardzo zróżnicowane, dlatego też kwestię tę warto bardzo dobrze przemyśleć.
Po drugie – optymalizacja strony
Twoja strona musi ładować się szybko, być dostosowana do urządzeń mobilnych i posiadać odpowiednią nawigację. Wszystko po to, aby z jednej strony witryna była przyjazna użytkownikom, a z drugiej dostosowana do wytycznych Google. Na optymalizację strony składają się również takie elementy, jak znaczniki stron w Google (tagtitle), opisy meta description, a nawet adres URL, który nie powinien być zbyt długi i musi jasno określać to, co znajduje się na stronie internetowej.
Wszystkie te elementy wymagają ręcznych ustawień, jednakże nie są czasochłonne, a duża liczba różnego rodzaju szablonów pozwala na łatwe dostosowane strony do urządzeń mobilnych. Dzięki licznym narzędziom do sprawdzania szybkości wczytywania strony i komunikatom o tym, co należy w tym względzie poprawić, również w tym aspekcie nie powinno być problemów ze zoptymalizowaniem witryny. Jeśli jednak masz z tym problem, skorzystaj z profesjonalnej agencji SEO lub freelancerów jak m.in. http://mateusz-kozlowski.pl.
Po trzecie – optymalizacja treści
Bardzo ważna kwestia, powiązana pośrednio z punktem drugim. Treści na stronie są bardzo ważne zarówno ze względu na użytkowników, którzy pragną zyskać specjalistyczne informacje odwiedzając Twoją witrynę, jak również pod kątem wytycznych Google. Treści na stronie powinny być obszerne, napisane bez błędów oraz merytoryczne – dzięki temu będą dobrze reprezentowały i charakteryzowały Twoją firmę.
Co więcej – treści służą do lokowania odpowiedniej liczby słów kluczowych, dzięki czemu będziesz miał możliwość rankingowania na wybrane przez siebie frazy. Oczywiście treści powinny być uzupełnione o zdjęcia i filmy, a także powinny mieć odpowiednią formę (formatowanie tekstów to podstawa), by były atrakcyjne zarówno dla użytkowników, jak również dla Google.
Po czwarte – linkowanie
Istotne jest także linkowanie wewnętrzne, pomiędzy poszczególnymi podstronami w witrynie, za co odpowiada przede wszystkim czytelne menu. Dobrym sposobem na linkowanie wewnętrzne jest również umieszczanie linków bezpośrednio w treści, na podstronach.
Po piąte – mierzenie efektów
Jeżeli chcesz dowiedzieć się, czy podstawowe działania SEO, jakich się podjąłeś dają efekt, zainstaluj na stronie Google Analytics, które pokaże Ci statystyki strony, a także skorzystaj z narzędzi do badania pozycji w Google, których w Internecie znajdziesz z pewnością bardzo wiele.
Co dalej?
Oczywiście masz dwa wyjścia – rozwijać się dalej pod kątem SEO, co jednak jest dość czasochłonne, dlatego warto zastanowić się nad usługami agencji SEO, takich jak mateusz-kozlowski.pl, które wspierają w procesie pozycjonowania. Wybór należy do Ciebie!
fot. mat. sponsora