22 listopada 2024

Produktowe etykiety na zamówienie – jakie wybrać?

Etykiety produktowe to ważny element marketingowy firmy, który wpływa bezpośrednio na jej rozpoznawalność zarówno wśród stałych, jak i nowych klientów. Produktowe etykiety na zamówienie to jednak nie tylko rozpoznawalny wygląd opakowania, ale także niezbędne informacje o produkcie, jakie powinny się na nim znaleźć. Jakie etykiety wybrać na własny produkt?

 

Czym są etykiety produktowe?

Każdy produkt wypuszczany na rynek powinien posiadać własną, spersonalizowaną etykietę, zawierającą znaki szczególne oraz opis produktu. Etykieta zawierała będzie wszelkie opisy produktu, dane szczegółowe na temat jego powstania, znaki handlowe czy logo marek. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE na etykiecie obowiązkowo powinny znaleźć się takie informacje jak:

  • nazwa produktu,
  • wykaz składników,
  • substancje pomocnicze,
  • ilość podanych składników na jednostkę masy,
  • ilość netto,
  • datę przydatności do spożycia/ do zużycia,
  • warunki przechowywania,
  • kraj oraz miejsce pochodzenia,
  • w przypadku alkoholi należy podać rzeczywistą zawartość objętościową czystego alkoholu.

Jakość etykiet reklamowych a wygląd produktu

Odnosząc się bezpośrednio do jakości etykiety naklejanej na produkt, powinna ona charakteryzować się wysoką trwałością. Produkt, zanim trafi do rąk konsumenta, często przemierza długą drogę. W trakcie podróży etykieta może ulec zniszczeniu, co negatywnie wpływa na wygląd produktu i może zniechęcić potencjalnego klienta do jego kupna. W celu uniknięcia podobnych sytuacji producenci decydują się na etykiety na zamówienie tworzone z papieru i specjalne ochronnej folii. Ważny będzie także dobry klej, który pozwoli trwale połączyć etykietę z produktem.

Funkcja reklamowa etykiety

Oprócz pełnienia ważnej funkcji informacyjnej etykiety pełnią także rolę marketingową. Ich zadaniem jest skuteczne zwrócenie uwagi klienta, tak, aby konsument zainteresował się produktem i finalnie zdecydował na jego zakup. Należy pamiętać, że produkt konkuruje z wieloma podobnymi na sklepowej półce, stąd tak istotny jest skuteczny przekaz zawarty na etykiecie. W jaki sposób zainteresować klienta produktem? Projektując własną etykietę, warto zwrócić szczególną uwagę na jej estetykę, która wpłynie na ogólną ocenę produktu. Pod rozwagę należy poddać kształty i kolory zastosowane w projekcie. Ich dobór powinien zostać uzależniony od ogólnego charakteru oraz ukierunkowania firmy, ponieważ etykieta produktu jest nie tylko jego wizytówką, ale i całej marki. Z tego powodu warto postawić na wysokojakościowe etykiety, które doskonale spełnią swoją rolę i zareklamują produkt we właściwy i skuteczny sposób.

Jakie etykiety wybrać do promocji własnego produktu?

Dokonując wyboru odpowiedniej etykiety dla własnego produktu, warto zastanowić się nad głównymi elementami procesu produkcyjnego w firmie. Dzięki zebranym informacjom możliwy będzie jak najlepszy dobór rodzaju etykiet do własnego produktu oraz określenie materiału, z jakiego mają powstać, ich wielkości oraz użytego kleju. Materiały wykorzystywane do produkcji etykiet różnią się między sobą np. temperaturą naklejania, elastycznością oraz trwałością. Dobór etykiety zależał zatem będzie od rodzaju branży, w jakiej powstaje produkt. Należy dodatkowo pamiętać, że warunki produkcyjne znacznie różnią się od tych magazynowych czy sklepowych, co nakłada na producentów etykiet dodatkowe restrykcje. Zastanawiając się nad najlepszym wyborem etykiet na zamówienie dla własnej firmy, odpowiedz na kilka poniższych pytań. Odpowiedzi pozwolą na dobór etykiety najlepiej dostosowanej do produktu.

1. Jaki rozmiar etykiety potrzebujesz?

Pierwszym, a zarazem najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę podczas doboru etykiety jest jej rozmiar. Etykiety na zamówienie, proponowane przez producentów, posiadają kilka standardowych rozmiarów. Warto zapamiętać, że rozmiary podawane są w następującej kolejności: najpierw szerokość, później długość. Jeśli planujesz indywidualny druk etykiet we własnej firmie, potrzebujesz do tego celu specjalnej drukarki, która pozwoli uzyskać wysokojakościowe wydruki. W tej sytuacji należy dobrać szerokość i długość etykiety do szerokości druku drukarki. Każda maszyna jest bowiem dostosowana do innych rolek.

2. W jaki sposób zadrukować etykietę?

Kolejnym pytaniem, pojawiającym się przy wyborze etykiet jest to czy etykieta będzie zadrukowana czy nie? Jeśli tak, w jaki sposób? Na tym etapie czeka nas kilka możliwości – etykieta może zostać zadrukowana termicznie lub termotransferowo. Jest to również odpowiedni moment na wybór materiału, z jakiego powstaną etykiety. Dostępne na rynku etykiety papierowe i foliowe mogą być zadrukowane wyłącznie w sposób termotransferowy. Wydruk ten jest bardzo trwały, lecz wymaga zastosowania dodatkowej kalki. Wydruk termiczny możliwy jest natomiast przy użyciu wyłącznie etykiet termicznych.

3. Jakie będzie wykorzystanie etykiety?

Jak wspomniano wcześniej, dobór etykiety będzie uzależniony w dużej mierze od produktu, jaki ma oklejać. Każdy materiał ma bowiem inne właściwości i nie każdy będzie nadawał się dla pewnych produktów. Foliowe etykiety na zamówienie są dużo trwalsze niż papierowe, choć są od nich nieco droższe. Same etykiety foliowe mogą być produkowane z różnych rodzajów folii.

4. Jaki rodzaj kleju wybrać?

Wybór rodzaju kleju jest niezwykle ważny, ponieważ etykiety dzielą się na mocne i łatwoodlepne. Ich wybór uzależniony jest od tego, czy są często narażone na niepożądane zerwanie oraz od tego czy etykieta jest jedynie tymczasowa i ma zostać zerwana po zakupie produktu. W tym ostatnim przypadku stosowane są kleje zwykłe, które łatwo odkleić od produktu. Jeśli etykieta ma pozostać na produkcie na stałe, wykorzystuje się kleje mocne. Sprawdzą się one także przy klejeniu etykiet na nierównych powierzchniach. Mocny klej zapewnia trzymanie się etykiety niemal w każdych warunkach, a jej mechaniczne zerwanie jest utrudnione. Etykiety łatwoodlepne przyklejają się do powierzchni produktu, jednak nie sprawiają problemu podczas odrywania.

Artykuł powstał we współpracy z drukarnią Polinal.

 

(tekst i fot. mat. partnera)