28 kwietnia 2024

Uczniowie ZS nr 1 byli W Andrychowie, Żywcu, Wiśle i Czechach…

Od 28.04.2013 do 2.05.2013 trwała wycieczka szkolna w której uczestniczyło 48 uczniów z ZS nr 1 w Hrubieszowie.

Wyjechaliśmy 28 kwietnia o godzinie 22.00 i po całonocnej jeździe, około godziny 8.00 dojechaliśmy do Andrychowa. Tam zwiedziliśmy zakład Andoria Mot. Jest to firma, której początki działalności sięgają 1945 roku, wtedy rozpoczęto produkcję maszyn rolniczych, następnie silników wysokoprężnych i zespołów prądotwórczych. W chwili obecnej zakład posiada doskonały park maszynowy w zakresie obróbki mechanicznej oraz możliwości techniczne w zakresie obróbki cieplno-chemicznej i odlewnictwa żeliwa.

Po zwiedzeniu zakładu i krótkim odpoczynku pojechaliśmy do Żywca,  gdzie mieliśmy okazję zwiedzić  piękny Pałac Habsburgów nazywany też Nowym Zamkiem. Oglądaliśmy sale w których prezentowane były „Historie i tradycje miasta Żywiec”, „Kultura ludowa Żywiecczyzny”, „Ptaki i ssaki Żywiecczyzny”. Spacerowaliśmy również po przepięknym starym parku. W drodze do Wisły gdzie zaplanowany był nocleg zatrzymaliśmy się przy skoczni narciarskiej w Malince. Jest to skocznia imieniem Adama Małysza o punkcie konstrukcyjnym K120 na której odbywały się Mistrzostwa Polski oraz Puchar Świata. Wyciągiem krzesełkowym wyjechaliśmy na wieżę startową.

Następnego dnia, po wypoczynku w DW Storczyk pojechaliśmy na całodzienną wycieczkę do Czech. Głównym celem wycieczki było miasto Koprzewnica  i muzeum samochodu Tatra, zwiedziliśmy również Frydek-Mistek z przepięknym rynkiem i zamkiem książąt cieszyńskich, Stramberk – malowniczo położone na zboczach Wzgórza Zamkowego i wiele innych atrakcji. Ostatniego dnia po śniadaniu udaliśmy się do hotelu Gołębiewski  w Wiśle do Parku Wodnego Tropicana. Tam mieliśmy możliwość skorzystania z wielu atrakcji wodnych. Po kąpielach i masażach w Parku Wodnym spacerowaliśmy ulicami Wisły i po zjedzeniu obiadu udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Zadowoleni i pełni wrażeń, z nadzieją na następną wycieczkę, wróciliśmy do Hrubieszowa.