22 listopada 2024

Werbkowice: Będzie nowa sygnalizacja na przejeździe kolejowo-drogowym PKP LHS

Pięć przejazdów w miejscowościach: Werbkowice, Miączyn, Jarosławiec, Chyża i Żurawnica zostanie podłączonych do Lokalnego Centrum Sterowania w Zamościu Bortatyczach.

Reklamy

 

Spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa podpisała umowę na zaprojektowanie, uzyskanie pozwoleń administracyjnych oraz zabudowę urządzeń sygnalizacji przejazdowej. Inwestycja obejmie 13 przejazdów w woj. lubelskim, podkarpackim, świętokrzyskim i małopolskim. Dzięki nowym systemom wzrośnie bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego.

– W ubiegłym tygodniu ogłosiliśmy rozpoczęcie kampanii edukacyjnej skierowanej do wszystkich kierowców korzystających z przejazdów kolejowo – drogowych na linii szerokotorowej. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności, ponieważ droga hamowania pociągu wynosi nawet 1000 metrów, dlatego maszynista, w przypadku naruszenia przepisów przez kierowcę nie ma żadnej możliwości manewru. – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.

Reklamy

Dotychczasowe przejazdy kategorii D zostały wytypowane do modernizacji na podstawie analizy bezpieczeństwa i natężenia ruchu drogowego. Inwestycja będzie się wiązała z podwyższeniem kategorii przejazdów do kategorii B (2 przejazdy) i kategorii C (11 przejazdów).

Pięć przejazdów w miejscowościach: Werbkowice, Miączyn, Jarosławiec, Chyża i Żurawnica zostanie podłączonych do Lokalnego Centrum Sterowania w Zamościu Bortatyczach. Sygnalizacja przejazdowa w Nowosielcu na drodze krajowej nr 19 oraz w miejscowościach Załęże Korabina, Bojanów, Nowa Dęba, Padew Narodowa, Chmielnik, Staszów i Grzybów, będzie docelowo sterowanych z planowanego LCS Wola Baranowska, a przejazd w Wolbromiu z planowanego LCS Sędziszów (woj. świętokrzyskie).

Reklamy

PKP LHS w latach 2017 – 2019 zmodernizowała łącznie 22 przejazdy, natomiast do roku 2022 zaplanowano przebudowę kolejnych 30 przejazdów.

Sygnalizacją będzie sterował komputerowy system RASP 4.4 Ft zaprojektowany w Zakładach Automatyki Kombud. System jest automatycznie uruchamiany i wyłączany w oparciu o działanie liczników osi. Do tej pory Kombud uruchomił już ponad 1300 sygnalizacji przejazdowych w całej Polsce. 

 

(źródło i fot.: PKP LHS)