Wykłady „Smakuj życie wszystkimi zmysłami”, benefis Roberta Makłowicza, jagnięcina po prowansalsku Ojców Oblatów… To przykłady atrakcji towarzyszących tegorocznemu Europejskiemu Festiwalu Smaku, który odbył się w Lublinie. Sponsorem imprezy była PGE Obrót S.A.
Europejski Festiwal Smaku odbył się po raz piąty. To bogata oferta łącząca wielokulturowy smak Lubelszczyzny z muzyką, wystawami, kinem, teatrem i poezją.
Dlaczego PGE Obrót S.A. postanowiła sponsorować Festiwal?
– To cykliczne wydarzenie wkomponowało się już w życie lokalnej społeczności. Postanowiliśmy wspomóc Festiwal, ponieważ społeczna odpowiedzialność biznesu to jeden z elementów, na którym skupiamy swoją uwagę, myśląc o wizerunku Spółki – mówi Paweł Prządka, Prezes PGE Obrót S.A.
Kulinarny wymiar Festiwalu miał międzynarodowy posmak. Zaproszeni mistrzowie kuchni serwowali m.in. bałkańskie pierogi, „Ormiański smak Zamościa”, gęś po biłgorajsku oraz kuchnię rosyjską. Imprezie towarzyszyły m.in. spotkania z artystami, warsztaty fotograficzne oraz koncert zespołu Balanika polecany przez Ennio Morricone oraz słynnej orkiestry cygańskiej z Serbii, Kal Band. Podczas Festiwalu odbyła się także kolejna edycja najstarszego Turnieju Nalewek w Polsce.
Za motto Festiwalu śmiało można uznać hasło pojawiające się w materiałach promocyjnych:
„Bez dobrej energii nie byłoby dobrych imprez. Podczas tegorocznej V edycji Festiwalu dobrą energię zapewnia PGE Obrót S.A.”.
Fot. Przemysław Świechowski