W Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie odbyła w poniedziałek inauguracja kampanii promocyjnej „Wybierz #KierunekLubelskie”, ukazującej walory turystyczne województwa lubelskiego.
Marszałek Jarosław Stawiarski, wicemarszałek Michał Mulawa oraz prezes Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej (LROT) Paweł Wójcik przedstawili szczegóły akcji, która ma zachęcić mieszkańców Polski do odpoczynku w naszym regionie. Promocja w telewizji i radiu będzie trwać do końca czerwca, zaś w Internecie do końca lipca.
Kampania promocyjna została przygotowana z myślą o turystach indywidualnych, którzy zostali zmuszeni do ograniczenia aktywności związanej z podróżami, spacerami i rekreacją. Działania promocyjne podjęte przez Samorząd Województwa Lubelskiego wpisują się w działania polskiego rządu, jakie zostały podjęte w celu ratowania branży turystycznej w Polsce. Obecnie można zaobserwować, że zmieniły się nasze preferencje w dziedzinie turystyki. Polacy wybierają jako miejsce odpoczynku miejsca na terenie kraju o małym natężeniu ruchu.
Według badań Polskiej Organizacji Turystycznej 30% Polaków w ciągu najbliższych kilku tygodni planuje wyjazd turystyczno-wypoczynkowy, a aż 87% z nich chce podróżować po Polsce.
Reagując na te dane, Samorząd Województwa Lubelskiego razem z LROT rozpoczął regionalną i ogólnopolską kampanię promującą walory województwa lubelskiego „Wybierz #KierunekLubelskie”.
– Województwo lubelskie to nie tylko Kazimierz Dolny, ale to także nieodgadnione Roztocze, Poleski Park Narodowy, bagna i rozlewiska Wieprza, Puszcza Solska czy lasy janowskie. Zachęcam do odpoczynku bez zgiełku i hałasu tu, na pięknej ziemi lubelskiej.- mówił Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski.
– Dzięki regionalnym ośrodkom TVP cała Polska będzie mogła obejrzeć dwanaście spotów. Pokażemy w nich mieszkańcom zarówno naszego województwa, jak i całej Polski, że planując urlop i wypoczynek warto wybrać Lubelskie i odkryć zarówno malownicze jak i mniej oczywiste atrakcje regionu. – dodał wicemarszałek Michał Mulawa.
Szczegóły kampanii promocyjnej
Komunikacja będzie koncentrowała się na wskazywaniu ścieżek edukacyjnych, pieszych, rowerowych, kajakowych i nordic walking, szlaków turystycznych, atrakcji znajdujących się na szlaku oraz rozmieszczonych po drodze atrakcjach i pięknych krajobrazach województwa lubelskiego.
Od dzisiaj do końca czerwca, dwanaście jednominutowych filmów ukazujących piękno m.in. Roztocza (Zachodniego z Lasami Janowskimi i Roztocza Środkowego z Zamościem), Krainy Lessowych Wąwozów, Polesia z Chełmem, Ziemi Łukowskiej, Ziemi Hrubieszowskiej, Wielokulturowego Nurtu Bugu czy też Lublina i jego okolic będzie emitowane w 16 regionalnych oddziałach TVP3.
Od poniedziałku, 15 czerwca do końca miesiąca 30-sekundowy spot pojawi się w telewizjach ogólnopolskich – Polsat News, TVP1 i TVP2 w najlepszych pasmach oglądalnościach tzw. prime time.
Łącznie telewizyjne spoty (30-sekundowe i 1-miutowe) zostaną wyemitowane 743 razy.
Wzmocnieniem części regionalnej kampanii „Wybierz #KierunekLubelskie” będzie dwutygodniowa kampania spotów radiowych w Radiu Lublin i Radiu Free, których zasięg obejmuje całe województwo, łącznie z przygranicznymi terenami. O akcji dowiedzą się również słuchacze całej Polski poprzez Radio RMF FM.
Kampania „Wybierz #KierunekLubelskie” poza telewizją i radiem będzie prowadzona również w Internecie. Do końca lipca br. spoty będą promowane na profilach społecznościowych LROT. Do każdego prezentowanego filmu na stronie internetowej www.lubelskietravel.pl będzie zaplanowana i przygotowana konkretna oferta z propozycją wycieczki, wskazaniem odległości czy miejsc noclegowych.
Kampania jest współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach realizacji projektu pt. „Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego II” z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020, Działanie 3.6 Marketing gospodarczy Oś priorytetowa 3: Konkurencyjność przedsiębiorstw; nr zadania 7 Inne.
Koszt promocji i produkcji dwunastu 1-minutowych filmów, a także 30-sekundowego spotu telewizyjnego i 30-sekundowego spotu radiowego to niecałe 850 tysięcy zł brutto.
info, wideo, fot. UMWL