22 grudnia 2024

Zdrowie, aktywność, satysfakcja – nadchodzi Tydzień Ruchu

Już za niespełna 2 tygodnie rozpocznie się wielkie święto aktywności. 21 września startuje w Polsce ogólnoeuropejska kampania Move Week 2015. Przez cały tydzień, w różnych miejscach kraju odbywać się będą wydarzenia promujące zdrowie i aktywność. Cel jest jasny: rozruszanie jak największej ilości Polaków!

Reklamy

 

To już trzecia edycja akcji w naszym kraju. W poprzednich latach do projektu przyłączyło się 75 tysięcy rodaków, biorących udział w prawie 500 sportowo-rekreacyjnych wydarzeniach w całej Polsce. Już niedługo – od Bałtyku po Tatry, od Odry po Bug – Polacy zaangażują się w kolejne liczne wydarzenia aby tym roku rezultat jeszcze lepszy! Nieważny wiek, status społeczny czy poziom wytrenowania. Do wielkiej, aktywnej drużyny Moveweek może dołączyć każdy! Wystarczy zarejestrować swoje wydarzenie na www.poland.moveweek.eu i zachęcać sąsiadów, znajomych oraz rodzinę do ruszenia się sprzed telewizora. Rejestracja trwa do 14 września. Walczymy o nasze zdrowie!

Koordynatorem akcji w Polsce jest Fundacja V4Sport – Partner organizacji ISCA, realizującej projekt w 35 krajach w Europie. To właśnie ISCA – w czerwcu tego roku – opublikowała raport „Koszty ekonomiczne braku aktywności fizycznej w Europie”. Jego rezultaty są szokujące. Brak aktywności fizycznej powoduje choroby, których leczenie kosztuje Europę ponad 80 miliardów euro rocznie. Problem dotyczy również Polski, bo gdybyśmy ruszali się więcej zaoszczędzilibyśmy 2,2 miliarda euro w skali roku. – Wystarczy zaledwie 20-minut aktywności dziennie by ten negatywny trend odwracać – przekonuje Jakub Kalinowski, Prezes Fundacji V4Sport. – Naszą misją jest zwiększanie świadomości Polaków o konieczności bycia aktywnym, bez względu na wiek. Dane raportu ISCA wyjaśniają dlaczego od kilku lat nasza organizacja włącza się w takie działania. Na szczęście mozolna praca przynosi coraz lepsze efekty, co chcemy udowodnić również w tym roku. Pragniemy żyć w zdrowym i aktywnym społeczeństwie, a Tydzień Ruchu jest doskonałą okazją by rozpocząć swoją przygodę ze sportem i rekreacją – dodaje Kalinowski.

Reklamy

Tydzień Ruchu jest jednym z flagowych projektów Fundacji V4Sport, służących realizacji misji – rozruszania jak największej ilości Polaków. W tym roku – oprócz standardowych i niezwykle istotnych działań Agentów Ruchu czyli lokalnych animatorów – do inicjatywy włączyli się kolejni Partnerzy. Miasto Wrocław na tydzień stanie się nieoficjalną stolicą aktywności fizycznej w Polsce. To właśnie w stolicy Dolnego Śląska odbędzie się aż 50 wydarzeń skierowanych mieszkańców i gości Wrocławia. Do projektu dołączają również inne instytucje Partnerskie Fundacji V4Sport w tym gminy. Dzięki temu w przestrzeni miejskiej i na obiektach sportowych zapanuje wzmożony ruch i korki, ale właśnie to jest meritum kampanii. 

Koordynatorem akcji w swoim mieście może zostać każdy, któremu leży na sercu troska o zdrowie i jest pasjonatem sportu. Wystarczy kreatywny pomysł w dowolnej, aktywnej formie. Liczy się aktywność i ruch!

Reklamy

 

MOVE Week jest częścią kampanii NowWeMOVE, w połączeniu z Europejskim Tygodniem Sportu – #BeActive. 

 

Informacje o Polsce: http://www.poland.moveweek.eu

Informacje ogólne: http://www.moveweek.eu/