Średnio po 6,5 tys. – tyle rozmów w sprawie świadczeń chorobowych w związku z koronawirusem realizują codziennie konsultanci Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. Pytań jest jednak znacznie więcej, dlatego Zakład Ubezpieczeń Społecznych wzmocnił swoją infolinię.
Klienci mogą dzwonić na dodatkowe numery telefonów, pod którymi pracownicy ZUS odpowiadają na pytania w najważniejszych aktualnie sprawach. Pod numerem 22 290 87 01 można uzyskać informacje na temat świadczeń podczas kwarantanny lub izolacji oraz zasiłku opiekuńczego za czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły. Pod numerem 22 290 87 02 konsultanci udzielają informacji o wsparciu ZUS dla przedsiębiorców, a pod numerem 22 290 87 03 można uzyskać informacje w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej. Dodatkowe infolinie tematyczne są czynne w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach 7.00-15.00.
Nadal działa również ogólna infolinia ZUS pod numerem 22 560 16 00. Konsultanci obsługują ją w godzinach 7.00-18.00 w dni robocze. Klienci mogą przesyłać pytania także mailem pod adres cot@zus.pl lub przez formularz zapytania ze swojego profilu w Platformie Usług Elektronicznych ZUS.
Na stronie internetowej www.zus.pl są też numery telefonów do doradców ds. ulg i umorzeń w oddziałach ZUS. Można u nich uzyskać wsparcie dotyczące odroczenia płatności składek lub rozłożenia zadłużenia na raty.
Doradcy ds. ulg i umorzeń | telefon: | e-mail: |
Oddział ZUS w Biłgoraju | 84 688 14 68 82 565 34 55, wew. 272 | doradca_ds_ulg_i_umorzen_Bilgoraj@zus.pl |
Oddział ZUS w Lublinie | 81 535 75 92 81 535 76 77 | doradca_ds_ulg_i_umorzen_Lublin@zus.pl |
(ZUS)
Zobacz też:
REGION – ZUS: Ułatwienia dla firm w kryzysie
POWIAT – Komunikat dla rolników dotyczący działalności KRUS