Zarząd klubu MKS Unia Hrubieszów na ostatnim posiedzeniu przyjął bilans MKS „Unia” za 2014 rok oraz plan finansowy na rok 2015.
Bilans za 2014 r.
Przychody klubu za 2014 r. wyniosły ogółem – 367.184.50 zł., z tego z tytułu działalności statutowej nieodpłatnej – 350.209,86 zł. oraz z działalności statutowej odpłatnej pożytku publicznego – 16.974,00 zł.
Na przychody z działalności nieodpłatnej pożytku publicznego złożyły się następujące pozycje:
– dotacje Gminy Miejskiej Hrubieszów na realizację zadań publicznych zleconych przez gminę – 248.000,00 zł,
– dotacje ze środków szwajcarskich na realizację projektów składanych przez klub – 73.257,25 zł.
– dofinansowanie sportu młodzieżowego w klubie przez Ministerstwo Sportu I Turystyki (realizowane za pośrednictwem LUS) – 11.450,00 zł.
– składki członkowskie członków klubu – 896,00 zł.
– odpisy 1 % podatku dochodowego osób fizycznych – 2.382,60 zł.
– ekwiwalent za wyszkolenie zawodników pn. – 6.125,00 zł.
– dobrowolne wpłaty na działalność statutową klubu – 4.040,01 zł.
– nagrody za wyniki sportowe zespołu seniorów pn. – 3.000,00 zł.
– wpływy z organizacji turniejów piłkarskich – 1.050,00 zł.
Na przychody z działalności odpłatnej pożytku publicznego złożyły się:
– przychody ze sprzedaży biletów na imprezy sportowe – 8.924, 00 zł.
– dopłaty do zgrupowania sportowego LA – 8.050,00 zł.
Przychody finansowe w 2014 r. wyniosły zaledwie – 0,64 zł.
Koszty realizacji zadań statutowych klubu w 2014 r. wyniosły ogółem –370.355,00 zł., z tego realizacji zadań statutowych działalności nieodpłatnej – 352.949,85 zł., koszty realizacji zadań statutowych działalności odpłatnej pożytku publicznego – 17.158,15 zł oraz koszty finansowe – 247,00 zł.
Na koszty realizacji zadań działalności nieodpłatnej złożyły się wydatki na:
– zakup sprzętu sportowego i wyposażenia – 17.090,22 zł.
– koszty szkolenia, organizacji imprez sportowych i udziału w imprezach sportowych (przede wszystkim we współzawodnictwie sportowym prowadzonym przez związki sportowe i Zrzeszenie LZS) oraz obsługi administracyjnej działalności klubu (2.309,34 zł.) – 119.572,12 zł.
– wynagrodzenia kadry szkoleniowej wraz z pochodnymi – 104.646,95 zł.
– stypendia sportowe – 30.243,62 zł.
– realizację projektów ze środków szwajcarskich – 81.396,94 zł.
Wydatki w ramach realizacji zadań odpłatnej działalności pożytku publicznego dotyczyły:
– kosztów organizacji imprez (zawodów) sportowych – 7.867,14 zł.
– kosztów dopłaty do organizacji zgrupowania sportowego LA – 8.050,00 zł.
– dopłaty do wynagrodzenia osób obsługujących projekty – 1.241,01 zł.
Koszty finansowe tj. koszty obsługi bankowej działalności klubu w 2014 r. wyniosły – 247,00 zł.
Z dotacji Gminy Miejskiej Hrubieszów (248.000,00 zł.) wydatkowano na:
– sekcję piłki nożnej (pięć grup rozgrywkowych plus od jesieni nowa grupa naborowa zw. „Żelki” – 174.630,93 zł.
– sekcję podnoszenia ciężarów – 41.553,47 zł.
– sekcję lekkiej atletyki – 29.566,27 zł.
– pokrycie kosztów administracyjnych obsługi zadania – 2.249,33 zł.
Za 2014 r. dotacja Gminy Miejskiej stanowiła – 67,54 % wszystkich przychodów klubu, a wydatki klubu, dotacją Gminy Miejskiej zostały pokryte w wysokości – 66,96 %.
Tak wysokiego udziału środków pozyskanych z innych źródeł w przychodach i wydatkach klubu za 2014 r. jeszcze nie odnotowywano.
Koszty działalności klubu w 2014 r. zamknęły się stratą bilansową w wysokości – 3.170,50 zł. i jednoczesnym stanem środków obrotowych na dzień 31 grudnia 2014 r. w wysokości – 9.490,16 zł. z czego:6.879,10 zł. – były to środki pieniężne zgromadzone na rachunku bankowym, 2.000,00 zł. – należności wierzycieli (FKS Stal Mielec) oraz611,06 zł. – zapasy magazynowe.
Plan finansowy klubu na 2015 r.
Przyjęty przez zarząd plan finansowy klubu na 2015 r. zakłada przychody w wysokości – 310.102,00 zł. powiększone o stan środków obrotowych na początek roku o 9.490,16 zł., razem – 319.592,16 zł.
Na kwotę przychodów złożą się:
– dotacja Gminy Miejskiej Hrubieszów na realizację zadań publicznych –250.000,00 zł.
– środki z Ministerstwa Sportu i Turystyki (realizowane za pośrednictwem LUS) za wyniki sportowe klubu w zakresie sportu młodzieżowego – 16.600,00 zł.
– różne dochody, m.in.; transfery, wpisowe, nagrody za wyniki sportowe, darowizny, itp. – 32.002,00 zł.
– darowizny i dobrowolne wpłaty na działalność statutową – 7.000,00 zł.
– składki członkowskie – 1.500,00 zł.
– odpisy 1 % podatku dochodowego – 3.000,00 zł.
Koszty działalności klubu w 2015 r. planuje się na poziomie – 316.000,00 zł. i złożą się na nie wydatki na:
– wynagrodzenia kadry szkoleniowej wraz z pochodnymi – 103.000,00 zł.
– zakup sprzętu sportowego – 12.000,00 zł.
– stypendia i kontrakty sportowe – 41.015,00 zł.
– organizację szkolenia i zawodów oraz uczestnictwo w zawodach sportowych (obsługa techniczna, sędziowska, medyczna, ubezpieczenie, transport, wyżywienie, organizacja zgrupowań, itp. – 149.665,00 zł.
– koszty obsługi administracyjnej (materiały biurowe, usługi telefoniczne i internetowe, koszty osobowe pracownika biurowego, itp.) – 10.320,00 zł.
– planowany stan środków obrotowych na koniec roku – 3.592,16 zł.(3.292,16 zł. środki pieniężne i 300,00 zł. środki obrotowe).
Z działalności odpłatnej pożytku publicznego planuje się przychody na poziomie 17.000,00 zł., z tego:
– ze sprzedaży biletów na mecze piłkarskie – 9.000,00 zł.
– z dopłat do zgrupowań sportowych – 8.000,00 zł.
Przychodami z odpłatnej działalności pożytku publicznego planuje się pokryć wydatki dotyczące:
– dopłat do organizacji zawodów, szkolenia, opłat statutowych, zgrupowań sportowych, itp. – 12.000,00 zł. oraz
– dopłaty do kosztów osobowych obsługi zadania publicznego –4.800,00 zł.
Kwotę dotacji Gminy Miejskiej w wysokości – 250.000,00 zł. (jest wyższa o 2.000,00 zł. od dotacji 2014 r.), zarząd klubu zdecydował podzielić pomiędzy sekcje sportowe klub w sposób następujący:
– sekcję piłki nożnej – 170.500,00 zł.
– sekcję podnoszenia ciężarów – 41.800,00 zł.
– sekcję lekkiej atletyki – 30.000,00 zł.
Z dotacji finansowane będą następujące koszty:
– wynagrodzenia kadry szkoleniowej z pochodnymi – 103.000,00 zł.
– zakupu sprzętu sportowego – 12.000,00 zł.
– organizacji szkolenia i zawodów sportowych – 95.000,00 zł.
– stypendiów sportowych – 36.000,00 zł.
– obsługi administracyjnej – 4.000,00 zł.
Przyjęty plan finansowy w trakcie roku będzie zapewne ulegał zmianom, zarówno po stronie przychodów jak i wydatków. Zarząd klubu liczy na to, że będą to zmiany korzystne, które zabezpieczą funkcjonowanie klubu.
źróło: mksuniahrubieszow.pl