22 grudnia 2024

Boogie Brain Music Festival 2009

HrubieszówSzczecin

Reklamy

Festiwal „Boogie Brain” integrować będzie działania muzyczne, filmowe, multimedialne i warsztatowe. Na dwóch scenach – na terenie Parku Kasprowicza i Teatru Letniego zaprezentują się didżeje i live acty wyznaczający współczesne trendy światowej muzyki elektronicznej i rockowej alternatywy.

***

Reklamy

FESTIWAL

Miasto Szczecin po raz kolejny stanie się areną międzynarodowego, kulturotwórczego i nowatorskiego festiwalu o dużym „polu rażenia”, z wartościowymi wykonawcami prezentującymi szerokie spektrum nowoczesnych trendów muzycznych oraz pionierów poszczególnych gatunków. To swoiste święto muzyki w mieście, połączenie obrazu i dźwięku. Festiwal „Boogie Brain” integrować będzie działania muzyczne, filmowe, multimedialne i warsztatowe. Na dwóch scenach – na terenie Parku Kasprowicza i Teatru Letniego zaprezentują się didżeje i live acty wyznaczający współczesne trendy światowej muzyki elektronicznej i rockowej alternatywy. Muzyka grana na żywo spotka się z kunsztem najlepszych światowych didżejów. W ciągu dwóch dni na ogromnej scenie Amfiteatru (Teatr Letni) usłyszymy dźwięki z pogranicza brzmień dubstep łączących w sobie energię londyńskiej ulicy i jamajskiego soundsystemu, futurystyczny, dancefloorowy jazz okraszony najlepszymi wokalizami, house z przemożnym wpływem muzyki funk i soul, broken beat/west london sound, organiczne, korzenne reggae oraz pionierów i legendy stylu drum’n’bass – jednego z najbardziej wpływowych muzycznych „wynalazków” z Wielkiej Brytanii, a także, co jest bezprecedensowym wydarzeniem w Polsce, Roya Ayers’a, inspirującego kilka generacji artystów. Oprócz działań stricte muzycznych, w ramach „Boogie Brain”, realizowane będą projekty towarzyszące: koncert „Jazz na Betonowcu”, społeczny projekt „Młodzi Aktywni / Active Minds” oraz sentymentalna podróż do fascynującego Szczecina lat 60-tych XX wieku w projekcie „Chłopcy z Sorrento”.

Reklamy

Pierwsza edycja festiwalu (22 i 23 sierpnia 2008 roku) pokazała, że ogromna wola i determinacja pozwala na stworzenie imprezy muzycznej na najlepszym światowym poziomie, przyciągającej rzeszę młodych i inteligentnych ludzi. Udowodniono, że Szczecin – nieco zamknięta, o zaburzonej tożsamości i dopiero rozbudzająca się kulturalnie aglomeracja – z powodzeniem może konkurować z największymi ośrodkami kulturalnymi w Polsce. Wielorakie korzyści, jakie przynoszą miastu imprezy kulturalne, przyczyniły się do rozbudowania w mieszkańcach zapału i wiary w ideę stworzenia nowego Szczecina, w znacznej mierze w oparciu o wartościowe projekty kulturalne. Dlatego, między innymi, Szczecin ubiega się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku i jest to, jak nigdzie indziej, obywatelska inicjatywa mieszkańców.

Dzięki Festiwalowi „Boogie Brain” Szczecin stał się pierwszym polskim miastem, które gościło takich artystów jak: 4hero, Jazzsteppa czy Mala (Digital Mystikz). Dwóch ostatnich bardzo pozazdrościł Szczecinowi Wrocław, który jest zagłebiem najświeższego obecnie gatunku muzyki elektronicznej – dubstep’u. W Szczecinie zagrał również L.U.C. z Rahimem (nominowany do Paszportu Polityki 2008), Pink Freud (okrzyknięty nadzieją polskiego jazzu, nominowany do Artystycznej Nagrody Programu Trzeciego PR – Mateuszów 2008) i Dick4Dick (zgłoszony do Paszportu Polityki). Duet 4hero współpracował m.in. z takimi artystkami jak: Ursula Rucker i Erykah Badu, grał również na słynnym Montreux Jazz Festival. LTJ Bukem – największa gwiazda pierwszej edycji Festiwalu – współpracował z jednym z największych muzyków jazzowych – Herbie Hancockiem. Nie ma więc wątpliwości, że Festiwal „Boogie Brain” charakteryzuje najwyższa jakość muzyczna. Wg. serwisu Infomuzyka.pl Festiwal „Boogie Brain” jest jednym z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń muzycznych w 2009 roku.

Festiwal (tak pierwsza jak i druga jego edycja) odbywa się przy organizacyjnym i finansowym współudziale miasta Szczecin, dla którego „Boogie Brain” stał się istotnym elementem promocyjnym. Dla współsfinansowania drugiej edycji udało się pozyskać partnera w postaci firmy ECE, która kwotą 380 000 wsparła organizację Festiwalu.
Miedzynarodowy Festiwal Muzyczny „Boogie Brain” przyczynia się do stworzenia wizerunku miasta jako społeczności młodych, otwartych na kulturę ludzi, pozwala uczynić ze Szczecina stolicę muzyki oraz innych dziedzin sztuki. Festiwal i imprezy towarzyszące odbywają się równocześnie w wielu częściach Szczecina, co pozwala zaaranżować do ich celów przestrzeń miejską i wykorzystać ją równocześnie jako nośnik reklamy. Wydarzenie tej rangi jest także sygnałem, że Szczecin staje w równym szeregu z miastami takimi jak: Wrocław, Kraków, Warszawa, Poznań, czy Trójmiasto, gdzie władze miasta wprowadziły w życie filozofię promocji poprzez kulturę. Szczecin w ostatnim czasie szczególnie intensywnie pracował nad stworzeniem nowoczesnej marki. Rezultatem tych prac jest powstanie wizji „Floating Garden 2050”. Jesteśmy przekonani, że coroczny festiwal i jego marka pomoże w sposób zdecydowany zrealizować ten pionierski i ambitny projekt, dla którego szukamy wartościowych partnerów o kreatywnych zdolnościach i prospołecznych zapatrywaniach.

Adresatem „Boogie Brain” jest inteligentny, wykształcony odbiorca, dla którego festiwal jest doznaniem artystycznym zapewniającym dobrą zabawę rozumianą w kategoriach kulturalnej, choć żywej, spontanicznej rozrywki. Ze względu na specyfikę Polski dominować będą otwarci na świat ambitni studenci z szerszym horyzontem myślowym, absolwenci studiów prowadzący aktywny tryb życia, przedstawiciele klasy średniej interesujący się życiem kulturalnym. Wśród gości zagranicznych kategorie te będą podobne, jakkolwiek bardziej elastyczne z uwagi na lepszy status materialny mieszkańców Europy Zachodniej.

Organizatorzy starannie określili cele, jakie przyświecają festiwalowi:

>> wykreować „Boogie Brain” na największe muzyczne wydarzenie tego typu w Polsce poprzez bogaty, różnorodny muzycznie program podzielony na część nocną i dzienną (płatną i darmową), występy artystów z kraju i zagranicy, rozmieszczenie scen w różnych częściach miasta, całoroczne imprezy towarzyszące;

>> stworzyć produkt stanowiący ekstremalnie wysoką jakość promocyjną – dla miasta, partnerów i patronów; wytworzyć odpowiednią atmosferę i warunki dla artystów i uczestników festiwalu, których zadowolenie będzie wyjątkowo skuteczną reklamą; zachęcać jak największą liczbę uczestników festiwalu do poznawania atutów turystycznych miasta, spędzania w nim swojego wolnego czasu, planowania studiów i przyszłości zawodowej;

>> budować wizerunek festiwalu oraz wszystkich kojarzonych z nim partnerów i patronów jako podmiotów otwartych na wyzwania współczesnego świata – zachęcając uczestników do kreatywnego myślenia, angażując młodzieżowy wolontariat przy organizacji festiwalu, promując nowoczesną formę edukacji artystycznej, pokazując uczestników festiwalu jako społeczność ludzi inteligentnych, ambitnych, z inicjatywą, pragnących poprawiać swoją jakość życia nie tylko poprzez wzmocnienie swojego materialnego statusu, ale też poprzez uczestnictwo w wydarzeniach społeczno-kulturalnych;

>> uczynić Szczecin stolicą muzyki poprzez długofalową i konsekwentną politykę kulturalną wspierającą inicjatywy artystyczne, zachęcającą do wiązania swojej przyszłości ze Szczecinem i wysyłającą wyraźny sygnał, że Szczecin staje się miejscem, w którym kultura uzyskała trwałe miejsce w planach rozwoju miasta.

Podczas pierwszej edycji festiwalu „Boogie Brain” gościliśmy znakomitych artystów z Polski i muzycznych stolic Europy. Stworzyliśmy program pozwalający pokazać na żywo kunszt muzyczny ponad dwudziestu pięciu wykonawców. Wśród nich wystąpili: 4hero (Wielka Brytania, po raz pierwszy w Polsce), Mala & SGT Pokes (Wielka Brytania, po raz pierwszy w Polsce), Jazzsteppa (Wielka Brytania, Niemcy, Izrael, po raz pierwszy w Polsce), Nookie & Lady Free (Wielka Brytania), Pink Freud (Polska), Mark de Clive-Lowe (Wielka Brytania), LTJ Bukem & MC Conrad (Wielka Brytania), L.U.C. & Rahim (Polska), Dick 4 Dick (Polska). Uczestnicy festiwalu mieli do dyspozycji różnorodne gatunki muzyczne, od najlepszego polskiego jazzu (Pink Freud), przez wybuchowy elektroniczno-rockowy show zespołu Dick 4 Dick, po olbrzymią dawkę basu w brytyjskim drum’n’bass (LTJ Bukem & MC Conrad, Nookie & Lady Free) i najświeższym dubstepie (Jazzsteppa, Mala & Sgt Pokes).
Druga edycja festiwalu to kontynuacja programu różnorodności muzycznej, który okazał się sukcesem przy debiucie „Boogie Brain”. Opierając się na bogatej ofercie artystów brytyjskich, organizatorzy sprowadzili artystów zza oceanu, nie zapominając o całej Europie. Doświadczenie muzyczne, wszechstronne kontakty z agencjami bookingowymi i samymi artystami, pozwalały na bieżąco śledzić zmiany na światowym rynku muzycznym i budować program drugiej edycji festiwalu „Boogie Brain” oparty na najświeższych oraz uznanych produkcjach. Miejska, „piknikowa” scena muzyczna usytuowana w Parku Kasprowicza to przede wszystkim ogromna szansa zaprezentowania swojej twórczości dla rodzimych didżejów, którzy przez całe sobotnie popołudnie zapewnią odpowiednią dawkę zabawy w postaci muzyki house, funk, czy soul.

Festiwal „Boogie Brain” to gwarancja muzycznej oferty najlepszej jakości, rozwijanej i wzbogacanej z każdą kolejną edycją.

Ceny biletów na II edycję Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego „Boogie Brain” kształtują się następująco:

DO 16.06.2009 / DO 16.07.2009 / W DNIU FESTIWALU
KARNET DWUDNIOWY 50 PLN 60 PLN 70 PLN
BILET NA PIĄTEK 17.07.09 30 PLN 40 PLN 50 PLN
BILET NA SOBOTĘ 18.07.09 30 PLN 40 PLN 50 PLN

Bilety do nabycia od maja 2009 roku w punktach sprzedaży sieci Ticketpro, na stronie www.ticketpro.pl oraz w biurze festiwalowym przy ul. Bogusława 48 (Deptak) w Szczecinie.

***

ARTYŚCI

SABBIA (ROS) & J. MAZURKIEWICZ LIVE

Historia Rosa, którego często określa się współtwórcą sceny drum and bass w Polsce ma swoje źródło we Włoszech. tam na przełomie lat 80. i 90. totalnie zainfekował się muzyką klubową. Po powrocie w 1995, nawiązał współpracę z legendarnym warszawskim klubem Blue Velvet. W tym samym czasie działał też w pierwszym w Polsce sklepie winylowym Analog Record Shop. Potem sam otworzył sklep z czarnymi plackami – nieistniejący już Addiction w Gdyni.
W 1999 roku powołał do życia projekt o nazwie Sabbia Kru – występował razem z Mc Rdw, scratcherem Centem i Dominikiem Trębskim (trąbka). Od 2004 roku Sabbia jest już tylko projektem producenckim współpracującym z muzykami i wokalistami.
W 2001 roku Ros zagral trasę koncertową z sesyjnymi muzykami jazzowymi – Janem Plutą (perkusja) i Krzysztofem Ścierańskim (bas), która promowała DrumandBass i jazzy breaks pośród innej grupy odbiorców, zarazem miała na celu stworzenie mostu porozumienia miedzy żywą sceną muzyczną a klubową.
Rok 2008 był dla Rosa przełomowy. Przede wszystkim ruszył ze swoim labelem, który nazwał podobnie jak kiedyś sklep z płytami Addiction. Pierwszy singel to „By the Sea”, nagrany w współpracy z NasQ, Sierakiem i Sqbassem, gdzie poza oryginałem znajduje się też remix samego Ray’a Keitha. W drodze są kolejne przysmaki – drugi singiel to „Harmony”, stworzony w kolaboracji z Envee’m i australijskim producentem Operonem, oraz „Rhythms Blows My Mind” w kolaboracji z NasQ, zremiksowany przez Nookiego.
Ros organizuje również cykliczne imprezy, m.in.: Addiction Night, w ramach którego wystąpili juz LTJ Bukem z Mc Conradem, a także Makoto z Deeizm, cyantific, Nookie, A.I., Peshay, Sabre czy John B.
Podczas „Boogie Brain” wystąpi wraz z Jackiem Mazurkiewiczem.
J. Mazurkiewicz jest kontrabasistą, kompozytorem, producentem. Urodził się w Inowrocławiu, od 2 lat rezyduje w Gdyni. Interesuje się szeroko pojętą muzyką improwizowaną, jazzową, elektroniczną, folklorem. Swoje dźwięki składa w całość bazując na wrażeniach emocjonalnych i pulsie, a nie na typowej dla kontrabasistów jazzowej wirtuozerii. Lubi łączyć akustykę z elektroniką, wciąż poszukując nowego brzmienia. Tworzy głównie projekty autorskie, jednak często udziela się jako muzyk sesyjny podczas koncertów i nagrań. Jest współtwórcą niezależnej grupy producenckiej „Frank Chillman”.
www.myspace.com/rossabbia
www.myspace.com/jacekbobas

EASTWEST ROCKERS

Jedna z czołowych krajowych ekip infekująca sceny pomiędzy Odrą a Bugiem rasowym karaibskim brzmieniem. Istnieją już pięć lat, na koncie mają dwa albumy (Ciężkie czasy – 2006) i (Jedyna broń – 2008) oraz setki koncertów, w tym na największych festiwalach w Polsce i za granicami naszego pięknego kraju. W projekt EWR zaangażowane są trzy osoby: Cheeba, Grizzli i Ras Luta. Na co dzień można spotkać ich przede wszystkim w Opolu, Wrocławiu i Krakowie, gdzie poza wspólnym graniem zaangażowani są w promocję karaibskiej muzyki (koncerty z Jamalem, udział w hip hopowych projektach, organizacja imprez ragga jungle). Ich sceniczne występy to erupcja charyzmy, indywidualizmu i szczerości. Od świeżego dancehallu i klasycznego reggae po hip hop i r’n’b w ulicznym, jamajsko-polskim stylu. Krótko mówiąc: straight slavic flavour inna reggae music! Na scenie szczecińskiego Teatru Letniego EWR wystąpią wyjątkowo w dziesięcioosobowej ekipie wraz z sekcją dętą i oprawą instrumentalną.
www.eastwestrockers.com
www.myspace.com/eastwestrockers

ROBERT OWENS

Nadużywanie terminu „legenda muzyki” w odniesieniu do niektórych wykonawców często oznacza próbę maskowania braku ich dokonań poprzez eksponowanie liczby lat, które spędzili na scenie. Jednak z zasługami Roberta Owensa dla muzyki house trudno dyskutować. Legenda, współtwórca, najlepszy męski wokal w muzyce tanecznej – lista komplementów może być tak długa, jak jego dyskografia. Od lat tak samo aktywny, wszechstronny – zaskakuje, inspiruje, szuka nowych możliwości wyrażania siebie.
Dzięki energicznej mamie zaczął śpiewać w chórze kościelnym w Chicago, ale bardziej ciągnęło go do ulicznych gangów. Ścieżka przestępcy nie była jednak Owensowi pisana. Zakochany w muzyce odkrył, że dzięki swojej pasji może wejść na drogę cnoty. Grał imprezy w klubach, stawał się coraz bardziej popularny. Była połowa lat 80. W jego rodzinnym Chicago, dzięki takim ludziom jak Ron Hardy i Frankie Knuckles, właśnie rodził się „chicago house” – efekt eksperymentów z disco i rytmem automatów perkusyjnych. Jego głos idealnie pasował jako wokalna ilustracja tych dźwięków. Z tego okresu pochodzą absolutne klasyki muzyki tanecznej – „Mystery Of Love”, czy „Can You Feel It”. Szukając nowych środków wyrazu przeprowadził się do Europy. Na kilka lat zamilkł skupiając się na pozamuzycznym biznesie. Wrócił w roku 1996 utworem „Ordinary People”, zaś kołem zamachowym stała się współpraca z Photekiem na albumie „Solaris”, gdzie zaśpiewał piękne utwory „Mine To Give” oraz „Can’t Come Down”. Od tego czasu nie da się kojarzyć go wyłącznie z klubową sceną house. Jego muzyka i głos dawno przekroczyły bariery jednego gatunku. Współpracował z Mr C, Total Science, zaś na albumie „Billion Dollar Gravy” London Elektricity jego głos został wykorzystany w dwóch utworach „My Dreams” oraz „Different Drum”.
www.myspace.com/robertjowens

INNER CITY DWELLERS

Sześciu muzyków – Brytyjczycy, Jamajczycy, Polacy – czyli totalne multi-kulti oraz przesłanie inspirowane „good old days” – czasami, kiedy legendarne rockowe, punkowe, czy reggae’owe kapele miały sporo do powiedzenia. To wszystko łączy chłopaków z Inner City Dwellers. Ci muzyczni „chuligani” narobią sporego hałasu i zamieszania na scenie Teatru Letniego. Choć istnieją zaledwie od trzech lat i wielkie uderzenie na muzyczne sceny dopiero przed nimi to już zwracają na siebie uwagę spontanicznymi, ale dojrzałymi konceptualnie pomysłami. Kapelę założył wokalista Patrick, urodzony w jamajskiej rodzinie 34-latek z wschodniego Londynu. Znany jest także pod pseudonimem MC Rage, udziela się w drumandbassowych projektach, m.in. jako „etatowy” nawijacz wytwórni Metalheadz, w tym do setów Goldiego.
Pierwszymi dźwiękami, które poznawał były oczywiście taśmy z reggae – Steel Pulse, The Abissinians oraz Bob Marley. Wielki wpływ na młodego Patricka miał wujek Smiley, jeden z pracowników legendarnego Studio One. Później przyszła fascynacja twardszymi brzmieniami – hip hopem, punkiem i metalem. Wśród muzycznych faworytów Patricka pojawili się Ice T, Rage Against The Machine, Public Enemy, Cypres Hill oraz Primal Scream i The Clash.
Wypadkową tych fascynacji jest muzyka ICD. Wydanie debiutanckiego albumu „Broken Britain” zapowiadają na połowę tego roku, koncert podczas Boogie Brain będzie więc doskonałą okazją, by poznać premierowy materiał reklamowany jako głos pokolenia młodych Brytyjczyków dorastających w kulturze spirali przemocy, braku autorytetów, mentalnej degrengolady, bezrobocia i jałowości życia w wielkomiejskich blokowiskach. Ilustracją poglądów poruszanych przez ICD jest niezwykle brutalny klip „Children of the Ghetto” dostępny na profilu MySpace. Teksty o funkcjonowaniu na krawędzi społeczeństwa opakowane są w agresywną muzykę, którą chłopaki z ICD sami określają jako spotkanie Rage Against The Machine i Outkast albo Rudeboy Metal Sound. Grali już na europejskich festiwalach, m.in. przed Robyn, Roisin Murphy, czy Roni Size Reprezent. W Szczecinie wystąpią w sześcioosobowym składzie. Ciekawostką jest, że dwie osoby ze składu ICD mają polskie pochodzenie. Będzie to ich pierwszy występ w Polsce.
www.myspace.com/icdwellers

JAZZANOVA

Na ich temat napisano już chyba wszystko. Nic dziwnego, skoro berliński kolektyw didżejsko-producencki to obecnie prawdziwa instytucja z ogromnym muzycznym dorobkiem i wieloletnim doświadczeniem na scenie. W ostatnim roku formacja święci triumfy po wydaniu albumu „Of All The Things”, na którym współpracowali m.in. z Paulem Randolphem, Jose Jamesem, czy Benem Westbeechem. Są uwielbiani przez wszystkich, pod każdą szerokością geograficzną. Eksperymentowali z nujazzem, broken beatem, modern folkiem i soulem. Remiksowali Masters At Work, Fat Freddy’s Drop, 4hero i Ursulę Rucker. Talent sześciu facetów z Berlina, ich szerokie, muzyczne horyzonty pozwoliły też na współpracę z Lenny Kravitzem, Commonem, Azymuth, czy Calexico.
A wielka popularność zaczęła się 12 lat temu. Świat usłyszał Jazzanovę w roku 1997, kiedy w stacji BBC 1 Gilles Peterson zagrał jeden z pierwszych utworów niemieckiego kolektywu „Fedime’s flight”. Potem Jazzanova rozpoczęła pracę nad remiksami zebranymi na płycie „The Remixes 1997-2000”, które zdefiniowały ich brzmienie i podejście do muzyki. Stanowiły wypadkową nowoczesnej tanecznej estetyki z czerpaną garściami muzyczną tradycją lat ‘70 (disco i funk), czy ‘60 (jazz). Wszystko wsparte zostało idealnym miksem i doskonałą produkcją. Dopiero na ostatnim albumie programowane rytmy ustąpiły pola aranżacjom żywych instrumentów i studyjną współpracą z wokalistami i muzykami.
W efekcie fascynacji muzyków Jazzanovy renesans popularności przeżył polski jazz, a to dzięki wydawanej przez wytwórnię Jazzanova Compost Records serii „Polish Jazz” i „Vocal Jazz from Poland 1965-1975”, która zdobyła sobie wielką popularność. Poza pracą w studio i promocją muzyki z różnych części globu na licznych kompilacjach, panowie z Jazzanovy wciąż występują w roli didżejów. W Szczecinie jako reprezentant Jazzanova djs-team zagra Juergen von Knoblauch.
www.jazzanova.net

SCRATCH PERVERTS

Nieczęsto zdarza się gościć podczas imprezy mistrzów świata. Tony Vegas, Prime Cuts i Plus One ze Scratch Perverts mają na koncie dwa mistrzostwa świata w kategorii drużynowej federacji DMC oraz kilka w kategorii indywidualnej federacji DMC oraz ITF. Ale nie jeżdżą w Formule 1 ani nie robią rozwałki na zawodach monster trucków. Robią za to totalny disaster za pomocą adapterów (lub gramofonów jak kto woli) i za to właśnie uhonorowani zostali tytułami mistrzów świata turntablizmu. Ich nazwa to synonim hip hopu i didżejskich bitew – radosna celebracja wszystkich gatunków muzyki zaklęta w kilku gramofonach.
Jednak wykonywanie skomplikowanych tricków na konkursach to jedna strona medalu. Druga to granie imprez. I tu panowie również robią wszystko, by nie mieć sobie równych. Pełne dynamizmu, innowacji i energii sety didżejskie Scratch Perverts to podróż przez wszystkie gatunki muzyki elektronicznej, poczynając od hip hopu, poprzez breakbeat, edbangerowe electro, jungle, kończąc na drumandbass i dubstepie. Podczas ich występu możemy usłyszeć remiksowane na żywo utwory tak różnych wykonawców, jak Aphex Twin, Red Hot Chilli Peppers, czy Dillinja. Wystąpili na większości najsłynniejszych światowych festiwali, jak skupiający kilkadziesiąt tysięcy osób Creamfields, Tribal Gathering, czy Glastonbury. W Szczecinie zagrają w pełnym, trzyosobowym składzie.
www.myspace.com/scratchperverts

ROBERT BUSHA FEAT. EVA NAVROT

Robert Busha – Dj, czasami producent, pochodzący ze Stargardu Szczecińskiego, rezydujący obecnie w Poznaniu, gdzie działa, tworzy i organizuje wydarzenia muzyczne.
W podróż z prezentowaniem muzyki wybrał się dziesięć lat temu. Głównym powodem tych wojaży było propagowanie i rozpowszechnianie ciekawych i często mało znanych płyt. Podstawową jego cechą, jako grającego, jest to, że nie zamyka się w określonym gatunku muzycznym i stara się czerpać z wielu dobrodziejstw muzyki współczesnej, korzystając ze źródeł klasycznego funka, jazzu, soulu, czy disco i house’u, czego efektem są ciekawe i urozmaicone muzycznie sety dj’skie. Prezentowana przez niego muzyka jest z pewnością taneczna i rozrywkowa, zakrapiana jednak dużą dawką jazzu.
Eva Navrot jest niezwykle elastyczną artystką, współpracuje zarówno z jazzmanami jak i z didżejami. Potrafi doskonale zaśpiewać standardy jazzowe (występowała z wieloma artystami polskiej, niemieckiej i brytyjskiej sceny), na stałe grywa z gitarzystą Maciejem Flaczyńskim. Świetnie radzi sobie także w bardziej klubowych nagraniach.
Jej barwny głos usłyszeć można na płycie Noviki „Polskie Leniwe”. Dała się również poznać publiczności jako zwyciężczyni „Drogi do gwiazd”. Współpracowała z Teatrem Tańca w Poznaniu oraz z wieloma artystami polskiej estrady (m.in. Ewa Bem czy Staszek Sojka).
http://tr.youtube.com/EwaNawrot

TYMAŃSKI YASS ENSEMBLE

Co dzieje się, gdy Miłość się kończy a pozostałe z niej części elementarne wciąż zawierają masę emocji, która wypływa na zewnątrz, pozostaje nieokreślona i niezaspokojona? Taka pustka powstała po rozpadzie trójmiejskiej formacji Miłość, prowadzonej przez Tymona Tymańskiego. TYE jest jej swoistą kontynuacją. Yass Ensemble powstał w grudniu 2003 roku, kiedy do kwartetu Tymon Tymański Band dołączył trębacz Antoni Ziut Gralak, znany z formacji Tie Break, Graal, czy Yeshe. Grupa kontynuuje tradycje trójmiejskiej sceny yassowej, wykonując muzykę będącą naturalnym amalgamatem jazzu, rocka alternatywnego oraz muzyki etnicznej. Repertuar Yass Ensemble jest wypadkową kompozytorskiego doświadczenia Tymańskiego z grupą Miłość oraz wiedzy i scenicznego obycia pozostałych muzyków, z których każdy jest liderem własnej grupy i autorem swoistej, oryginalnej koncepcji muzycznej.
Zespół nagrał materiał na swój pierwszy album zatytułowany „Jitte” (nazwa pochodzi od formy w karate shotokan i oznacza „dziesięć rąk”) na wiosnę 2004 roku w gdańskim Biodro Studio i wydał go w grudniu 2004 nakładem warszawskiej wytwórni Tone Industria. W grudniu 2007 roku została ponownie wydana przez Biodro Records; autorem nowej, atrakcyjnej szaty graficznej jest słynny warszawski instrumentalista i grafik, Macio Moretti. Przez ostatnie dwa lata zespół pracował nad nowym materiałem pod tytułem „Free Tibet”, który został zarejestrowany na czterech sesjach. Producentem drugiej płyty jest Piotr Pawlak, odważny eksperymentator, mający na koncie muzyczne produkcje „solowej” płyty Jacka Oltera oraz nowego albumu grupy Łoskot. W produkcji muzycznej drugiego albumu TYE wziął również udział kielecki artysta z kręgu muzyki elekronicznej, Darek Makaruk.
Obecny skład zespołu to: Antoni Ziut Gralak – trąbka, tuba; Aleksander Korecki – saksofon altowy i barytonowy, flet; Ireneusz Wojtczak – saksofon tenorowy i sopranowy; Tymon Tymański – gitara, głos; Wojtek Mazolewski – gitara basowa, elektrobas; Kuba Staruszkiewcz – bębny.
www.myspace.com/tymanskiyassensemble

Prosumer & Murat Tepeli feat. Elif Bicer

Achim Branderburg aka Prosumer mieszka w Berlinie i jest specjalistą od klasycznego chicago house i detroit techno. Tak brzmi również muzyka, którą firmuje oraz gra na imprezach. Murat Tepeli to z kolei człowiek z Kolonii. Tak samo jak Kevina Saundersona, uwielbia Photeka i Goldiego z wczesnych produkcji, u których minimalna dawka dźwięków pozwalała uzyskać maksymalny efekt producencki. Prosumer & Murat Tepeli razem nagrali album „Serenity” (Compost Records, 2008), w którym muzyka house staje się uniwersalnym kodem w porozumiewaniu ze światem. Ubrana w miękkie, aksamitne brzmienia sytuujące album w okolicach lounge, nie pozbawiona jest przy okazji atmosfery deep house i intensywności klasycznej elektroniki rodem z Detroit. W takiej formule brzmią także live acty Prosumera & Murata Tepeli, którzy obecnie są jednym z najciekawszych zjawisk na światowej scenie house. To eksperymentatorzy, którzy odwołując się do tradycji, potrafią uzyskać unikalny efekt powstały w efekcie współpracy dwóch nieprzeciętnych osobowości. Czysta magia. Ozdobą występu niemiecko-tureckiego duetu będzie piękna wokalistka Elif Bicer, która stale współpracuje z artystami.
www.myspace.com/prosumer
www.myspace.com/murattepeli
www.murattepeli.de

ROY AYERS

Uwaga! Wydarzenie, na które w ogromnym oczekiwaniu utkwiła cała Polska! Po raz pierwszy w kraju i to na jedynym koncercie – wyłącznie podczas II edycji festiwalu Boogie Brain. Mistrz wibrafonu, absolutny kanon funku, soulu i r’n’b, inspiracja dla kilku generacji artystów, ojciec chrzestny acid jazzu, autor muzyki do filmów, nieocenione źródło sampli kradzionych na potęgę przez hip hopowców, w końcu – żyjąca legenda czarnej muzyki. Oto Roy Ayers!!! Ikona.
Jego nieśmiertelny hit „Everybody Loves The Sunshine” to prawdopodobnie najczęściej samplowany na świecie utwór. Żeby nie szukać daleko, jego fragmenty znajdziemy i u Mary J Blige, i protegowanych 50 Centa. Garściami z jego twórczości czerpali A Tribe Called Quest, De La Soul i mnóstwo hip hopowych twórców odwołujących się do jazzowych korzeni. Wielu z nich, jak Erykah Badu, poczuwało za zaszczyt wspólne nagrywanie w studio. 68-letni muzyk obecnie współpracuje z Kanye Westem i Talibem Kweli.
Urodził się w 1940 roku w Los Angeles, w rodzinie nauczycieli muzyki. W wieku 5 lat zagrał swój pierwszy utwór na wibrafonie, a gdy miał lat 20 był już uznanym jazzowym wibrafonistą. Nagrywał z Curtis Amy (1962), Jackiem Wilsonem (1963-67) oraz the Gerald Wilson Orchestra (1965-1966). Ale dopiero czteroletnia współpraca z Herbie Mannem otworzyła uszy Ayersa na nowe muzyczne doznania. W 1970 roku założył swoją grupę – Roy Ayers Ubiquity, z którym nagrywał dla wytwórni Polydor z Sonnym Fortune, Billym Cobhamem, Omarem Hakimem oraz Alphonse Mouzonem. R&b-jazz-rockowa formacja inspirowała się elektrycznym jazzem Davisa i Herbie Hancocka, ale też wzbogacała swoje dźwięki elementami funku i disco.
W latach 80 Ayers nawiązał współpracę z legendarnym nigeryjskim muzykiem – Felą Anikulapo Kuti; kolejna dekada przyniosła m.in. udział w projekcie Guru – Jazzmatazz – wspólne granie z Guru oraz Donaldem Byrdem w nowojorskich klubach.
Gdy w 2004 roku odnaleziono nie wydane numery Roya Ayersa z lat 1976-1981, legendarny didżej i dziennikarz muzyczny Gilles Peterson nazwał to odkrycie równoznacznym z dokopaniem się do nieznanych utworów The Beatles.
www.myspace.com/royayersubiquity

DJ STORM & MC RAGE

Nie bez przyczyny Storm nazywana jest pierwszą damą drum’n’bass. Związana z kultową wytwórnią Metalheadz od początków jej istnienia, wciąż niezastąpiona, niestrudzenie promuje na świecie imperium złotozębnego Goldiego, dziś brytyjskiego celebrity. W połowie lat 90. tworzyła najbardziej znany żeński duet didżejski w historii muzyki – Kemistry & Storm. Wspólnie wydały m.in. takie kompilacje jak „Art. Core”, „DJ Kicks!”, czy “Above the Law”. Dobrą passę przerwała tragiczna śmierć partnerki. Mimo to Storm nie porzuciła grania, kontynuując życiową pasję w pojedynkę. Od lat żyje na walizkach. Regularnie odwiedza największe europejskie kluby w Niemczech, Belgii, Austrii. Wciąż grywa w Australii, Nowej Zelandii, Tajwanie, Singapurze i Japonii. Na Red Bull Music Academy uczy młodych didżejów techniki. W minionym roku znalazła się wśród laureatów UK’s National Drum’n’Bass Awards.
W Szczecinie zagra set w towarzystwie MC Rage. Ten 34-latek ze wschodniego Londynu to tykająca bomba zegarowa od wczesnej młodości zafascynowana urban music, reggae, jazzem, rapem, hip hopem i metalem. W latach 90 związał się z brzmieniem drum’n’bass, który właśnie zbierał rząd dusz wśród dzieciaków na Wyspach Brytyjskich i rozprzestrzeniał się na Europę. Szlifował swój styl i liryczny flow na imprezach Tru Playaz, Metalheadz, Renegade Hardware i Trouble On Vinyl. Zjeździł świat nawijając do setów Goldiego, Grooveridera, Storm, Fabio i Dj’a Hype. Dzięki wsparciu „wielkich” Fabia & Grooveridera pojawiał się także na antenie Radia BBC One. Obecnie wkręcony jest także w projekt Inner City Dwellers.
www.myspace.com/stormthe1stlady
www.myspace.com/mcrageuk

COKI & SGT POKES

Podczas pierwszej edycji Boogie Brain mieliśmy okazję posłuchać seta Mali z Digital Mystikz, który wraz z MC Sgt Pokesem zabrał wszystkich do krainy digitalowego basu. Teraz na festiwalu wystąpi drugi człon DMZ – Coki. Digital Mystikz to reprezentanci świeżego, najbardziej dynamicznie rozwijającego się obecnie brzmienia dubstep. Muzycznej hybrydy, która przed kilkoma laty narodziła się w południowym Londynie, by dziś z niespotykaną mocą rezonować na resztę świata. Stanowią unikalną synergię ducha jamajskich soundsystemów z energią i potencjałem awangardowych brzmień rodem z brytyjskich klubów. Coki jest didżejem i producentem współtworzącym jeden z bardziej wpływowych dubstepowych kolektywów Digital Mystikz. DMZ nagrywa przede wszystkim dla swojej wytwórni o tej samej nazwie oraz dla wielu uznanych labeli, m.in. Soul Jazz Rec, Deep Medi Music. Jednocześnie kolektyw organizuje cykl imprez DMZ w rodzinnym Londynie. Coki wraz z Bengą jest współautorem największego ubiegłorocznego, parkietowego kota – „Night”. Wraz z MC i wokalistą SGT Pokesem tworzy sceniczną wersję wcielenia Digital Mystikz, grając ponadgatunkowe didżejskie sety.
www.myspace.com/dmzuk

***

PROJEKTY TOWARZYSZĄCE

W założeniu organizatorów, Międzynarodowy Festiwal Muzyczny „Boogie Brain” ma stać się ogromnym projektem społeczno-kulturalnym, proponującym nie tylko rozrywkę, ale również propagującym i promującym aktywizację społeczeństwa obywatelskiego, jego edukację, integrację, przybliżającym kulturę na najwyższym poziomie artystycznym. Stąd też działania Stowarzyszenia Inicjatyw Społeczno-Kulturalnych „Boogie Brain” nie ograniczją się wyłącznie do organizacji dwudniowego wydarzenia kulturalnego, ale ukierunkowane są również na tworzenie projektów towarzyszących Festiwalowi „Boogie Brain” i odbywających się w ciągu całego roku.

MŁODZI AKTYWNI / ACTIVE MINDS
(maj – sierpień 2009)

Tematyka projektu „Młodzi Aktywni / Active Minds” to kształtowanie postaw filantropijnych i aktywizacja ludzi młodych w obszarze wolontariatu. Dzięki współpracy z grupą wolontariuszy z niemieckiego ośrodka Tierzentrum we Flemsdorfie młodzież uczestnicząca w projekcie będzie miała możliwość uczenia się i adaptowania dobrych wzorców od swoich kolegów. Już same działania w ramach projektu wymagają od uczestniczącej w nich młodzieży aktywności i zaangażowania, tylko dzięki ich woli realizacja większości działań przyniesie pożądane efekty. Głównym celem projektu jest aktywizacja młodzieży w ramach wolontariatu i krzepienie postaw filantropijnych.
W ramach projektu realizowane będą następujące działania:
>> Szkolenia „Dlaczego warto zostać wolontariuszem?”;
>> Kino Wolontariusza – pokazy filmowe ściśle powiązane z tematyką wolontariatu, filantropii i pochodnych;
>> Akcja „Psia Adopcja” – wolontariacka akcja polegająca na gromadzeniu informacji o bezdomnych zwierzętach przebywających w przepełnionym szczecińskim schronisku, przetwarzaniu ich i umieszczeniu w formie ofert adopcji na portalu schroniska Tierzentrum/Uckermark z Flemsdorfu (Niemcy).
>> „Dni otwarte” schronisk (w Szczecinie i we Flemsdorfie) – działania mające za zadanie przybliżyć w praktyce obowiązki wolontariuszy pracujących w schronisku polskim i niemieckim. Wskazane zostaną różnice w funkcjonowaniu wolontariatu, problemy i bariery. Podczas swobodnych debat i rozmów podjęte zostaną próby znalezienia rozwiązania dla wskazanych problemów. Do udziału zostaną zaproszeni lokalni politycy. Do schroniska w Niemczech, gdzie każdy odwiedzający może aktywnie uczestniczyć w pracy na jego rzecz, zostanie zaproszona grupa młodzieży ze szczecińskiego ośrodka wychowawczego. Jeden z dni otwartych zakończony zostanie koncertem dwóch grup muzycznych (jednej z Polski i jednej z Niemiec).

Ogromny nacisk położony został na aktywny udział uczestników projektu od samego początku jego realizacji. Stąd też akcje „Psia adopcja”, „Dni otwarte” czy wydanie płyty CD, w których uczestnicząca młodzież od razu staje twarzą w twarz z wolontariatem, stając się „nieoficjalnym” wolontariuszem. W niemieckim schronisku uczestnicy będą mogli wykonywać dokładnie te same czynności, co „etatowi” wolontariusze. Aktywna postawa uczestników będzie skutecznie promowana. Osoby wyrażające na to zgodę zostaną umieszczeni z imienia i nazwiska w serwisie www i w broszurze informacyjnej jako autorzy, mogą uczestniczyć w projektach muzycznych szczecińskich artystów, będą również motywowani różnego rodzaju grantami.

Projekt realizowany będzię wraz z grupą wolontariuszy z niemieckiego schroniska Tierzentrum/Uckermark we Flemsdorfie. Będą oni uczestniczyć w akcji „Psia adopcja” (zarządzanie informacją w portalu niemieckim), będą gośćmi warsztatów i szczecińskich „dni otwartych”, przygotują „dni otwarte” we Flemsdorfie, wspólnie ze stroną polską przygotują broszurę informacyjną.

Ten projekt jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Ta publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko jej autora, a Komisja nie ponosi odpowiedzialności za sposób wykorzystania zawartych w niej informacji.

CHŁOPCY Z SORRENTO (27.06.2009, 16.07.2009)

Projekt “Chłopcy z Sorrento” jest zaproszeniem do swobodnej, przyjemnej i niezwykłej podróży po Szczecinie lat 60-tych ubiegłego stulecia. Swobodnej – ponieważ nie wymaga żadnych nakładów sił ani środków pieniężnych; przyjemnej – ponieważ odbywa się w atmosferze najbardziej przyswajalnych środków kształtowania kultury: filmu, fotografii, videoart’u, muzyki; niezwykłej – bo nie koncentruje się na miejscach, ale na osobowościach, które miejscom nadawały charakteru i budowały tożsamość Szczecina.

„Chłopcy z Sorrento” to grupa dwudziestoparolatków, którzy swoją młodość przeżywali w Szczecinie w latach 60-tych XX wieku. Już krótka analiza ich osobowości daje niezbite dowody, że młodzież pięćdziesiąt lat temu wypełniona była tymi samymi pragnieniami, ideałami, troskami i problemami, co młodzież początku XXI wieku. Co więcej, „Sorrenciaki” w latach 60-tych XX wieku zaczęli odkrywać miasto zupełnie im obce, miasto, którego opowieści nie usłyszeli z ust rodziców ani historyków w szkole, miasto, które z punktu widzenia „polskości” było równie młode jak oni. Miasto, którego tożsamość trzeba było budować, dosłownie i w przenośni, cegla po cegle.

27 czerwca 2009 o godz. 20 rozpocznie się spotkanie z „Sorrenciakami” na Deptaku Bogusława w Szczecinie. Na scenie muzycznej wystąpią Family Groove (dj Mario) i dj Benn The Ball. Od godz. 22 impreza będzie kontynuowana w klubie Mezzoforte (przy Deptaku Bogusława). Imprezę uatrakcyjnią multimedialne prezentacje zdjęć „Sorrenciaków” autorstwa Zbigniewa Wróblewskiego – wybitnego szczecińskiego fotografa i dokumentalisty. Będzie można również zobaczyć fragmenty filmu o „Chłopcach z Sorrento”, którego premiera odbędzie się 16 lipca 2009 w kinie Zamek w ramach Kina Festiwalowego „Stinky_OFF.A.R.T.” (projekt towarzyszący Międzynarodowemu Festiwalowi Muzycznemu „Boogie Brain”.

Projekt jest wspierany finansowo przez Fundację „J&S Pro Bono Poloniae”.

Partnerzy projektu:
Fundacja „J&S Pro Bono Poloniae”
13 Muz
Szczecińskie Centrum Renowacyjne
Portal Sedina.pl
Klub Mezzoforte

KONCERT „JAZZ NA BETONOWCU” (11.07.2009)

Antoni Gralak – jeden z najbardziej twórczych i utalentowanych muzyków w Polsce, wystąpi na jedynym w swoim rodzaju koncercie jazzowym na betonowcu „Ulrich Finsterwalder”. Specjalnie na tą okazję przygotowuje nowy muzyczny projekt, który 11 lipca 2009 roku o godz. 23 zostanie zrealizowany przed publicznością koncertu „Jazz na Betonowcu” organizowanego w ramach Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego „Boogie Brain”. Gralak zaprosił do współpracy Dariusza Makaruka – muzyka, producenta, wykonawcę live electronics, twórcę instalacji audiowizualnych związany z polską sceną niezależną. W efekcie ich pracy usłyszymy niekonwencjonalny drum and bass z buddyjskim oddechem – muzykę z wyraźnym duchowym przesłaniem, zawieszoną gdzieś między surową elektroniką, rockiem i jazzem, pełną etnicznej harmonii rodem z południowo-wschodniej Azji.

Koncert „Jazz na Betonowcu” to projekt stricte kulturalny, wyjątkowo innowacyjny, wpisujący się idealnie w założenie promocyjnej i kulturalnej polityki Euroregionu Pomerania, jest też świadomym działaniem w ramach projektu Europejskiej Stolicy Kultury 2016, do tytułu której Szczecin pretenduje, wyraźnie podkreślając swoją transgraniczność. Koncert jest również niezwykle istotnym działaniem ważnym dla dialogu polsko-niemieckiego, odbywa się w miejscu szczególnym i symbolicznym dla obu narodowości. Wspólne uczestnictwo Polaków i Niemców w tym nietypowym wydarzeniu kulturalnym, w przepięknej scenerii Jeziora Dąbie, staje się świadectwem przełamywania pozostałych barier, budowania partnerskich więzi między obydwoma krajami, w myśl wyznawanej zasady „cultura pro bono”. Integracyjny cel projektu zostanie osiągnięty nietypowymi, ale bardzo skutecznymi metodami: pływające jednostki polskie i niemieckie z mieszanym składem załóg, polsko-niemiecka widownia na statkach pasażerskich, gdzie podczas podróży (około 4 godzin w obie strony) prezentować się będą polscy i niemieccy didżeje, komunikacja międzynarodowa przy użyciu tak dobrych komunikatorów jak pasja żeglarstwa i muzyka. Koncert odbywa się w ramach obchodów „Dni Odry 2009”. Uczestnictwo w koncercie jest bezpłatne, pobierana jest jedynie opłata za transport ze Szczecina pod betonowiec.

„Ulrich Finsterwalder” to jedyny okręt betonowy, który na terenie Polski przetrwał do dzisiejszych dni. Jego kadłub znajduje się na Jeziorze Dąbie, w okolicach Inoujścia. Do tej pory betonowiec, mimo starań, pozostawał niewykorzystaną atrakcją turystyczną miasta. Dzięki koncertowi staje się unikatową sceną kulturalną – jedyną tego typu w Polsce. W myśl polityki „Floating Garden” – integracji miasta z wodą, zbliżania się do niej i wykorzystywania jej atutów – występ wybitnych artystów na jeziorze jest projektem w pełni spełniającym jej założenia.

Antoni Gralak od lat uznawany jest za jednego z najbardziej twórczych muzyków w kraju. Jego nazwisko odsyła do legendarnych formacji: Free Cooperation, Young Power oraz bliższych rockowi grup Sfora i Woo Boo Doo, aż po międzynarodową formację Universal Supersession. Znany jest jako współtwórca jazz-rockowej formacji Tie Break. Pomimo sukcesu Tie Breaku zdecydował się na karierę solowa. Prowadzi dwa autorskie projekty: GRAAL i YeShe. Jego płyty, szczególnie GRAAL należy zaliczyć do stylu, który w dużym uproszczeniu można określić jako free jazz.
Projekt o nazwie YeShe jest próbą przeniesienia drum’n’bassowej estetyki, kojarzonej dotychczas głównie z kulturą klubową na bardziej tradycyjny sposób serwowania muzyki.
W 1999 roku założył pracownie Jasnachmura (obecnie Fundacja Wspierania Kultury), gdzie realizowane są projekty multimedialne i filmowe, koncerty oraz festiwale.
Jest również kompozytorem muzyki filmowej i teatralnej.
Antoni Gralak współpracował i nagrywał z wieloma artystami, m.in.: Twinkle Brothers, Rap, Voo Voo, Automatik, Stanisławem Soyką, Justyną Steczkowską, Jass Tri, Universal Supersession, Wilkami, grupą Raz Dwa Trzy, Nickiem Cave’m, Dee Dee Bridgewater, Andrzejem Smolikiem, Masala Sound System, Tymańskim Yass Ensemble, Plastic Bag, Homo Twist’em.
Dariusz Makaruk jest muzykiem, producentem, programistą, animatorem kultury, wykonawcą live electronics, twórcą instalacji audiowizualnych związany z polską sceną niezależną. Współtworzy projekty zaliczane do awangardy jako współproducent m.in. specjalny projekt elektroakustyczny Michała Urbaniaka oraz performance koncertowo-filmowy z udziałem Mariusza Wilczyńskiego, Tomasza Stańko i Włodzimierza Kiniorskiego (z którym tworzy od 2002 roku duet Kinior & Makaruk). Współpracuje również z choreografem Naoko Maeshiba, Tymonem Tymańskim oraz mistrzem śpiewu gardłowego Gendosem.
Występuje także solowo z użyciem instalacji sensorycznej kontrolując dźwięk i video za pomocą światła. Współpracuje z Teatrem Polonia i Teatrem Mabel Octobre (Francja) przy tworzeniu scenicznych systemów interaktywnych w oparciu o własne, autorskie oprogramowanie.

Innowacyjny projekt zasługuje na nietypowe pomysły dotarcia z nim do odbiorców. Pragnąc by występowi towarzyszyła niespotykana dotąd atmosfera, widownią koncertu „Jazz na Betonowcu” będą osoby, które dostaną się w okolice sceny środkami transportu wodnego. Korzystający z ośrodków żeglarskich w Polsce i po stronie niemieckiej z pewnością wykorzystają możliwość połączenia pasji obcowania z wodą z imprezą kulturalną odbywającą się na Jeziorze Dąbie, tym bardziej, że Dąbie i okoliczne szlaki wodne stają się coraz popularniejszym obszarem żeglarskich ekspedycji.

Dla wszystkich chętnych nie mających możliwości indywidualnego dotarcia pod betonowiec przygotowano jednostki pasażerskie, które wypłyną ze Szczecina i po dwugodzinnym rejsie dotrą pod betonowiec. Uczestnikom koncertu pozostawiono wybór jednostki, a opłata za transport w każdym przypadku wynosi 40 złotych. Do wyboru są jednostki polskie (MS Joanna oraz MS Dziewanna), na których prezentowane będą projekty muzyczne didżejów z Polski i Niemiec, oraz jednostki historyczne, które do Szczecina przybędą z okazji obchodów „Dni Odry 2009”.

MS „Joanna” zabierze 150 pasażerów, którzy podczas podróży usłyszą legendę sceny berlińskiej – dj’a Mitch’a. Mitch to doskonały selekcjoner, człowiek oddychający muzyką. Jak sam mówi kocha wszystkie odmiany dobrej muzyki, ale jego największa miłość to amerykański deephouse. Mitch znany jest nie tylko jako dj, ale także jako właściciel jednego z najważniejszych obecnie sklepów z muzyką – Melting Point. To miejsce na Kastanienallee w Berlinie stało się nie tylko punktem, w którym można nabyć sporą ilość płyt, ale również celem spotkań towarzyskich wielu muzyków. Ciekawostką jest to że w każdą środę można u niego zobaczyć takie gwiazdy jak Steve Bug, Dixon, M. Landsky, Daniel Wang, Alex Barck (Jazzanova) i wiele, wiele innych charakterystycznych twarzy. Co roku jest chętnie zapraszanym gościem na festiwal Melt Open Air obok czołowych europejskich i światowych gwiazd nowoczesnej muzyki elektronicznej. Występował między innymi u boku Modaji, Dj Deep’a, King Britt’a , Eric Rough’a, At Jazz’a. Jego muzyczne preferencje to classic i deep house. Jest zapalonym kolekcjonerem winylowych płyt, których posiada około dwudziestu pięciu tysięcy.

Podczas rejsu towarzyszyć mu będzie Dj Jazzmix z kolektywu Family Groove. W swoich niepowtarzalnych setach łączy dzwięki disco, soul, funk z nowoczesnym brzmieniem nu-jazz, deep house i elektro house. Jego styl można określić jako przenikający się kolaż organicznych brzmień zarówno klasycznych jak i współczesnych.

Na MS „Dziewanna” zagrają rezydenci szczecińskiego klubu City Hall – dj Mario (druga połowa kolektywu Family Groove) oraz dj Benn The Ball. Obu muzyków usłyszeć można podczas ich wspólnych imprez z cyklu „You and Me”. Fascynacja muzyką i wieloletnie doświadczenie oraz pasja z jaką uprawiają didżejski fach sprawia, że ich sety to wybuchowa mieszanka różnych gatunków muzycznym w skład której wchodzą, m.in.: disco, soul i funk. MS „Dziewanna” w rejs pod betonowiec zabierze 110 pasażerów.

Polskie jednostki zacumowane będą przy Bulwarze Piastowskim (między Mostem Długim a Trasą Zamkową, przy lewym brzegu Odry – od strony Zamku Książąt Pomorskich). Pokład zostanie udostępniony już o godz. 20, wypłynięcie nastąpi o godz. 21.

Niemiecki holownik parowy „Andreas” zabierze 60 pasażerów. „Andreas” został zbudowany w 1944 roku, od lipca 1950 wykorzystywano go na Elbie, Saale, Haweli. Od 1971 roku holownik znajdował swoje zastosowanie w Berlinie w zatoce Rummelsburger See ogrzewając parą pomieszczenia biurowe zakładu sprzętu elektrycznego w Treptow. Dzięki temu zastosowaniu uratował się przed oddaniem go na złom. We wrześniu 1991 roku parowiec przejęło ówczesne Berlińskie Towarzystwo Żeglugi (dzisiejsze Berlin-Brandenburgische Schiffahrtsgesellschaft – Towarzystwo Żeglugi Berlina i Brandenburgii). „Andreas“ to największy w Niemczech nadal eksploatowany holownik parowy opalany węglem oraz najdłuższy zestaw holownika z barkami jaki widział Berlin – 10 ciągnionych berlinek zapewnił mu wpis do Księgi Rekordów Guinessa.

Ponad stuletni pasażerski statek motorowy „Eintracht” zabierze 20 pasażerów. Statek zbudowany został w 1906 roku i nadano mu nazwę „Richard”. Pracował przede wszystkim na wschodnich wodach Berlina, Löcknitz, na starej Sprewie i na wodach Rüdersdorfer. W 1935 roku zmienił właściciela i nazwę na „Eintracht”. Od 1950 roku wykorzystywany był jako bardzo waży środek transportu, a z czasem coraz bardziej jako statek wycieczkowy. Obecnie należy do Towarzystwa Żeglugi Berlina i Brandenburgii i pływa często po Szprewie i Landwehrkanal jak również po innych wodach Berlina i Brandenburgii.

Ostatnią z historycznych jednostek, która zabierze pasażerów na koncert „Jazz na Betonowcu” to zbudowany w Szczecinie w 1896 roku holownik motorowy „Volldampf”. Jest w stanie pomieścić 25 pasażerów.

Jednostki historyczne zacumowane będą przy Nabrzeżu Celnym (naprzeciwko Bulwaru Piastowskiego). Pokłady zostaną udostępnione o godz. 20, natomiast wypłynięcie pod betonowiec nastąpi dokładnie godzinę później.

Koncert „Jazz na Betonowcu” rozpocznie się o godz. 23. Powrót jednostek pasażerskich do Szczecina planowany jest na godz. 2 nad ranem. Opłata za transport wynosi 40 złotych dla wszystkich jednostek. Bilety na transport można nabyć w biurze festiwalowym „Boogie Brain” przy Deptaku Bogusława 48 w Szczecinie, w Niemczech będą sprzedawane w lokalnych punktach informacyjnych na obszarze wchodzącym w skład Euroregionu Pomerania. Dodatkowe informacje można uzyskać wysyłając zapytanie pod adres betonowiec@boogiebrainfestival.pl.

Projekt „Jazz na Betonowcu” jest wspierany przez Polską Fundację Współpracy Polsko-Niemieckiej.

Partnerzy koncertu „Jazz na Betonowcu”:
– Szczecin – Floating Garden 2050
– Szczecin – Europejską Stolicą Kultury 2016
– Dni Rzeki Odry 2009
– Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej
– ZERUM – Zentrum für Erlebnispädagogik und Umweltbildung
– Portal Sedina.pl

KINO FESTIWALOWE STINKY_OFF.A.R.T. (16.07.2009)

W przeddzień Festiwalu „Boogie Brain” w szczecińskim Kinie Zamek oraz na dziedzińcu głównym Zamku Książąt Pomorskich uruchomione zostanie kino festiwalowe Stinky_OFF.A.R.T. podczas którego zaprezentowany zostanie blok dokumentów muzycznych oraz fabuł związanych z tematyką muzyczną.
Ideą kina Stinky_OFF.A.R.T. jest przybliżenie obrazów, których nie sposób doświadczyć na ekranach miejskich multipleksów i równie trudno dostrzec na półkach wielkich sieci wypożyczalni. Produkcje, które będzie można za darmo w czwartkowy wieczór, istnieją poza głównym obiegiem, z blasku niesławy wydostają się wyjątkowo rzadko i na chwilę. Filmy te skierowane są głównie do tych, których zmęczyło juz wtórne pseudorealistyczne kino komercyjne.
Na zamkowym dziedzińcu odbędzie się premiera filmu o „chłopcach z Sorrento”, ściśle związanego z realizowanym 27.06.2009 projektem „Chłopcy z Sorrento”.

Hrubieszow LubieHrubie 2009