23 grudnia 2024

Czym jest grywalizacja?

Myślałeś sobie kiedyś o tym, żeby świat rywalizacji z gier planszowych czy wideo przenieść na kanon współczesnego świata, pełnego różnorakich wyzwań i doświadczeń? Jeżeli tak, to łatwiej będzie Ci zrozumieć czym tak naprawdę jest grywalizacja i jakie korzyści przynosi.

Reklamy

Grywalizacja to przede wszystkim sposób na zjednoczenie grup, motywowanie konkretnych osób i zwiększanie kreatywności i wyobraźni. Adresowana jest zarówno do młodszych odbiorców, jak i ludzi pracujących. Ma wiele zalet i umożliwia podjęcie nowych wyzwań czy celów zawodowych.

Co to dokładnie jest grywalizacja?

Najprościej mówiąc grywalizacja polega na technikach projektowania gier i przeprowadzania ich w celach innych niż rozrywkowe granie. Jej celem przede wszystkim jest angażowanie ludzi w projekty, motywowanie do dalszych działań, wyjście z tzw. marazmu i problemów takich jak wypalenie zawodowe. Grywalizacji doświadczymy w wielu dziedzinach życia takich jak biznes czy edukacja.

Reklamy

Gracze posiadają pasek rozwoju, punkty za wykonywane zadania, statusy czy należą do określonej wspólnoty. Tego typu system jest wykorzystywany zarówno w małych grupach społecznych (np. klasach w szkole), ale też dużych korporacjach, które mają często problem z motywowaniem swoich pracowników (a pieniądze nie są zawsze idealną motywacją).

Do prowadzenia grywalizacji wykorzystywana jest specjalna platforma grywalizacyjna. Jej projekt praktycznie dogłębnie przypomina znane gry, które zmodyfikowane są pod potrzeby grup. Zapewniają nie tylko godziny rozwoju osobistego, ale również wspólnej, świetnej zabawy integracyjnej dla każdego.

Reklamy

Czy grywalizacja to nowość?

Techniki polegające na wykorzystaniu grywalizacji znane są już od wielu lat i doceniane przez różnych specjalistów od motywacji i psychologii. Ich skuteczność została również potwierdzona w badaniach. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tej technice, zapraszamy na stronę https://www.gamfi.com/. Tam znajdziesz wiele odpowiedzi na nurtujące Cię pytania związane z grywalizacją.

(tekst i fot. mat. partnera)