Elektroniczny system do obsługi restauracji POS to znacznie więcej niż tylko świetna kasa fiskalna. POS to program, który umożliwia, rejestruje i analizuje wszystkie transakcje dokonywane w restauracji. Daje on również możliwość pełnego zintegrowania rachunkowości, zarządzania zapasami oraz płacami. Ponieważ systemy POS mogą być dostosowane do indywidualnych i bardzo konkretnych potrzeb, dobrze sprawdzą się w każdej koncepcji prowadzenia restauracji.
Obsługa klienta
System POS w restauracjach mogą pomóc w poprawie szybkości i wydajności Twojej pracy. Natychmiast po tym, jak pracownik wprowadza zamówienie do systemu, jest ono – w formie elektronicznej lub drukowanej – wysyłane do kuchni. Umożliwia to menedżerom i pracownikom monitorowanie i kontrolę czasu realizacji zamówienia. Dodatkowo, intuicyjne ekrany dotykowe przyspieszają wprowadzanie zamówień i skracają czas szkolenia personelu. Systemy POS usprawniają obsługę gości, ponieważ kelnerzy mogą łatwo uzyskać dostęp do otwartych rachunków w dowolnym momencie, aby zweryfikować dokładność zamówienia lub podzielić rachunek między gości.
Marketing
Systemy POS mogą również śledzić skuteczność niektórych działań marketingowych, takich jak programy lojalnościowe, które oferują gościom specjalne zniżki po wydaniu określonej kwoty pieniędzy. Wszystkie informacje wprowadzane do systemu są zapisywane i organizowane w formie danych statystycznych. POS może pomóc menedżerom w analizie tych statystyk dzięki możliwości generowania sprawozdań dotyczących określonych działań i konkretnych klientów.
Śledzenie sprzedaży
System POS zapewnia szczegółowe informacje o menu, identyfikując przy tym najbardziej dochodowe pozycje w karcie. Pozwala on również śledzić sprzedaż poszczególnych produktów i, jeśli zapasy któregoś z nich się kurczą, natychmiast zdejmować je z menu, co eliminuje ryzyko przyjmowania zamówień na dania, których kuchnia nie ma z czego sporządzić. Jednak POS służyć może nie tylko do monitorowania sprzedaży produktów – pozwala on również monitorować godziny pracy i dostarcza szczegółowych danych o związanych z nią kosztach. W POS można nawet tworzyć harmonogramy pracy, które będą dostępne także dla pracowników.
Ochrona przez kradzieżą
Nie oszukujmy się, raz na jakiś czas może się przytrafić w restauracji nieuczciwy pracownik. System POS chroni twoją restaurację przed kradzieżą, której taki pracownik mógłby dokonać. Aby przygotować jakiekolwiek danie, trzeba je najpierw wprowadzić do systemu. Każda pozycja wprowadzona do systemu jest automatycznie odliczana od stanu w restauracji, a następnie system generuje dokładne zestawienie, które umożliwia zbadanie rozbieżności, dzięki czemu natychmiast zauważysz, jeśli coś się nie zgadza.
(tekst i fot. materiały sponsora)