Proces digitalizacji reklamy zachodzi tu i teraz, a my jesteśmy tego świadkami. Na czym polega? Co ze sobą niesie? Czy warto wyprzedzić konkurencję inwestując w digitalną tablicę reklamową?
To pytania, które stawiają sobie reklamodawcy szukając najskuteczniejszych nośników reklamy outdoorowej. Dzisiaj postaramy się na nie odpowiedzieć. Dlatego jeśli zastanawiasz się nad tym, czy digital marketing to rozwiązanie dla Twojego przedsiębiorstwa, koniecznie poświęć chwilę na lekturę poniższego wpisu.
Neony w wielkim mieście
Neony zrewolucjonizowały polski rynek reklamy outdoorowej w latach ’60 i ’70 XX wieku. Ich popularność drastycznie spadla w latach `80, ale dwie dekady neonowego szaleństwa zdążyły na zawsze zmienić nasze myślenie o reklamach zewnętrznych. Później pojawiły się podświetlane kasetony reklamowe, w których dziś wykorzystuje się technologię LED oraz super lekkie tworzywa konstrukcyjne – plexi, dibond, profile aluminiowe. Dziś mamy tablice reklamowe Warszawa LCD.
W prawdzie pod względem reklamowym Warszawa nie przypomina Nowego Jorku, w Polsce reklama podświetlana nigdy nie osiągnęła takiej popularności jak w Stanach Zjednoczonych, czy Japonii, jednak w galeriach handlowych, halach targowych i wielu innych miejscach coraz częściej dostrzegamy wpływ digitalizacji na nośniki reklam. Czym się przejawia?
Digitalizacja reklamy outdoorowej to nieco inny proces niż digitalizacja opakowań, których producenci mają do dyspozycji gros technologii umożliwiających przekazywanie zapachu, weryfikację świeżości produktu, czy też ocenę temperatury, w której powinien być spożyty produkt, aby zapewnić maksimum przyjemności. W świecie reklamy outdoorowej nie możemy bazować na zapachu, czy też technologii termalnej czy farbach fluorescencyjnych, choć te ostatnie znajdowały zastosowanie w produkcji szyldów reklamowych. Nowoczesna reklama zewnętrzna sięga po to, co współczesny odbiorca lubi najbardziej – ruchomy obraz, którego prezentacja jest możliwa dzięki olbrzymim monitorom LCD montowanym na fasadach budynków w centrach miast.
Oczywiście jak każda nowość, wynajem tablicy reklamowej LCD wiąże się z horrendalnymi kosztami, na które – przynajmniej na tę chwilę – mogą sobie pozwolić wyłącznie najwięksi. Nie oznacza to jednak, że ci nieco mniejsi nie mogą korzystać z zalet procesu digitalizacji… Pośrednicy w obrocie nieruchomościami mogą wykorzystywać telewizory LCD do prezentacji poszczególnych lokali, podczas gdy właściciele biur podróży w ten sam sposób mogą pokazywać potencjalnym klientom filmy nakręcone na miejscu przez rezydentów. W prawdzie nie będzie to reklama outdoorowa – chyba, że monitor wystawimy w witrynie sklepu/biura – niemniej jednak jest to już pierwszy rok w tym kierunku.
Digitalizacja za wszelką cenę?
Zanim wpadniesz w pułapkę ruchomego obrazu odpowiedz sobie na pytanie, kim są Twoi potencjalni klienci i jak dowiadują się o Twojej ofercie. Odpowiedzi na te pytania mogą Ci oszczędzić wielu wydatków, również tych związanych z inwestycjami w tradycyjne nośniki reklamy zewnętrznej, takie jak banery czy bilboardy.
(tekst i fot. mat. sponsora)