26 grudnia 2024

Druk wielkoformatowy – komu zlecić wykonanie reklamy?

Druk wielkoformatowy to świetny sposób na stworzenie dużej reklamy, która przyciągnie wzrok szerokiego grona odbiorców. W przypadku tej usługi bardzo istotna jest wysoka jakość materiałów oraz ich wytrzymałość. Na co jeszcze zwrócić uwagę i do jakiej firmy zwrócić się w celu wykonania wydruku wielkoformatowego?

Reklamy

Druk wielkoformatowy jako forma reklamy – czy warto?

Druk wielkoformatowy to świetne narzędzie do stworzenia reklamy zewnętrznej. Duże reklamy z przyciągającymi uwagę hasłami oraz estetycznymi grafikami są skutecznym sposobem na zdobycie uwagi odbiorcy, czyli potencjalnego klienta danego przedsiębiorstwa.

Z tego względu wiele firm decyduje się na zastosowanie takiego rozwiązania i umieszczenie reklamy m.in. na budynku siedziby sklepu, przy drogach szybkiego ruchu czy w centach miast.

Reklamy

­

Druk wielkoformatowy – na co zwrócić uwagę?

Osoby, które zdecydują się na druk wielkoformatowy w Krakowie lub innym mieście powinny zwrócić szczególną uwagę na firmy oferujące wykonanie usługi na różnych materiałach. Dzięki temu klient może dopasować wydruk do swoich potrzeb. Wśród nich można wymienić m.in. frontlit, folie, siatki czy płyty PCV.

Decydując się na reklamę wielkoformatową, warto wybrać firmę, która oferuje kompleksową obsługę klienta z tego zakresu. Dobrze, jeśli dane przedsiębiorstwo oprócz zapewniania wydruku zadba również o projekt grafiki. Dużym plusem jest także oferowanie przez producenta profesjonalnego montażu reklamy.

Reklamy

Jakie technologie wykorzystuje druk wielkoformatowy?

Bardzo ważnym aspektem w przypadku reklam zewnętrznych jest technologia druku. Jedną z nich jest druk solwentowy, wykorzystujący atramenty, stworzone na podstawie organicznych rozpuszczalników. Metoda ta wyróżnia się dużą trwałością oraz odpornością na działanie czynników atmosferycznych.

Wytrzymałość wydruku solwentowego może różnić się w zależności od rodzaju wykorzystywanego rozpuszczalnika. W przypadku tzw. solwentu trwałego reklama jest w stanie wytrzymać nawet do 7 lat. Należy jednak podkreślić, że jest to rozwiązanie wysoce szkodliwe dla środowiska.

Mniej szkodliwą (o mniejszej zawartości substancji toksycznych) alternatywą jest eco-solwent. Cechuje się on jednak mniejszą trwałością, którą w razie potrzeby można zwiększyć, stosując zabezpieczenie w postaci laminatu.

Klienci mogą również zdecydować się na druk UV. Wykorzystuje się do niego tusze polimerowe, które następnie są utwardzane przy pomocy lamp LED. Metoda ta pozwala na uzyskanie pożądanej kolorystyki reklamy i cechuje się odpornością na czynniki atmosferyczne.


tekst i fot. mat. partnera / www.freepik.com