18 kwietnia 2024

Dwójka: Wycieczka do Magicznych Ogrodów i Kazimierza Dolnego

W dniu 2 czerwca 2016 r. uczniowie klasy III b i IV a wraz z opiekunkami paniami Iwoną Kociach, Bogusławą Hrycaj i Jadwigą Stępką wyruszyli na wycieczkę podczas której odkrywali piękno i uroki nadwiślańskiej przyrody – łąk, lasów i lessowych wąwozów oraz mieli możliwość przenieść się w baśniowy świat.

Pierwszym etapem naszej wycieczki była pełna emocji przeprawa promem przez Wisłę do Trzcianek k. Janowca w których znajduje się park tematyczny „Magiczne Ogrody”. W ogrodach czekało na nas mnóstwo atrakcji. Park składa się z kilkunastu krain tematycznych wkomponowanych w piękny krajobraz, w których zamieszkują interaktywne, ruchome figury pobudzające dziecięcą ciekawość i fantazję. To piękne miejsce z wieloma wyjątkowymi gatunkami drzew, kwitnących krzewów, pachnących kwiatów, szumiących wodospadów i strumieni. Wkomponowane w otoczenie place zabaw wyposażone są w urządzenia sprzyjające wspaniałej zabawie i nabywaniu przez uczniów nowych umiejętności.

Do krain, utrzymanych w klimacie baśni i fantastyki, dotarliśmy, wędrując wśród szumiących wodospadów i strumieni oraz tysięcy pięknych kwiatów. Każda z krain oferowała inne atrakcje, zaplanowane tak, by wspierały rozwój zmysłów i wyobraźni dziecka.

Wielką atrakcją był przejazd kolejką przez Kwiatową Dolinę , możliwość pływania „prawdziwą tratwą” i zwiedzanie Mroczyska.

W parku znajdowały się: restauracja, w której uczniowie spożyli „posiłek wojownika”, oraz sklep, w którym dzieci mogły zakupić oryginalne pamiątki.

Bardzo zadowoleni, po dniu pełnym wrażeń, ruszyliśmy na nocleg aby zejść wspólną kolację, pobyć razem, pobawić się i odpocząć przed następnym dniem.

Po śniadaniu wyruszyliśmy na zwiedzanie Kazimierza Dolnego, urokliwego miasteczka. Weszliśmy na „Górę Trzech Krzyży” i poznaliśmy jej historię.

Po wspólnym obiedzie, zaopatrzeni w” kazimierzowskie” pamiątki i koguty ruszyliśmy w drogę powrotną do Hrubieszowa.

Pogoda sprzyjała naszej wyprawie. Wycieczka dostarczyła nam wielu wrażeń i atrakcji przede wszystkim wiedzy przyrodniczej, historycznej oraz pozwoliła lepiej poznać się uczniom w sytuacji innej niż szkoła .

A oto zdjęcia z naszej wycieczki: