23 grudnia 2024

Franczyza a opłaty na start – czy otwarcie sklepu w małym mieście jest kosztowne?

Koszty na start franczyzy w małym mieście to kwestia, która budzi obawy wśród franczyzobiorców. Czy rzeczywiście na rozpoczęcie takiej działalności trzeba zgromadzić duży kapitał? Jaki biznes opłaca się otworzyć w małym mieście? Warto to sprawdzić na przykładach.

Reklamy

Jaki biznes warto otworzyć w małym mieście? Na polskim rynku działa wiele podmiotów, które oferują zróżnicowane warunki otwarcia przedsięwzięcia, jakim jest franczyza. Różnią się one między sobą np. kwestią opłat, które trzeba ponieść na start, oraz rozliczania kosztów bieżących. Istotne są jednak także przychody z działalności przy konkretnej franczyzie.

Koszty otwarcia franczyzy – na jakie kwoty trzeba się przygotować?

Bez względu na to, jaki biznes otwiera się w małym mieście, trzeba przygotować się na określone koszty początkowe. Każdy z franczyzobiorców musi zakupić pakiet startowy. Jego koszt waha się od około 5 do nawet 50 tysięcy złotych. Jest on uzależniony m.in. od rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej czy też powierzchni punktu usługowego lub handlowego. Istotne jest także to, co zapewnia franczyzodawca, jeśli chodzi o wyposażenie sklepu oraz jego zaopatrzenie. Część kosztów pozostaje po jego stronie. Różnice między poszczególnymi franczyzami mogą być duże.

Reklamy

Koszty franczyzy – którą opłaca się otworzyć w małym mieście?

Jaki biznes warto otworzyć w małym mieście? Wśród tych, które cieszą się dużym uznaniem na rynku, jest Żabka. Koszt otwarcia pojedynczego sklepu to zaledwie około 5 tys. złotych. W tej cenie znajduje się opłata za przystąpienie do sieci, zakup kasy fiskalnej oraz koncesja na sprzedaż alkoholu. Jeśli chodzi o inne koszty, bez względu na to, jaki w kwestii dostępnego towaru i usług sklep otwiera się w małym mieście, Żabka pokrywa wynajem lokalu, opłatę czynszów, a także zapewnia wyposażenie sklepu i towar.

Przychody z franczyzy – kiedy pokryją koszty otwarcia sklepu?

Wysokie przychody z franczyzy w małym mieście można szybko osiągnąć przy jej dobrej lokalizacji. Duże znaczenie ma także znajomość marki wśród klientów. Ile zatem można zarobić na franczyzie? Warto to sprawdzić na przykładzie popularnej sieci sklepów Żabka. Okazuje się, że aż 76% franczyzobiorców, bez względu na to, w jakiej miejscowości (także w małym mieście), którzy otwarli sklep tej sieci, zadeklarowało w I kwartale 2022 r. przychody miesięczne na średnim poziomie 20 tys. złotych i więcej. Nawet biorąc pod uwagę koszty bieżącej działalności, można liczyć na spory zarobek w skali 1 miesiąca. Nie powinno zatem być już wątpliwości, jaki sklep warto otworzyć w małym mieście.

Reklamy

tekst i fot. mat. partnera