W rankingach najpopularniejszych gadżetów od wielu lat nie brakuje w czołówce miejsca dla kubków reklamowych. Ozdobione dyskretnym logotypem lub pełnym nadrukiem, wpisały się już na stałe w kanon upominków firmowych. Jak najlepiej wykorzystać ich potencjał? Komu, kiedy i jaki kubek podarować, aby prezent spełnił swoje zadanie – czyli wytworzył pozytywne skojarzenie z naszą firmą?
Targi, konferencje, dni otwarte – najlepsze miejsca do prezentacji firmy
Dla większości firm z dowolnego sektora, najlepszą szansą na pokazanie się i zaistnienie w szerszej świadomości jest udział w wydarzeniach takich jak targi, konferencje, seminaria czy pokazy lub dni otwarte, organizowane na własnym terenie lub przez kontrahentów. Każda z tych imprez ma nieco inny wymiar, ale na pewno łączy je jedno: uczestnicy z przyjemnością przyjmą gadżet, jakim jest ciekawy kubek reklamowy.
Targi mają charakter najbardziej masowy. Prezentacje swoich stoisk ma tu najczęściej kilkadziesiąt, a nawet kilkaset firm. Upominki powinny być zatem dostosowane do specyfiki miejsca. Warto zabrać z sobą więcej nieco tańszych gadżetów, aby móc je rozdać większej ilości zainteresowanych. Doskonale sprawdzą się kubki z samym logo lub z pełnym nadrukiem, w podstawowym kształcie.
Z kolei konferencje i seminaria, czyli wydarzenia o charakterze naukowym, przyciągają mniejsze i bardziej zorientowane w rynku grono odwiedzających. Tym razem można więc zabrać mniej gadżetów, ale postawić na oryginalny kształt czy ciekawsze opcje nadruku.
Rozmowy biznesowe przy stole zastawionym logowaną ceramiką
Jeśli zapraszasz kontrahentów do siedziby swojej firmy, warto ugościć ich przy stole zastawionym własną ceramiką. Znacznie podniesie to wartość przedsiębiorstwa w ich oczach – będziesz postrzegany jako profesjonalista.
Z myślą o wizycie ważnych gości, zamów wcześniej elementy identyfikacji graficznej, które sprawdzą się w praktyce – kawę podaj w logowanych filiżankach, herbatę w kubkach z nadrukiem, a alkohole – w spersonalizowanych kieliszkach i kuflach – zobacz ofertę polskiego producenta ceramiki reklamowej, stworzoną na takie właśnie okazje.
Paczki dla kontrahentów na różne okazje
Każdy lubi dostawać prezenty i od razu ciepło myślimy o osobie czy firmie, która nas nimi bezinteresownie obdarowała. Również w biznesie, niezobowiązujący gadżet potrafi ocieplić kontakty i stworzyć okazję do wieloletniej, udanej współpracy. To dlatego warto umieścić logowany kubek w paczce dla klienta.
Z jakiej okazji wysyłamy podarunki kontrahentom? Dobrym okresem są święta, ale również okazje związane bezpośrednio z działalnością firmy – np. rocznice, wyjątkowe dni w kalendarzu przedsiębiorstwa lub branży. A można iść jeszcze dalej, ofiarowując ceramikę reklamową w formie upominku osobistego.
Osobiste upominki dla pracowników kontrahenta
Bardzo często kontakty między przedsiębiorstwami przebiegają za pośrednictwem konkretnych osób – np. handlowiec jednej i zaopatrzeniowiec drugiej firmy, współpracują z sobą całymi latami, niemal z pominięciem zwierzchników. Aby podkreślić wagę takich osobistych kontaktów, warto podarować prezent spersonalizowany.
Wystarczy dowiedzieć się, kiedy dana osoba obchodzi urodziny. Jeśli współpracujący są w dobrych relacjach, zapewne znają istotne szczegóły ze swojego życia – wiedzą np., kiedy któremuś rodzi się dziecko lub kiedy bierze ślub. Takie osobiste okazje są świetnym momentem na podarowanie kubka z nadrukiem, wówczas jeszcze mocniej spersonalizowanego – z odpowiednią, imienną dedykacją. Taki prezent sprawia, że kontrahent z pewnością będzie chciał kontynuować współpracę.
Marketing wewnętrzny – miejsce logotypu w wyobraźni pracowników
Z punktu widzenia marketingu wewnętrznego, dobrze jest, aby logotyp firmy pojawiał się w przestrzeni, w której na co dzień przebywają pracownicy. Znacznie skuteczniejszy niż baner będzie jednak przedmiot użyteczny – choćby kubek, w którym codziennie pije się herbatę w pracy.
Podarowanie ceramiki z nadrukiem jest również świetnym pomysłem na upominek dla pracownika – z okazji świąt lub z powodu bardziej osobistego wydarzenia w jego życiu, które będzie on celebrował wiedząc, że i firma o nim pamięta.
Istnieje cały szereg możliwości wykorzystania kubków z nadrukiem i innej ceramiki reklamowej. Powyższe pomysły z pewnością nie wyczerpują tematu, a to dlatego, że pożyteczny i estetyczny gadżet jest najlepszym pomysłem na wytworzenie pozytywnych skojarzeń z marką, dlatego warto go podarować w niemal każdej sytuacji.
tekst i fot. mat. partnera