Na tym remoncie zyskają wszyscy, a rachunki znacznie spadną przez mniejsze zużycie energii. Chodzi o remont budynku Urzędu Miasta, czyli siedzibę Gminy Miejskiej Hrubieszów i Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego.
Ponieważ obie te instytucje dzielą jeden budynek, więc będzie to zarazem partnerski projekt. Miasto otrzymało już dofinansowanie na ten cel.
Budynek urzędu już od wielu lat czekał na solidny remont. Prace ruszą w 2020 r. i zakończą się we wrześniu 2021 r.
Remont przewiduje docieplenie ścian i stropu poddasza, wymianę pokrycia dachowego, uzupełnienie tynków oraz odgrzybienie ścian. W całym budynku będą nowe drzwi i okna – bez krat okiennych, wykonane z antywłamaniowego szkła.
To nie wszystko. Będzie też zmodernizowana instalacja c.o. i węzła cieplnego, a budynek będzie wyposażony w instalację fotowoltaiczną i klimatyzację. Zyska energooszczędne oświetlenie, będą również specjalne podnośniki z myślą o niepełnosprawnych, dla których zostaną wykonane podjazdy na zewnątrz budynku.
Wartość dofinansowania z unijnych środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego to ponad 1,5 mln zł.
Projekt jest dofinansowany z funduszy europejskich, w ramach osi priorytetowej 5 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna, Działania 5.2 Efektywność energetyczna sektora publicznego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020.
źródło: Gazeta Hrubieszowska