Rozpoczęło procedurę związaną z planowaniem kolejnej, piątej już edycji budżetu obywatelskiego Gminy Miejskiej Hrubieszów na rok 2023. Propozycje do realizacji może zgłosić każdy mieszkaniec w wieku powyżej 16 lat, a o ich wyborze zdecyduje głosowanie.
1. Kto może złożyć projekt?
Uprawniony jest każdy mieszkaniec Miasta, który w dniu składania projektu ma ukończony 16 rok życia.
2. Czy przy składaniu projektu potrzebne są dodatkowe dokumenty?
Tak, wymagane są:
- lista poparcia co najmniej 15 mieszkańców, którzy na dzień złożenia formularza ukończyli 16 rok życia (każdorazowo);
- zgoda na udostępnienie obiektu (w przypadku , gdy właścicielem nie jest Gmina Miejska Hrubieszów).
3. Jaka jest wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację projektów z budżetu obywatelskiego?
Wysokość środków finansowych wynosi 100 000 zł, przy czym koszt jednego projektu nie może przekraczać 25% tej kwoty.
4. Jakie wymogi muszą spełniać projekty ?
Każdy złożony projekt musi spełniać m. in. następujące wymogi:
- został złożony na formularzu zgłoszenia;
- został wypełniony czytelnie, opatrzony datą złożenia oraz podpisem osoby składającej;
- dotyczy zadań własnych Gminy;
- jest możliwy do realizacji w całości w trakcie jednego roku budżetowego;
- spełnia kryteria ogólnodostępności;
Szczegółowy zakres wymogów uregulowany jest w § 3, 4, 5 i 6 uchwały Nr XIX/154/2020
5. Jak można zgłosić projekt?
Projekty można składać w wersji papierowej – osobiście w godz. 7:30 – 15:30 w sekretariacie Urzędu Miasta Hrubieszów lub pocztą na adres: 22-500 Hrubieszów, ul. mjr. Henryka Dobrzańskiego „Hubala” 1.
W przypadku projektów przesłanych pocztą decyduje data wpływu do Urzędu.
TERMIN ZGŁASZANIA PROJEKTÓW: 1 KWIETNIA 2022 – 31 MAJA 2022.
6. Kto ocenia projekty i nadzoruje całą procedurę?
Projekty ocenia oraz nadzoruje cały proces budżetu obywatelskiego Zespół ds. Budżetu Obywatelskiego powołany Zarządzeniem Nr 716/2022 Burmistrza Miasta Hrubieszowa z dnia 7 marca 2022 r.
7. Szczegółowy harmonogram przeprowadzenia procedury budżetu obywatelskiego reguluje Zarządzenie Nr 716/2022 Burmistrza Miasta Hrubieszowa z dnia 7 marca 2022 r.
Harmonogram:
1 kwietnia – 31 maja 2022 r. – Zgłaszanie przez mieszkańców Miasta propozycji projektów oraz ich promocja,
1 czerwca – 30 czerwca 2022 r. – Ocena formalno – prawna i merytoryczna zgłoszonych projektów przez Zespół, poinformowanie o wynikach oceny,
16 sierpnia 2022 r. – Publikacja ostatecznej listy projektów dopuszczonych do głosowania,
16 sierpnia – 14 września 2022 r. – Głosowanie mieszkańców przez 30 dni od dnia opublikowania listy projektów,
do 30 września 2022 r. – Ogłoszenie wyników głosowania,
do 15 listopada 2022 r. – Wpisanie zwycięskich projektów do projektu budżetu Miasta na rok 2022,
od stycznia 2023 r. do końca grudnia 2023 r. – Realizacja projektów wybranych w głosowaniu.
8. Szczegółowe wymagania jakie powinien spełniać projekt budżetu obywatelskiego dla Gminy Miejskiej Hrubieszów oraz zasady głosowania reguluje Uchwała Nr XIX/154/2020 Rady Miejskiej w Hrubieszowie z dnia 27 lutego 2020 r. w sprawie wymagań jakie powinien spełniać projekt budżetu obywatelskiego dla Gminy Miejskiej Hrubieszów.
Formularz zgłoszenia projektu (edytowalny) (19.2KB)
Formularz zgłoszenia projektu (pdf) (116.47KB)
Lista mieszkańców popierających projekt (edytowalny) (17.04KB)
Lista mieszkańców popierających projekt (pdf) (68.8KB)
Zgoda na udostępnienie obiektu (edytowalny) (13.46KB)
Zgoda na udostępnienie obiektu (pdf) (76.95KB)
Zarządzenie w sprawie przeprowadzenia procedury budżetu obywatelskiego Miasta Hrubieszów na rok 2023 (191.55KB)
(info, grafika: UM Hrubieszów)
Zobacz też: