5 listopada 2024

Nowoczesny interfejs i przejrzysta nawigacja w e-sklepie

Przed założeniem firmy oraz otwarciem sklepu internetowego, należy dołożyć wszelkich starań, by sklep taki został we właściwy sposób dopracowany.

Reklamy

 

W sklepie internetowym musi panować porządek. Wszystkie produkty muszą zostać podzielone na odpowiednie kategorie, które z kolei muszą określać właściwy rodzaj produktów. Następną, istotną rzeczą jest dbałość o szczegóły. Każdy produkt musi być odpowiednio opisany, podpisany, a cena powinna być zgodna ze stanem faktycznym. Przy każdym produkcie, musi się znaleźć odpowiedni panel, dzięki któremu można zmieniać kolory oraz ilości.

Sklepy internetowe wymagają  przede wszystkim odpowiedniego zaprojektowania. Aby go stworzyć, konieczny jest właściwy plan. W tym przypadku, bardzo przyda się nam wiedza oraz doświadczenie specjalistów. Aby nasz sklep był atrakcyjny, funkcjonalny i przejrzysty, warto skorzystać z pomocy. W znacznej większości, tworzeniem sklepów internetowych zajmują się agencje interaktywne, które mogą zaoferować odpowiednie narzędzia i rozwiązania.

Reklamy

Internetowy sklep musi przyciągać i utrzymywać klientów nie tylko towarem oraz ciekawą ofertą. Dużą rolę odgrywa wygląd, przejrzystość strony oraz sposób jej obsługi. Łatwe wyszukiwanie i odnajdywanie wszystkich elementów zapewnią nam różnorodne dodatki oraz nowoczesne technologie.

Zarządzanie sklepem internetowym – pojęcia, które warto znać

KQS.store to zbiór dodatków, tworzących razem osobne, proste oprogramowanie dla sklepów internetowych. Wprowadzanie wszelkich zmian dokonuje się w panelu administracyjnym wyszukiwarki.

Reklamy

UX oraz UI to dwie techniki, które są coraz częściej stosowane przez firmy zajmujące się marketingiem internetowym – warto wdrożyć je już na etapie projektowania sklepu internetowego. Popularność tych technik wzrosła stosunkowo niedawno. UX, oznacza doświadczenia użytkownika (User Experience). UX można zastosować do dosłownie każdego zadania i projektu, jeśli tylko odbiorcami są ludzie. Jest to bowiem dziedzina, która skupia się na badaniach i projektowaniu doświadczeń użytkowników stron internetowych oraz różnych aplikacji.

 Dzięki UX, możliwe jest ulepszanie stron i sklepów internetowych, znając przyzwyczajenia i doświadczenia internautów. Technologia UX stanowi dla SEO swego rodzaju podpowiedź. Projektanci, którzy zajmują się UX, dążą do tego, by potencjalny użytkownik wykorzystał maksymalnie dany produkt. Dodatkowo, istotną funkcją UX dla SEO, jest łatwość w obsłudze oraz zrozumiałość wszystkich nazw i instrukcji obsługi.

UI z kolei oznacza User Interface – interfejs użytkownika. Projektant UI ma za zadanie zająć się stroną pod względem graficznym. Musi on stworzyć przejrzysty interfejs, prosty w obsłudze i utrzymany na wysokim poziomie pod względem graficznym. Dla SEO, interfejs użytkownika ma ogromne znaczenie – odpowiednio zaprojektowany i wdrożony, będzie stanowił łatwe pole do poruszania się po stronie.  Nowoczesny interfejs ma spełniać główny cel – uprościć każdemu użytkownikowi korzystanie ze strony. Jego dodatkowym zadaniem jest nadanie sklepowi odpowiedniego wyglądu.

Projektanci UX oraz UI współpracują ze sobą. Nie są to bowiem osobne dziedziny, lecz podobne, które łączą się ze sobą.

CMS to System Zarządzania Treścią. Każda strona internetowa, która oparta jest na tego rodzaju systemie, pozwala nam na dokonywanie szybkiej korekty bez konieczności znajomości języków informatycznych. Najbardziej popularne CMS-y posiadają wtyczki. Przykładami takich wtyczek mogą być np. dodatki, które ułatwiają pozycjonowanie lub specjalne funkcje lub przyciski na stronie. Popularność CMS-ów zawdzięczamy łatwej dostępności – wiele z nich jest dostępnych za darmo albo za niewielką opłatą. Najpopularniejsze CMS-y to WordPress (z dedykowaną dla sklepów internetowych wtyczka WooCommerce), ale także Joomla, Shopper, IAIShop czy PrestaShop. CMS-y są także łatwiejsze do zoptymalizowania pod kątem SEO oraz do zarządzania, dlatego nie będą stanowiły trudności nawet dla osób, które nie czują się pewnie w korzystaniu z zaawansowanych internetowych narzędzi.

Agencja SEO LTB z Wrocławia zapewnia pomoc w doborze najlepszych narzędzi do stworzenia e-sklepu i do zarządzania nim, a także oferuje możliwość zrealizowania audytu SEO danej strony, opracowania i wdrożenia strategii działań, które poprawią widoczność witryny i pozwolą dotrzeć do większego grona odbiorców zainteresowanych daną branżą. Więcej na https://seo.ltb.pl/.

 

 

fot. mat. sponsora