25 kwietnia 2024

Relacja ze szkolenia „Animator czasu wolnego”

11 kwietnia 2015 r., w hrubieszowskiej Bibliotece Pedagogicznej odbyło się szkolenie o tematyce: „Animator czasu wolnego”.


11 kwietnia 2015 r., w hrubieszowskiej Bibliotece Pedagogicznej odbyło się szkolenie o tematyce: „Animator czasu wolnego”, zorganizowane we współpracy z Centrum Szkoleniowym „Metamorfoza” w Hrubieszowie. Uczestniczyło w nim 21 nauczycieli, wychowawców i pracowników jednostek samorządowych z terenu powiatu. Zajęcia prowadziła pani Monika Pałczyńska, nauczyciel akademicki, wieloletni trener szkoleń o profilu pedagogicznym.

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzieli się, na czym polega praca animatora w różnych placówkach wychowania i środowiskach rekreacji. Prowadząca podkreśliła, iż dobry animator to osoba uśmiechnięta i chętna do pracy, pobudzającą ludzi w określonym czasie (ich wolnym) do działania. Animator pracuje zarówno z dziećmi, jak i z dorosłymi, umiejętnie organizując im czas, zapewniając komfort wypoczynku.

Uczestnicy szkolenia poznali szereg zabaw integrujących grupę, związanych z autoprezentacją i wzajemnym poznawaniem się (np.: zabawy z imionami, z ludzikiem wydzieranym z kartonu, zabawa z listkami papieru). Dowiedzieli się, że relaksem może być wykonywanie biżuterii czy tworzenie dekoracyjnych przedmiotów. Zaletą tych ćwiczeń jest wyciszenie i uspokojenie. W czasie wolnym, dzieci i dorośli mogą malować ikony, aniołki lub formować prace z modeliny.

Prowadząca szkolenie zaprezentowała różne techniki plastyczne, dzięki którym uczestnicy doskonalili swoje zdolności manualne. Tworzyli serduszka z wikliny papierowej, a także malowali kamienie, z wykorzystaniem techniki decoupage. Na zakończenie wszyscy wzięli udział w zabawach ruchowych, m. in. z chustą animacyjną, zorganizowanych na zewnątrz budynku.

Podczas szkolenia nauczyciele doskonalili swój warsztat metodyczny, wzbogacając wiedzę i umiejętności praktyczne o nowe, interesujące formy pracy. Zapoznali się też z najnowszą literaturą przedmiotu, dostępną w Bibliotece.