23 grudnia 2024

Timberland Premium 6 Inch – obuwnicza legenda na sezon jesienno-zimowy

Niektóre projekty w obuwniczym świecie można uznać za nieśmiertelne. Do takiego grona z pewnością należy Timberland Premium 6 Inch, uważany za pierwsze całkowicie wodoszczelne obuwie. Model ten cieszy się ogromną popularnością w sezonie jesienno-zimowym zarówno wśród pań, jak i panów. Wodoodporny „Żółty” swoją sławę rozpoczął w latach 70. ubiegłego wieku, a dwie dekady później można go było zobaczyć na ulicach wielu miast na świecie. Timberlandy to absolutny klasyk, który podbija serca celebrytów i miłośników streetwearowych trendów.

Reklamy

 

Geneza Timberlandów

Za założenie marki Timberland odpowiedzialny jest Nathan Swartz, który na początku XX wieku rozpoczął pracę jako czeladnik w bostońskiej fabryce. W 1952 roku szewc wykupił połowę udziałów przedsiębiorstwa, a trzy lata później stał się właścicielem fabryki. The Abington Shoe Company już w latach 60. próbowało rozwijać projekty związane z wodoszczelnym obuwiem. Dzięki wielu próbom i eksperymentom pierwsze wodoodporne buty Timberland trafiły na sklepowe półki w 1973 roku. Produkt okazał się strzałem w dziesiątkę i zyskał ogromną sympatię wśród robotników, z uwagi na fakt, że buty były odporne na trudne warunki pogodowe i terenowe. Na przestrzeni lat klasyczny „Żółty” stał się znakomitym uzupełnieniem codziennych stylizacji.

Reklamy

Timberlandy w środowisku hip hopowym

Obecnie wielu ludziom buty sygnowane drzewkiem od razu kojarzą się ze środowiskiem hip hopowym. Nic w tym dziwnego, bowiem w latach 90. nosili je niemal wszyscy raperzy, a nawet dilerzy narkotykowi. Model Timberland 6 Premium Inch spodobał się członkom zespołu Wu Tang Clan, którzy mieli niemały wpływ na popularyzację legendarnych dziś butów. Timberlandy można było zobaczyć też na nogach rapera Notorious B.I.G.

Reklamy

Timberland Premium 6 Inch w świecie mody

Trend noszenia Timberlandów szybko przeniknął ze środowiska hip hopowego do mainstreamu. Dla ogromu gwiazd buty stworzone przez firmę Nathana Swartza stały się must-have okresu zimowego. Z fenomenu produktu postanowił też skorzystać świat mody. W 2000 roku Manolo Blahnik zaprojektowała Timberlandy na obcasie. W tym niebanalnym wydaniu Beyonce dwa lata później pojawiła się na planie klipu do utworu „Bonnie & Clyde”. Jennifer Lopez również pojawiła się w tych butach w jednym ze swoich teledysków.

Szeroki wybór kolorów Timberland Premium 6 możecie zobaczyć w sklepie internetowym: https://www.symbiosis.com.pl.

 

fot. mat. sponsora