26 kwietnia 2024

Timberland Premium 6 Inch – obuwnicza legenda na sezon jesienno-zimowy

Niektóre projekty w obuwniczym świecie można uznać za nieśmiertelne. Do takiego grona z pewnością należy Timberland Premium 6 Inch, uważany za pierwsze całkowicie wodoszczelne obuwie. Model ten cieszy się ogromną popularnością w sezonie jesienno-zimowym zarówno wśród pań, jak i panów. Wodoodporny „Żółty” swoją sławę rozpoczął w latach 70. ubiegłego wieku, a dwie dekady później można go było zobaczyć na ulicach wielu miast na świecie. Timberlandy to absolutny klasyk, który podbija serca celebrytów i miłośników streetwearowych trendów.

 

Geneza Timberlandów

Za założenie marki Timberland odpowiedzialny jest Nathan Swartz, który na początku XX wieku rozpoczął pracę jako czeladnik w bostońskiej fabryce. W 1952 roku szewc wykupił połowę udziałów przedsiębiorstwa, a trzy lata później stał się właścicielem fabryki. The Abington Shoe Company już w latach 60. próbowało rozwijać projekty związane z wodoszczelnym obuwiem. Dzięki wielu próbom i eksperymentom pierwsze wodoodporne buty Timberland trafiły na sklepowe półki w 1973 roku. Produkt okazał się strzałem w dziesiątkę i zyskał ogromną sympatię wśród robotników, z uwagi na fakt, że buty były odporne na trudne warunki pogodowe i terenowe. Na przestrzeni lat klasyczny „Żółty” stał się znakomitym uzupełnieniem codziennych stylizacji.

Timberlandy w środowisku hip hopowym

Obecnie wielu ludziom buty sygnowane drzewkiem od razu kojarzą się ze środowiskiem hip hopowym. Nic w tym dziwnego, bowiem w latach 90. nosili je niemal wszyscy raperzy, a nawet dilerzy narkotykowi. Model Timberland 6 Premium Inch spodobał się członkom zespołu Wu Tang Clan, którzy mieli niemały wpływ na popularyzację legendarnych dziś butów. Timberlandy można było zobaczyć też na nogach rapera Notorious B.I.G.

Timberland Premium 6 Inch w świecie mody

Trend noszenia Timberlandów szybko przeniknął ze środowiska hip hopowego do mainstreamu. Dla ogromu gwiazd buty stworzone przez firmę Nathana Swartza stały się must-have okresu zimowego. Z fenomenu produktu postanowił też skorzystać świat mody. W 2000 roku Manolo Blahnik zaprojektowała Timberlandy na obcasie. W tym niebanalnym wydaniu Beyonce dwa lata później pojawiła się na planie klipu do utworu „Bonnie & Clyde”. Jennifer Lopez również pojawiła się w tych butach w jednym ze swoich teledysków.

Szeroki wybór kolorów Timberland Premium 6 możecie zobaczyć w sklepie internetowym: https://www.symbiosis.com.pl.

 

fot. mat. sponsora