26 kwietnia 2024

Typowy pakiet ofertowy agencji interaktywnej

Dawno odeszły czasy, w których projektowanie stron www stanowiło nową niszę, a webmaster posiadający ledwie podstawowe umiejętności był rozchwytywanym specjalistą. Dziś agencje interaktywne tworzą obszerny, mocno konkurencyjny rynek, specjalizując się w wielu różnych zagadnieniach. Wachlarz możliwości technologicznych znacznie się poszerzył, a Internet stał się miejscem, w którym wiele instytucji skutecznie się ogłasza, zdobywa klientów i dokonuje mnóstwa transakcji. Przydatne dla nich usługi świadczy niemal każda agencja interaktywna. We Wrocławiu, dla przykładu, znajduje się kilkanaście większych, dobrze znanych agencji oraz swoje usługi oferuje wielu mniejszych wykonawców.

 

Co oferują agencje w zakresie tworzenia stron?

Projektowanie stron internetowych oznacza dziś tworzenie witryn zgodnie z obowiązującymi aktualnie trendami, szczególny nacisk kładąc np. na responsywność strony. Agencje interaktywne oferują projekty, uwzględniające wymagania dzisiejszych konsumentów, opierając się na user experience, czyli doświadczeniach użytkowników. Gwarantują one, że stworzona witryna będzie wygodna w obsłudze, dopasowana do każdej rozdzielczości i przeglądarki oraz będzie pozytywnie indeksowana przez wyszukiwarki. Z tym ostatnim wiąże się optymalizacja SEO.

Skorzystać z niej można zarówno mając już gotową stronę i oczekując dostosowania jej kodu do „oczekiwań” wyszukiwarek, jak i zamawiając stronę od podstaw. Inną, ważną kwestią jest wartość estetyczna stron internetowych, w związku z czym często oferowana jest także szeroko pojęta identyfikacja wizualna. W tym wypadku firmy są gotowe na tworzenie wizerunku marki nie tylko w Internecie. Niejedna agencja chętnie przygotuje nowe logo firmowe i szereg innych, szczegółowych projektów w zakresie wizualnym, również jeżeli chodzi o materiały papierowe.

 

Wspieranie sklepów internetowych jako element oferty agencji

Inną ważną dziedziną, w której warto skorzystać z pomocy specjalistów jest wspieranie e-commerce, czyli sprzedaży w Internecie. Usługi te dedykowane są głównie osobom, które prowadzą sklepy internetowe, ale okazują się przydatne również dla tych, którzy udostępniają płatne serwisy, czy systemy rezerwacji dla swoich klientów. Ze względu na możliwość obsługi online i telefonicznie, nie ma znaczenia odległość w jakiej znajduje się agencja interaktywna – we Wrocławiu czy np. w Białymstoku, nawet jeżeli prowadzący sklep mieszka w Szczecinie.

 

Generowanie ruchu poprzez promocje i kampanie

Kompleksowa obsługa obejmować będzie także kilka innych aspektów, takich jak prowadzenie kampanii na portalach społecznościowych, organizowanie akcji promocyjnych czy pomoc w zarządzaniu Google AdWords, czyli szeroko pojęta reklama internetowa. Generowanie ruchu na swojej witrynie będzie ważne nie tylko dla sklepów internetowych. Oprócz opisanych powyżej metod, możliwe jest także pozycjonowanie stron internetowych poprzez content marketing, uwzględniając poprawność, przejrzystość, bogactwo i unikalność proponowanych treści.

 

Aplikacje mobilne dla klientów i pracowników

Agencja reklamy internetowej często deklaruje również, że jest w stanie stworzyć atrakcyjne i sprawnie działające aplikacje firmowe – do użytku wewnętrznego, pozwalające ujednolicić proces obsługi klienta i przekazywania danych wewnątrz firmy oraz aplikacje interaktywne. Profesjonalne aplikacje mobilne przygotowane są do obsługi przez wszystkie najpopularniejsze platformy, takie jak np. Android czy iOS.

 

 

fot. mat. sponsora