Pojawiają się w domach klientów i podszywają pod inkasentów odczytujących liczniki. Ich celem jest wyłudzenie pieniędzy za energię elektryczną. PGE ostrzega i radzi na co zwrócić uwagę, by nie dać się oszukać.
Metoda oszustów jest prosta. Fałszywy inkasent pyta klienta, dlaczego nie zapłacił jeszcze za energię. Jeśli trafi na osobę, która zalega z płatnościami, żąda natychmiastowego uregulowania długu, obiecując za to wystawienie pokwitowania. To ewidentna próba wyłudzenia pieniędzy.
PGE Polska Grupa Energetyczna informuje, że przedstawiciele Spółki nie pobierają żadnych opłat w domach klientów. Wszelkie formalności związane z opłatami za energię elektryczną, w tym dotyczące zaległości, dokonywane są w Biurach Obsługi Klienta PGE lub poprzez kontakt telefoniczny z Contact Center PGE, tel: 422 222 222.
Jak rozpoznać prawdziwego inkasenta, który odczytuje stan licznika:
- posiada legitymację służbową ze zdjęciem i numerem – na żądanie odbiorcy powinien się wylegitymować,
- nie pobiera żadnych opłat,
- nie może przedstawiać żadnych ofert sprzedaży energii ani przedstawiać umów do podpisania,
- jeżeli nie zastanie odbiorcy, pozostawia informację z prośbą o podanie stanu licznika telefonicznie (numer: 422 222 222), za pomocą wiadomości SMS (numer: 603 991 388) lub e-mailem.