Wsparcie IT polega na zlecaniu wykonania działań na stronie internetowej lub w sklepie online zewnętrznej firmie specjalizującej się w danej dziedzinie. Outsourcing niesie ze sobą wiele korzyści, o których opowiemy w dzisiejszym artykule.
Czym dokładnie jest wsparcie IT?
Wsparcie IT, nazywane również outsourcingiem, polega na zlecaniu działań informatycznych zewnętrznej firmie. Prowadząc stronę internetową lub sklep online niejednokrotnie spotkamy się z sytuacją, w której będziemy zmuszeni do skorzystania z pomocy specjalisty IT. W przypadku portalu może to być np. aktualizacja CMS-a lub wtyczki, zaś w przypadku sklepu – wdrożenie nowej funkcjonalności lub migracja danych. Niezależnie od tego jaką działalność prowadzimy, bez odpowiedniej wiedzy informatycznej nie będziemy w stanie dokonać wszystkim zmian w pojedynkę.
Takie sytuacje rozwiązać możemy na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zatrudnienie specjalistów do swojej firmy. Ta opcja wiąże się z koniecznością zapłaty wynagrodzenia, które w branży IT jest naprawdę duże w przypadku specjalistów, oraz kupna dobrej jakości sprzętu, by nasi pracownicy mogli efektywnie pracować. Drugą opcją jest skorzystanie z usług firmy zewnętrznej, której zlecimy wykonanie konkretnych działań w ramach współpracy. To rozwiązanie pochłania o wiele mniej czasu oraz pieniędzy.
Kiedy i dlaczego warto skorzystać z usług zewnętrznej firmy?
Kwestia tego czy opłaca się korzystać z usług zewnętrznej firmy jest bardzo indywidualna i w głównej mierze zależna od tego jaką wiedzę programistyczną posiadamy oraz jak szybko chcemy się rozwijać. Tworząc prosty portal internetowy i mając chociażby podstawowe umiejętności informatyczne powinniśmy bezproblemowo poradzić sobie z prostymi zadaniami, takimi jak np. instalacja WordPressa. Problem może pojawić się wtedy, kiedy zależy nam na oparciu strony internetowej na innym systemie, np. Drupalu, który wymaga władania co najmniej przeciętnymi umiejętnościami programistycznymi. Wdrażanie nowych modułów, funkcjonalności oraz rozbudowywanie strony internetowej to ciężkie zadania, z którymi możemy mieć nie lada problem. W taki sytuacjach warto jest skorzystać z usług firmy informatycznej.
Odpowiadając na pytanie – „dlaczego warto?” – możemy użyć dwóch argumentów.
Po pierwsze – jest o wiele taniej. Tak jak wspomnieliśmy powyżej, nie ma konieczności zatrudniania specjalistów z branży IT do tego, by nasza strona poprawnie działała. Jeżeli zdecydujemy się na taką opcję to musimy w swojej ekipie mieć grafikę, programistę, testera oraz specjalistę z danego systemu, np. Drupala. Pensja każdego z tych pracowników przekracza średnią krajową, a to wiąże się z wysokimi kosztami prowadzenia działalności. Musimy również zapewnić im odpowiednie miejsce pracy, czyli dobre komputery oraz przestrzeń.
Po drugie – zlecenie zrealizowania działań firmie informatycznej jest również mniej czasochłonne. Wystarczy konkretne zlecenie oddelegować do współpracującej firmy i możemy o nim zapomnieć aż do czasu jego ukończenia.
Jakie działania wchodzą w wsparcie IT?
Zakres usług wchodzących w wsparcie IT zależy jest od firmy informatycznej, z której korzystamy. Najczęściej jest to ogólny nadzór nad działaniem strony internetowej, wdrażanie nowych funkcjonalności, tworzenie dedykowanych modułów, integracja z systemami zewnętrznymi oraz przeprowadzanie aktualizacji.
(tekst i fot. mat. sponsora)