LubieHrubie.pl » Powiat

A A A

Werbkowice: Niegospodarność w kulturze? Dyrektor GOK już nie pracuje

Dodał: mac

Data dodania: 2017-10-10

Wójt gminy Werbkowice Lech Bojko zawiadomił prokuraturę o podejrzeniu popełnienia przestępstwa niegospodarności w tamtejszym Gminnym Ośrodku Kultury.

Reklama

 

Andrzej O. nie jest już dyrektorem Gminnego Ośrodka Kultury w Werbkowicach. Pod koniec września złożył rezygnację ze stanowiska. 

 

Więcej:

http://www.kronikatygodnia.pl/wiadomosci/6426,werbkowice-niegospodarnosc-w-kulturze-dyrektor-gok

 

źródło: kronikatygodnia.pl, fot. GOK Werbkowice

 

Podziel się:
« wstecz

SKOMENTUJ:

Aby komentować zaloguj się, jeśli nie masz konta zarejestruj się.


KOMENTARZE: 18

Czekamy ... Einsteinie

2017-10-12 22:11:20 | autor: Afgan

Wskazujesz tylko jeden sposób finansowania i to podany na prędce i z przymrużeniem oka przez mnie .............

2017-10-12 22:11:06 | autor: Afgan

Odpowiedz na pytanie ;-)

2017-10-12 21:58:23 | autor: Afgan

Sam się chwalisz że podałeś sposób czyli podpiąć się pod górę by finansowała część inwestycji tylko jest jedno ale : załatwiać ma to osoba kompetentna a jak ma się pokazać wójt wyżej jeśli zatrudnia po znajomości (dyrektor szkoły) , buduje wodociąg po czym okazuje się że ujęcie wody jest za małe i z pieniążków podatnika trzeba dołożyć poza planem a nie z funduszy, pod pozorem ściągnięcia inwestorów od bio gazowni zakłada hodowlę zwierząt futerkowych typu szczur :) , oczyszczalnia ścieków to balast jeszcze za poprzedników ale i za obecnego po mimo milionowych inwestycji dochodu nie przynosi ,dotowanie inwestycji poza gminę też efektu nie przynosi bo dokładanie do sortowni odpadów czy budowa dróg powiatowych według klucza przydupasów nie potrzeb są niecelne . Czasem wystarczy mądrze zarządzić tym co się ma a nie lekką ręką rzucić 700 tyś. na GOK a potem udawać że to wina dyrektora i szukać winnych . To nie pierwszy rok i wójt doskonale wiedział co się dzieje więc niewiniątka niech nie udaje . OR w Alojzowie też trzeba było dużo dołożyć a jeszcze więcej będzie trzeba choć obsady nie ma ale czego nie robi się dla poddanych :) . Tak można bez końca ale przepis na sukces jest prosty bo wystarczy mądrze gospodarować a nie spłatę kredytów przesuwać w nieskończoność i co roku 1,5 mln odsetek poszło w gwizdek dla banków . Okolica gminy robiła dużo by wesprzeć gminę , drogi , zgody na przejęcie szkół , płacenie za śmieci więcej niż w samych Werbkowicach ale w zamian skorzystali nieliczni .
Wybory to zaczyna już wójt odsuwając od siebie problemy i szuka kozłów ofiarnych . Ciekawe kto beknie za zadłużenie ? Może księgowa ? Albo przyjmą leszcza na sztukę po czym całą winę na niego zwalą .
Nie jest to najgorszy wójt , stara się ale jest właśnie w tym problem że nic mu nie wychodzi , inwestycje nie wypalają , często zmienia zdanie , mądry po szkodzie i dlatego jest jak jest . Z kadencji na kadencje coraz gorzej . Wystarczy trochę wyważenia a nie zasada kto nie z nami ten przeciwko nam .

2017-10-12 21:51:03 | autor: Atos

Sołectwo nie przedstawia prowizorium budżetu, prowizorium budżetu uchwala Rada Gminy w określonych przypadkach - weź się ogarnij i nie pisz głupot ;-)
Cały czas gderacie o długach Gminy - to rozumiem ma być koronny argument w przyszłorocznej kompanii wyborczej.

Atosie - ciągle krytykujesz, zaproponuj w jaki sposób chcesz prowadzić i finansować inwestycje w Gminie!! ?

2017-10-12 20:55:48 | autor: Afgan

To nie jest wina Dyrektora Domu Kultury za długi tylko tych pseudoartystów , którzy myśleli, że to jest ich 5 minut i tak ciągneli kase z domu kultury ! Sukces ma wielu ojców porażka jednego !

2017-10-12 20:42:02 | autor: BarbaraS

To nie jest wina Dyrektora Domu Kultury za długi tylko tych pseudoartystów , którzy myśleli, że to jest ich 5 minut i tak ciągneli kase z domu kultury ! Sukces ma wielu ojców porażka jednego !

2017-10-12 20:42:02 | autor: BarbaraS

Sołectwo to najwyżej może przedstawić prowizorium budżetu a zatwierdza rada którą steruje wójt w zależności czy się popatrzy na sufit czy na podłogę tak więc jak wieś nie przeznaczy pieniążków na gminne drogi to i zapewne 500 zł rada na festyn nie przyklepie .
Zgadzam się że wójt robi to na co mu rada pozwala tylko nie zdają sobie sprawy że wójt na emeryturze nawet nie zamieszka w tej gminie a radni już tak i to im ludzie będą pluli w oczy gdy przyjdzie spłacać zadłużenie , ale skoro są tak krótkowzroczni to ich sprawa , wodociągi będą mieli to się obmyją :) a skaza na honorze zostanie jeśli wiedzą co to :) .

2017-10-12 14:46:03 | autor: Atos

W Urzędzie Wojewódzkim to Wójt znajomych nie ma a poza tym pieniędzy tam nie dają, chyba Ci się pomyliło z Urzędem Marszałkowskim :-).
Apropos skarg na niektóre osoby (wiadomo jakie ), to skoro Wójt pofatygował się aż do Lublina to skarga była zasadna, czy też nie ? Poza tym skarga odniosła chyba skutek bo wiadomo która osoba straciła stanowisko Zastępcy Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej i przeniesiono ją na stanowisko Zastępcy Dyrektora Biura Wojewody Lubelskiego. Chyba że osoba ta nie radziła sobie na poprzednim stanowisku i musieli znaleźć dla niej coś łatwiejszego, jak np: jeżdżenie po festynach i dożynkach ? ;-).
Miło mi że przyznajecie mi ciągle rację ale powstrzymajcie się od pisania głupot, bo nudzi mnie już wasz brak polotu ;-).
Apropos świetlic, to wbijcie sobie do głów, że o podziale kasy z funduszu sołeckiego decyduje zebranie całej wioski a nie Wójt czy sugestie Wójta. GOK w Werbkowicach to nie świetlica i ma inne zadania niż świetlica na wsi, dlatego też dostaje o wiele większą kasę i jest to gospodarne.
Jak Ty masz ochotę podjeść potraw z certyfikatem i popić kryształówką to zawsze miejsce przy stole się znajdzie...albo lepiej nie, bo oszczędzać trzeba na pokrycie zadłużenia ;-)

2017-10-12 12:18:21 | autor: Afgan

Zapomniałem dodać, że świta wójta zabrania do świetlic kupowania czegokolwiek co by pobierało prąd. A najlepiej niewykorzystane pieniądze oddać z powrotem do gminy. Na pokrycie zadłużenia.

2017-10-11 18:51:42 | autor: ziarko

Z całą pewnością wójt ma znajomości wyżej. A w szczególności w Urzędzie Wojewódzkim, gdzie zamiast próbować coś uzyskać dla gminy to jeździ skarżyć co na niektóre osoby.
A co do świetlic, to fakt, zostały wyremontowane, ale teraz wójt każe, poprzez "delikatne sugestie", że na organizacje imprez kulturalno oświatowych na wsiach można wydać tylko kilka procent funduszu sołeckiego. Więc niechaj wieś bawi się cały rok za te 500 zł. Ale już GOK z biblioteką - czyli odpowiednik świetlicy - tylko że zlokalizowany w Werbkowicach to może sobie przepuścić 725 000 zł !!! I to jest gospodarne. I to za gorącym przyzwoleniem wójta. Tą kwotę dotacji dla GOK-u zawsze sugeruje wójt w uchwale budżetowej a "jego wierni radni wzajemnej adoracji" gorąco i entuzjazmem przegłosowując, bawią się przy wszelakich potrawach z certyfikatem, popijając kryształówką.

2017-10-11 18:48:36 | autor: ziarko

To przepis także dla Ciebie ;-) A na serio, to skąd wiesz czy Wójt nie ma znajomości wyżej i nie dostaje dzięki nim funduszy na rozwój gminy ? Czy musi się tym chwalić ?
Czy budowa wodociągu w Hostynnem to inwestycja na wyrost ... bo Hostynne się wyludnia ? Czy remont świetlic w Gminie to też inwestycja na wyrost ? Po co w końcu je remontować ....gmina się wyludnia ? Po co modernizować oczyszczalnie ścieków w Werbkowicach ... przecież się wyludnia, prawda?
Mam pomysł, nie róbmy niczego i nazwijmy to zrównoważonym rozwojem. Zrównoważony rozwój widzimy na przykładzie Powiatu, gdzie dwa razy do roku jedzie ekipa po drogach powiatowych i lepi dziury, albo raz na ruski rok położą 500 m asfaltu przez wieś a za wioska zaczynają się dziury. Nasz Powiat nie ma zadłużenia ! Porównajmy nasz Powiat do biłgorajskiego i tomaszowskiego - zadłużonych powiatów i wypadamy blado, ale zawsze rozwijamy się zrównoważenie. Zgadzam się, że mieszkańcy gminy płacą bez wyjątku czy u nich powstanie wodociąg czy nie, ale po kolei wodociągi i kanalizacja będą powstawały wszędzie, w każdej wiosce.
Ale dla Ciebie zrobimy wyjątek, tak żebyś mógł dalej pompować szambo w pole pszenicy ;-)

2017-10-11 13:49:09 | autor: Afgan

Sam podajesz przepis na sukces :) Trzeba się zakręcić i być przydupasem :) więc dlaczego wójt się nie zakręci by otrzymać pieniądze z góry i nie jest przydupasem np. w województwie :) tylko zadłuża gminę której długi będzie spłacać ani fundacja szwajcarska czy norweska a mieszkańcy gminy bez wyjątku czy u nich powstanie wodociąg czy nie . Zrozumiał bym gdyby był to zrównoważony rozwój a tak mamy inwestycje nad wyrost bez inwestycji w przyszłość bo się wszystko wyludnia .
Może zobowiązania wobec cukrowni to także inwestycja ? Albo branie kredytów bez pytania rady to także przyszłość . Już takich wójtów odwołują odgórnie bo tak mędrkowali że kto nie bierze kredytów to się nie rozwija a cofa więc zadłużali się w para bankach .
Nie sądzę że to jest najgorszy wójt ale szasta nie swoją kasą a jego plan na przyszłość to spłata zadłużenia w bliżej nie określonym czasie :) i przekładanie zadłużenia .
Oczywiście gmina ma wielkiego pecha bo wszelakie inwestycje biorą w łeb . Wiatraki , biogazownie itp. więc z czym zamierza to spłacić ?

2017-10-11 12:58:09 | autor: Atos

PS

Piszesz Atosie, że :Co do dróg gminnych to są dobre wyłącznie w samych Werbkowicach i w miejscowościach w których radni są przydupasami wójta" .
W takim wypadku Twój radny jest fujarą, bo powinien zakręcić się przy Wójcie, aby obywatele jego miejscowości mieli dobre drogi gminne. Jeśli tego nie zrobił, to mieszkańcy z pewnością podziękują mu przy urnie.

2017-10-11 11:24:22 | autor: Afgan

Rozwinąłeś się jak papier ....... ;-) Ale do sedna...żeby coś budować, inwestować itd potrzebna jest kasa ! Inwestować można za kasę własną lub cudzą. Jeśli Gmina ma możliwość skorzystania ze środków europejskich, tzw. szwajcara lub norwega na inwestycję to musi mieć wkład własny, zgadzasz się? Jeśli jest duża liczba projektów w określonym czasie, jak np za budżetu UE 2007-2014 lub 2014 - 2021 to żeby skorzystać trzeba sporo wyłożyć. I tu pojawiają się kredyty na inwestycje, bo tylko takie Gmina może zaciągnąć. Oczywiście można też nie brać kredytów i oszczędzać na daną inwestycję, ale ile lat Gmina musiałaby oszczędzać żeby zebrać np 3 000 000 zł. na wodociąg w Hostynnem - 5 lat ? a inne inwestycje ? Bardzo wdzięcznie jest krakać że Gmina ma długi, Jeśli Atosie jesteś taki mądry to zaproponuj coś inny sposób gromadzenia kasy. Może obywatele gminy się zrzuca po 1000 zł. rocznie każdy to da 10 000 000 rocznie i można budować bez kredytów.

2017-10-11 11:12:09 | autor: Afgan

Gmina ma zadłużenie ponad 15 mln przy 31 mln dochodu i to jest fakt bezdyskusyjny do sprawdzenia w BiP , o kontrolach to prawda że jest szczegółowo kontrolowana i parę nieścisłości też się trafiają ale nie o tym mowa tylko o GOK w którym źle się dzieje od dawna o czym dobrze wiedział i wójt i radni ze wzajemnej adoracji ale było wszystkim na rękę bo o ile wydatki są publicznie znane to już w GOK był tylko znana kwota jaką finansowała gmina a co się z tymi pieniążkami działo to już magia . Przy organizacji imprez wolna amerykanka , a budżet nie mały bo na GOK gmina nie przeznaczała średniej tak jak inne gminy w regionie tylko dwa a nawet trzy razy tyle niż inni .
Nie raz opozycja zarzucała wójtowi że za dużo na kulturę , że są niejasności w rozliczeniu imprez i festynów . A jak to mawiał klasycznie Lechu :Wygraj wybory zostań wójtem i rób wtedy co zechcesz jak ci się nie podoba "
Powyższe nie oznacza że bronię GOK bo coś jest na rzeczy ale kto zatrudnił dyrektora ? Może sam zasiadł i do dziś okupował stołek ?
Co do dróg gminnych to są dobre wyłącznie w samych Werbkowicach i w miejscowościach w których radni są przydupasami wójta , reszta dróg gminnych to ma taki stan że nie odważył bym się nazwać nawet dostatecznym a i tylko są przejezdne bo mieszkańcy z funduszy sołeckich ich łatają choć według prawa można tylko naprawiać z funduszu drogi wewnętrzne a nie gminne .

2017-10-11 09:30:03 | autor: Atos

Skąd ty masz te 15 000 000 ? może tak na prawdę to 100 000 000 ?
Wyobraź sobie, że nasza Gmina jest kontrolowana drobiazgowo przez różne instytucje i żadnych przekrętów nie ujawniono ! Na pewno powiesz, że to układ, co ?
Apropos dróg, drogi gminne są w dobrym stanie, a tobie pewnie mylą się z drogami powiatowymi, które wyglądają jak po wojnie. Ale ten hejt to napisz pod adresem Powiatu.

2017-10-11 08:40:30 | autor: Afgan

Rezygnację ze stanowiska powinien złożyć w pierwszej kolejności naczelny włodarz - czyli wójt, gdyby ktoś zrobił mu tak drobiazgową kontrolę jak on zrobił w GOU-u. Gospodarność w jego wydaniu to zadłużenie Gminy na kwotę 15 000 000 zł. Gospodarnością było pozamykanie wszystkich szkół - bo przecież po zamknięciu będą mega oszczędności - a oszczędności , które miały sie pojawić, dziwnym trafem zamieniły się w większe zadłużenie. Spójrzcie jakie ta najbogatsza z Gmin powiatu hrubieszowskiego ma drogi. Istna żenada. Na szczęście, jak to śpiewały Czerwone Gitary: "Już za rok wybory" :)

2017-10-10 22:25:20 | autor: ziarko