30 kwietnia 2024

Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak wygląda w praktyce?

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest bardzo ważne dla jego właściciela. To od widoczności w wyszukiwarce zależy bowiem, czy firma utrzyma się na rynku w branży e-commerce. Jak zatem wygląda realizacja tej usługi w praktyce? Jak maksymalnie wykorzystać potencjał wyszukiwarki? Zapraszamy do sprawdzenia artykułu!

Pozycjonowanie sklepu internetowego — od czego się zaczyna?

Przy założeniu, że Twój sklep internetowy jeszcze nie powstał, bardzo ważne jest to, jak go nazwiesz. Optymalnie jest, gdy nazwa, którą wymyślisz (lub której wymyślenie zlecisz) odpowiada zarówno Tobie, jak i algorytmom wyszukiwarek. W dużym uproszczeniu najlepiej, gdy semantycznie jest związana z produktami, które masz zamiar oferować.

Spore znaczenie ma także odpowiedni dobór słów kluczowych. Chodzi tutaj o frazy, które użytkownicy Google będą wpisywać w oknie wyszukiwania, aby dotrzeć do Twojej oferty. Dobieranie fraz kluczowych tzw. long tail, czyli długiego ogona jest jednym ze sposobów na nawiązanie równej walki z dużymi konkurentami. Jednocześnie fraza, która składa się z kilku wyrazów i sugeruje intencję zakupową, cechuje się wysokim współczynnikiem konwersji. Dla przykładu, jeśli sprzedajesz sprzęt dla graczy, możesz pozycjonować stronę zarówno na frazy ogólne typu „sklep dla graczy”, jak i na frazy długiego ogona typu Logitech MX 518 Hero sklep”.

Podjęcie decyzji o doborze optymalnych fraz kluczowych najlepiej zostawić ekspertom, którzy działają w branży SEO od wielu lat. Przykładem firmy, w której pracują tacy specjaliści, jest agencja SXO Semcore. Oczywiście dobór fraz to niejedyny ważny aspekt pozycjonowania sklepu internetowego. Koniecznie sprawdź ofertę na pozycjonowanie od Semcore.

Pozycjonowanie sklepu internetowego — nieodzowne elementy

Pozycjonowanie sklepu internetowego podobnie jak pozycjonowanie strony internetowej innej działalności jest najczęściej poprzedzone przeprowadzeniem audytu SEO. Analiza oraz ocena strony internetowej pod kątem algorytmów wyszukiwarek pozwala na sporządzenie raportu, w którym pojawiają się zalecenia dotyczące między innymi następujących aspektów:

  • dostępności strony,
  • kodu HTML,
  • treści na stronie,
  • architektury informacji,
  • linków, które przychodzą do witryny,

Pozwala to stworzyć ekspertom zajmującym się SEO sklepu internetowego odpowiednią strategię pozycjonowania. Następnie rozpoczyna się wdrożenie założeń, a klient jest informowany na bieżąco o tym, co dzieje się z jego stroną.

Pozycjonowanie sklepu internetowego — ile trzeba czekać na efekty?

Pozycjonowanie sklepu internetowego z Semcore sprawia, że na pierwsze wymierne rezultaty pozycjonowania sklepu internetowego trzeba zwykle poczekać kilka miesięcy. Warto jednak zdecydować się na tę usługę, gdyż gwarantuje ona długofalowe wyniki. Inwestycja w SEO pozwala zatem myśleć perspektywicznie zarówno o obecności w wyszukiwarce, jak i o funkcjonowaniu biznesu e-commerce. Pozycjonowanie sklepu internetowego jest zatem podstawą działań marketingowych w Internecie. 


tekst i fot. mat. partnera