W obliczu konkurencji na rynku firmy muszą skupić swoje działania na znalezieniu nowych klientów. Performance marketing to potrzebne narzędzie dla każdej firmy. Performance marketing jako forma marketingu internetowego przekłada się na płacenie za konkretny wynik, czyli kliknięcie czy sprzedaż. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się więcej.
Performance marketing – co to takiego?
Performance marketing jest to unikalna strategia reklamowa, łączy ona w sobie nowoczesne i tradycyjne formy marketingu. Poza tym ten rodzaj marketingu odwołuje się także do działań reklamowych, które opierają się na wynikach, a nie na przestrzeni reklamowej. Różnicą performance marketingu jest także to, że płatności od agencji marketingowych czy reklamodawców są uzależnione od osiągnięcia konkretnych wyników. Do takich wyników można zaliczyć: udostępniania, zapisy, sprzedaż produktu czy kliknięcia.
W ten sposób pojęcie to koncentruje się na zwiększeniu skuteczności konkretnych kampanii marketingowych. Można mierzyć w skuteczność performance marketingu poprzez konkretne cele, analizę czy optymalizację strategii w czasie.
Marketing performance jest inaczej nazywany marketingiem efektywnościowym. Marketing efektywnościowy opiera się na danych, które są gromadzone oraz analizowane w czasie rzeczywistym. To wszystko pozwala na optymalizację kampanii. Jest to strategia, która stale dostosowuje się do zmieniających się warunków oraz preferencji klientów. Dodatkowo performance marketing oparty jest na wynikach oraz pozwala na skupienie się na ważnych celach biznesowych, do jakich można zaliczyć zwiększenie sprzedaży, generowanie leadów czy budowanie świadomości marki.
Performance marketing – jakie posiada zalety?
Performance marketing to stale rozwijająca się dziedzina. Głównym zadaniem kampanii performance marketingowych jest skoncentrowanie się na działaniach konkretnych i mierzalnych. Poza tym ważne jest także, by płatności były dokonywane wtedy, gdy osiągnięte zostaną konkretne wyniki. Performance marketing pozwala na skupienie się na wynikach, takich jak kliknięcia czy rejestrację. Wydawane środki na kampanie performance pozwalają na osiągnięcie lepszego zwrotu z inwestycji w porównaniu do tradycyjnych form reklamy.
Kampanie performance marketingowe – dla kogo?
Marketing, który oparty jest o efekty jest zalecany dla różnych typów organizacji, bardzo często dla firm e-commerce. W ramach performance marketingu szczególnie korzystne jest spojrzenie na możliwy zwrot z danych inwestycji w działania marketingowe. Właściciel w sklepie internetowym, który pragnie zwiększyć sprzedaż online, może skorzystać z takiego marketingu, aby optymalizować kampanie w czasie.
Jednym z ważniejszych wskaźników jest współczynnik konwersji. Skupia się on na procentach odbiorców pożądanych akcji, czyli zakup produktów, zapisanie się na listę mailingową bądź pobranie aplikacji. Dzięki temu dane firmy mogą zrozumieć, jakie elementy kampanii są skuteczne i gdzie mogą nastąpić polepszenia.
Cele w marketingu efektywnościowym
Celem w takim marketingu jest generowanie pewnych rezultatów, są one mierzalne oraz dają możliwość śledzenia zwrotu z inwestycji. Metodologia oparta jest na działaniach, które są powiązane z wyznaczaniem celów, czyli generowaniem leadów, konwersji sprzedażowych czy zwiększania ruchu na stronie.
Wydajność kampanii jest mierzona przy pomocy takich wskaźników jak: koszty za kliknięcie, koszty za wyświetlenia, koszty za akcję czy koszt za lead. Ważne jest też prowadzenie badań oraz analiza.
tekst i fot. mat. partnera