W związku z przeznaczeniem dużej puli środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej na lata 2014-2020 na rozwój ekonomii społecznej, Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Zamościu zaprasza do korzystania z kompleksowej oferty bezpłatnego doradztwa przygotowującego do odpowiedniego wykorzystania planowanych środków.
W Ośrodku Wsparcia Ekonomii Społecznej w Zamościu prowadzimy bezpłatne, profesjonalne i kompleksowe usługi doradztwa indywidualnego i grupowego z zakresu:
prawa,
rachunkowości i księgowości,
marketingu,
pomocy w przygotowaniu bizneplanu i strategii rozwoju PES,
przedsiębiorczości.
Doradztwo udzielane jest bezpośrednio – osobiście przez doradcę w siedzibie Ośrodka lub innym dogodnym dla klienta miejscu. Doradztwo dostosowane jest do konkretnych potrzeb i wymogów odbiorców, którymi są podmioty ekonomii społecznej (PES) oraz instytucje otoczenia ekonomii społecznej:
organizacje pozarządowe,
stowarzyszenia,
fundacje,
warsztaty terapii zajęciowej,
spółdzielnie socjalne,
spółdzielnie pracy,
ośrodki pomocy społecznej,
kluby integracji społecznej,
centra integracji społecznej,
zakłady aktywności zawodowej,
ochotnicze straże pożarne,
koła gospodyń wiejskich,
spółdzielnie inwalidów i niewidomych,
spółki non-profit,
przedsiębiorstwa społeczne,
osoby fizyczne zainteresowane ideą ekonomii społecznej.
Podana tematyka doradztwa stanowi katalog otwarty, gdyż doradztwo ukierunkowane jest na rozwiązanie konkretnego problemu, a jego zakres tematyczny uwarunkowany jest indywidualnymi potrzebami osoby, której problem ma zostać rozwiązany. W trakcie procesu doradczego ważna jest pomoc w zrozumieniu istoty problemu oraz ustalenie i wybór najlepszej dla klienta propozycji jego rozwiązania.
Nasi doradcy służą pomocą i wiedzą w zakresie Państwa indywidualnych potrzeb w obszarze ekonomii społecznej.
Zakres tematyczny świadczonych usług doradczych:
1. Prawne:
udzielanie porad prawnych z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej,
pomoc prawną przy postępowaniu rejestracyjnym w tym aktualizacja wpisów w KRS,
prawne aspekty zarządzania organizacjami społecznymi i przedsięwzięciami społecznymi,
prawo pracy w instytucjach społecznych,
elastyczne formy zatrudnienia w podmiotach ES,
klauzule społeczne,
Prowadzenie statutowej działalności nieodpłatnej i odpłatnej oraz działalności gospodarczej w podmiotach trzeciego sektora oraz w PES.
2. Księgowe:
ustalenie polityki rachunkowości,
weryfikacji prowadzonej dokumentacji księgowej w PES z uwzględnieniem realizowanych projektów wraz ze wskazaniem zagrożeń dla PES,
pomoc w przygotowaniu pism, wniosków i wyjaśnień do Urzędu Skarbowego, ZUS, JST itp.,
pomoc w rozliczeniach podatkowych (PIT, VAT, CIT, podatek od nieruchomości, inne opłaty i podatki) i w rozliczeniach ubezpieczonych ze szczególnym uwzględnieniem ZUS,
w zakresie przygotowania projektu uchwał zarządu/walnego zgromadzenia pod kątem aspektów formalno-księgowych działania PES,
w zakresie prowadzenia działalności PES: działalność nieodpłatna, działalność odpłatna statutowa, działalność gospodarcza, działalność pożytku publicznego,
w zakresie prowadzenia księgowości pod kątem specyfiki działania podmiotu ekonomii społecznej, np. prowadzenie ewidencji działań reintegracyjnych w spółdzielniach socjalnych,
przeprowadzenie wewnętrznej kontroli księgowej podmiotu ekonomii społecznej wraz z wdrożeniem działań naprawczych,
realizacja obowiązków sprawozdawczych obejmująca przygotowanie kalendarza sprawozdawczości finansowej dla PES.
3. Marketingowe:
plan marketingowy, zastosowanie zasad marketingowych w działalności firmy, przedsiębiorstwa społecznego itp.,
doradztwo w zakresie opracowania strategii marketingowej dla PES – z uwzględnieniem metod komunikacji z otoczeniem oraz warunków sprawnego funkcjonowania PES,
doradztwo w zakresie wdrażania opracowanej strategii marketingowej, w tym wsparcie doradcze w zakresie wdrażania wybranych narzędzi marketingowych,
doradztwo w zakresie identyfikacji wizualnej dla PES rozumianej jako elementy, pozwalające pozytywnie wyróżnić organizację na tle innych podmiotów działających w środowisku lokalnym, tj. m.in.: wsparcie doradcze w zakresie ustalenia logo/logotypu, kolorystyki, rodzaju stosowanych materiałów informacyjno-promocyjnych (wizytówek, papieru firmowego, wzoru prezentacji itd.), zawartości strony internetowej,
doradztwo w zakresie współpracy PES z samorządem i partnerami lokalnymi,
stworzenie oferty sprzedażowej i jej promocja.
4. Pomoc w przygotowaniu biznesplanu i strategii rozwoju PES:
doradztwo w zakresie pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania w tym zwrotnych instrumentów finansowych w postaci preferencyjnych pożyczek w ramach Działania 1.4 POKL),
pomoc w przygotowaniu biznes planu i analizy finansowej,
planowanie strategiczne i organizacyjne,
kontrola kosztów i innych zagadnień finansowych,
planowanie, organizacja pracy, efektywność zarządzania,
Kapitał ludzki – kapitał społeczny w kontekście strategii rozwoju PES.
5. Przedsiębiorczości:
podstawy formalno – prawne zakładania działalności gospodarczej,
rodzaje i formy działalności gospodarczych,
obszary działalności gospodarczej,
szukanie pomysłu na własną działalność, analiza słabych i mocnych stron,
charakterystyka lokalnego rynku, przegląd nisz rynkowych w sektorze usług i produkcyjnym na terenie regionu i województwa,
źródła finansowania działalności gospodarczej. Dotacje z Funduszu Pracy, funduszy unijnych na rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności,
praktyczne sposoby wyszukiwania przydatnych informacji gospodarczych w Internecie.
Projekt „Budowanie nowoczesnego sektora Ekonomii Społecznej na terenie województwa lubelskiego” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Aby wziąć udział w projekcie należy przesłać formularz zgłoszeniowy na adres:
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Zamościu
ul. Partyzantów 3, pok. 38
22-400 Zamość
tel. 84 627 11 91
fax 84 627 01 17
e-mail: e.jablonska@fundacja.lublin.pl
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z bezpłatnych usług doradczych!!!
Więcej informacji na stronie: www.eslubelskie.pl