W myśl nowych przepisów nie musimy najpierw wymeldować się w jednym Urzędzie, aby w drugim móc się zameldować. Sprawy związane z obowiązkiem meldunkowym załatwimy w jednym Urzędzie, z chwilą zameldowania się w nowym miejscu.
Zgodnie z ustawą z dnia 7 grudnia 2012 roku o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U z 2012r., poz.1407) od dnia 31 grudnia 2012 r. wprowadzono szereg ułatwień w realizacji obowiązku meldunkowego.
W związku z w/w przepisami nie musimy najpierw wymeldować się w jednym Urzędzie aby w drugim móc się zameldować. Sprawy związane z obowiązkiem meldunkowym załatwimy w jednym Urzędzie, z chwilą zameldowania się w nowym miejscu.
Ponadto:
– wszelkie formalności meldunkowe w Urzędzie można dopełnić przez ustanowionego
pełnomocnika,
– wydłużono termin na realizację obowiązku meldunkowego z 4 do 30 dni,
– zniesiono sankcje karne dla obywateli polskich i obywateli UE, za niedopełnienie obowiązku meldunkowego,
– przy dopełnianiu obowiązku meldunkowego odstąpiono od konieczności zgłaszania informacji o wykształceniu i obowiązku wojskowym.