17 listopada 2024

LUBelskie nagrodzone po raz czwarty!

Telewizyjny spot pt. „Lubelskie – na chwilę lub na dłużej”, zrealizowany przez agencję reklamową San Markos dla województwa lubelskiego, zajął I miejsce na festiwalu filmów turystycznych FilmAT – Film, Art & Tourism Festival in Warsaw.

Reklamy

Festiwal w Warszawie należy do największego cyklu festiwali filmowych o tematyce turystycznej – International Tourfilm Festival, organizowanego przez Międzynarodowy Komitet Festiwali Filmów Turystycznych (Comité International des Festivals du Film Touristique). Każdego roku, w ramach tego projektu, konkursy filmowe odbywają się m.in. w : Berlinie, Wiedniu, Barcelonie, Los Angeles i Cannes.

Zwycięzca całego cyklu festiwali w danym roku
zdobywa tytuł Grand Prix CIFFT dla najlepszego filmu turystycznego na świecie, a narody przyznane przez jury CIFFT uznawane są przez organizacje turystyczne na wszystkich kontynentach. Komitet działa na rzecz Światowej Organizacji Turystycznej (The Wolrd Tourism Organization) , ETC (The European Travel Comission), PATA (Pacific Asia Travel Association) oraz CATA (Central America Tourism Agency).

Reklamy

Zgłoszenia filmów do konkursu ocenia międzynarodowe jury złożone z ekspertów w dziedzinie kinematografii oraz marketingu miejsc. W Polsce FilmAT- Film, Art & Tourism Festival in Warsaw odbywa się pod patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego , Ministerstwa Sportu, Polskiej Organizacji Turystycznej  oraz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

Do udziału w festiwalu zgłoszonych zostało kilkaset projektów z kilkudziesięciu państw. Polską produkcją, która zdobyła uznanie jury, okazał się spot reklamowy „Lubelskie – na chwilę lub na dłużej”, zrealizowany przez agencję San Markos na rzecz województwa lubelskiego. Projekt zajął I miejsce w klasyfikacji generalnej festiwalu oraz zdobył kolejne punkty w rankingu do nagrody Grand Prix CIFFT.

Reklamy

W marcu tego roku spot uzyskał III miejsce w konkursie filmów turystycznych w Berlinie, a w kwietniu III miejsce na festiwalu filmów turystycznych w Rydze. Oznacza to, że spot „Lubelskie – na chwilę lub na dłużej” ma szanse stanąć do walki o Grand Prix, które CIFFT wręczy na Festiwalu Festiwali w Wiedniu pod koniec 2014 roku. Dodatkowo film został również doceniony na Gali Koguty organizowanej przez Centrum Kultury i Promocji Miast i Regionów – Poloniada, gdzie zajął I miejsce w kategorii Lider Promocji.

Film „Lubelskie – na chwilę lub na dłużej” jest efektem ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej województwa lubelskiego. Do jego produkcji agencja San Markos wykorzystała zdjęcia przedstawiające unikalne, charakterystyczne dla regionu miejsca, takie jak rezerwat Tanwii, najstarsza stadnina koni w Janowie Podlaskim, Rynek Główny w Zamościu, Kazimierz, Szklarnie w Tężycy oraz  Port Lotniczy Lublin.

Reżyserem spotu jest Mateusz Rakowicz – laureat Fryderyka 2011 r., reżyser autorskich filmów krótkometrażowych, w tym wielokrotnie nagradzanego „Latarnika”, Członek SFP, autor kilkuset reklam i teledysków (m.in. Afromental, Kamila Bednarka, Ani Dąbrowskiej, Pezeta). Jeden z sześciu scenarzystów oraz reżyserów fabularnego filmu pt. „Stacja Warszawa” producent WFDiF i studio TOR (Krzysztof Zanussi), jak również twórca storyboardów do filmów: Agnieszki Holland, Kasi Adamik, Łukasza Barczyka, Władysława Pasikowskiego, Johna Daly, Krzysztofa Zanussiego i Grega Zglińskiego.