26 kwietnia 2024

Balony z nadrukiem – zastosowanie w marketingu

Reklama jest dźwignią handlu, ale nie tylko. Ten znany i nieco już wytarty slogan obecnie pasuje do każdego typu działalności. Nieustanny wzrost konkurencji i coraz większe oczekiwania konsumentów sprawiają, że żaden sklep, restauracja, gabinet kosmetyczny czy prywatna przychodnia nie zaistnieją bez reklamy.

Marketing jest ważną częścią funkcjonowania każdej firmy, a o jej sukcesie decydują wykorzystane metody i narzędzia. Jednym z nich są balony z nadrukiem.

Skąd wzięła się idea wykorzystywania balonów w marketingu?

Nieustanny rozwój technologiczny sprawia, że na rynku pojawiają się coraz lepsze i doskonalsze produkty. Te z kolei skłaniają konsumentów do stałego podnoszenia poprzeczki w dążeniu do osiągania najwyższej jakości asortymentu.

­

Obecnie producent zwykłej bielizny, tanich długopisów czy szarego mydła ma poważny problem z przebiciem się na rynku i znalezieniem odbiorców swoich wyrobów. Co ważniejsze, swoją moc traci również standardowa reklama.

Już wiele lat temu konsumenci krytykowali tony ulotek wysypujących się ze skrzynek na listy. Takiej ilości papieru wiele osób nie chce nawet przeglądać, tylko odruchowo wyrzuca je do makulatury. Tymczasem cenna dla reklamodawcy informacja nie dociera do konsumentów, ginąc w przepastnych śmietnikach.

Taka sytuacja sprawia, że konieczne jest poszukiwanie nowych narzędzi marketingowych, które jeszcze nie znudziły się odbiorcom i przyciągają ich uwagę. To powód, dla którego narodził się marketing za pomocą balonów.

Zalety wykorzystywania balonów z nadrukiem w reklamie

Balony lateksowe czy foliowe zazwyczaj kojarzą się bardzo pozytywnie – z imprezami, eventami, uroczystościami publicznymi i zabawami szkolnymi, a także z weselami i oczywiście z sylwestrem. Każda taka okazja jest powodem do radości i pozytywnych doznań, które poprawiają humor i pozytywnie nastawiają do otoczenia. Poza tym balony są:

  • kolorowe,
  • mobilne,
  • wygodne do przenoszenia,
  • podatne na nadruk,
  • lekkie,
  • przyciągające uwagę, jako nietypowy element otoczenia.

Każda z wymienionych cech jest cenna z punktu widzenia marketingowca. Intensywne barwy nie tylko przykuwają uwagę, ale też mogą być reprezentacją firmy lub produktu. Przykładem są duże sieci sprzedażowe, które mają swoje barwy flagowe, doskonale rozpoznawalne i kojarzone przez klientów.

Z kolei mobilność to cecha, która pozwala dotrzeć reklamą w każde miejsce. Balony firmowe można też rozdawać jako gadżety reklamowe, dekorować nimi eventy, imprezy plenerowe,stoiska targowe czy inne podobne miejsca. Natomiast nadruk sprawia, że reklama na balonie dociera do szerokiego grona odbiorców w każdym wieku.

Zastosowanie balonów z nadrukiem w różnych branżach

Za pomocą balonów reklamowych możliwa jest promocja marki produktów w niemal każdej branży. Wystarczy zaprojektować hasło reklamowe lub zamówić balony z logo firmy, a potem postarać się, aby jak największa grupa konsumentów miała do nich dostęp. Co można promować za pomocą balonów?

Reklama produktów dla dzieci

Balony z nadrukiem to doskonały sposób na promowanie produktów przeznaczonych dla najmłodszych konsumentów. Kolorowe baloniki można rozdawać na imprezach dla dzieci lub po prostu na ulicy, przed sklepem z zabawkami czy odzieżą. Przekaz umieszczony na balonie dotrze wraz z dzieckiem do domu i do jego rodziców.

Promocja usług cateringowych

Balony reklamowe to sposób na promowanie firmy cateringowej. Dobre efekty można osiągnąć, dekorując takimi gadżetami miejsce serwowania posiłków na evencie czy imprezie plenerowej. Nadruk na kolorowym balonie nie pozwoli zapomnieć o dostawcach wyśmienitych przekąsek i dyskretnej obsłudze.

Reklama nowych samochodów

Nadruk na balonach może być sposobem na wypromowanie nowego modelu pojazdu. Mobilne kolorowe gadżety można rozdawać przechodniom na imprezach motoryzacyjnych lub dekorować nimi salony samochodowe i giełdy.

Kampanie reklamowe w branży turystycznej

Reklama na balonie to sposób na wypromowanie biura turystycznego lub atrakcyjnego ośrodka wypoczynkowego nad polskim morzem. Poza logo może się na nim znaleźć proste hasło reklamowe zachęcające do wybrania tego miejsca na wypoczynek.

Promować można też wycieczki objazdowe czy znaczące imprezy turystyczne, łącząc ten element z innymi metodami marketingowymi.

Jak wykorzystać balony z nadrukiem w kampaniach reklamowych?

Balony z nadrukiem można wykorzystywać w kampaniach reklamowych na wiele sposobów. Doskonale sprawdzą się jako elementy dekoracji, przyciągające uwagę kolorystyką lub jako gadżety reklamowe rozdawane podczas imprez i spotkań tematycznych. Przykładowymi sposobami wykorzystania balonów z nadrukiem są:

  • eventy i imprezy plenerowe,
  • reklama na ulicach i placach.

Ponadto można je dostarczać bezpośrednio do klientów.

Podsumowanie

Bez wątpienia kolorowe balony foliowe i lateksowe to prosty i ciekawy sposób na marketing. Ich zaletą jest nietypowość, która przyciąga uwagę odbiorców, a to przecież jest głównym celem reklamy.

Do tego warto dodać niskie koszty produkcji oraz własny nadruk i można mówić o wielu korzyściach. Te najważniejsze to oszczędność czasu i pieniędzy, trwałość i łatwość w utrzymaniu, prostota i efektowność reklamy, a także jej skuteczność.

Lateksowe i foliowe gadżety reklamowe dostarcza klientom producent balonów z nadrukiem, firma Logo na Balonie. Oferta obejmuje też patyczki do balonów i inne dodatki, dzięki którym trzymanie balonika jest znacznie łatwiejsze, podobnie jak jego mocowanie. W asortymencie znajdują się też balony z helem i inne tego typu produkty.


tekst i fot. mat. partnera