23 grudnia 2024

Boogie Brain Music Festival

Miasto Szczecin po raz pierwszy ma szansę stać się areną międzynarodowego, kulturotwórczego i nowatorskiego festiwalu o dużym „polu rażenia”.

Reklamy

br />
Z wartościowymi wykonawcami prezentującymi szerokie spektrum nowoczesnych trendów muzycznych. To swoiste święto muzyki w mieście, połączenie obrazu i dźwięku. Festiwal „Boogie Brain” integrować ma działania muzyczne, teatralne, filmowe, multimedialne i warsztatowe. Na dwóch scenach – na terenie Jasnych Błoni i Teatru Letniego zaprezentują się didżeje i live acty wyznaczający współczesne trendy światowej muzyki elektronicznej i rockowej alternatywy. Muzyka grana na żywo spotka się z kunsztem najlepszych światowych didżejów. W ciągu dwóch dni na ogromnej scenie Amfiteatru (Teatr Letni) usłyszymy dźwięki z pogranicza brzmień dubstep łączących w sobie energię londyńskiej ulicy i jamajskiego soundsystemu, futurystyczny, dancefloorowy jazz okraszony najlepszymi wokalizami, house z przemożnym wpływem muzyki funk i soul, broken beat/west london sound, organiczne, korzenne reggae oraz pionierów i legendy stylu drum’n’bass – jednego z najbardziej wpływowych muzycznych „wynalazków” z Wielkiej Brytanii.

„Boogie Brain” jest świętem muzyki w mieście, w związku z tym będzie odbywał się w wielu miejscach Szczecina. Festiwalowe dźwięki podczas pierwszej edycji rozbrzmiewać będą na terenie Jasnych Błoni oraz w Amfiteatrze (Teatr Letni). Jasne Błonia są ogromnym obszarem zielonym, ulubionym miejscem wypoczynku Szczecinian. Podczas festiwalu teren ten zamieni się w „piknik miejski” (sobota, 23 sierpień, w ciągu dnia), oferujący małą scenę (występy dj’ów, muzyka reggae, funk i hip hop), kino festiwalowe prezentujące dokonania niezależnych twórców filmowych z Polski i zagranicy, warsztaty dj’skie oraz szczególną familijną atmosferę. Amfiteatr (Teatr Letni) stanowi festiwalowe centrum. To w tym miejscu odbędą się główne koncerty 22-go i 23-go sierpnia (piątkowa i sobotnia noc). Teatr Letni leżący w bezpośrednim sąsiedztwie z Jasnymi Błoniami pozwoli zrealizować ideę wzorem z karnawałowych pochodów: przejazdu platformy z artystami lub ich przemarsz spod małej sceny, czemu towarzyszyć będą występy bębniarzy, artystów ulicznych.

Reklamy

***

Program festiwalu „Boogie Brain” przedstawia się następująco:

Reklamy

22.08.2008 (piątek) – TEATR LETNI (start: 20:00, koniec: 4:00):
» 20:00 – L.U.C. & RAHIM
» 21:00 – PINK FREUD
» 22:00 – NOOKIE & LADY FREE
» 23:00 – 4HERO
» 00:00 – JAZZSTEPPA
» 01:00 – MALA (DIGITAL MYSTIKZ) & SGT POKES
(Przypuszczalny czas trwania poszczególnych występów będzie wynosił minimum 60 minut i może ulec wydłużeniu.)

23.08.2008 (sobota) – JASNE BŁONIA (start: 12:00, koniec: 19:30):
» 12:00 – SCENA MUZYCZNA:
– JACEK KULESZA
– ROS & WIOSNA
– BAD KARMA
– OFF POP
– JERRY
– FAMILY GROOVE
– RADRIK
– C.L.V.N.
– STORK
– MO NAME
– BENNY THE BALL
– BAJZEL
– TWISTER
– BUSHA
– AKAONE
» 12:00 – KINO FESTIWALOWE:
NIEZALEŻNE I AMATORSKIE PRODUKCJE FILMOWE Z POLSKI I ZAGRANICY
» 12:00 – WARSZTATY DIDŻEJSKIE
» 19:00 – BLOCO POMERANIA I PARADA PLATFORMY SOUNDSYSTEMOWEJ
IŚCIE KARNAWAŁOWY PRZEMARSZ W KIERUNKU TEATRU LETNIEGO W TOWARZYSTWIE BĘBNIARZY, SZCZUDLARZY I INNYCH ARTYSTÓW ULICY

23.08.2008 (sobota) – TEATR LETNI (start: 20:00, koniec: 4:00):
» 20:00 – SLOPE FEAT. COLIN CORVEZ
» 21:00 – URBAN DEEP
» 22:00 – DICK 4 DICK
» 23:00 – MARK DE CLIVE-LOWE
» 00:00 – MARK ERNESTUS (RHYTHM & SOUND) FEAT. TIKIMAN
» 01:00 – LTJ BUKEM FEAT. MC CONRAD (goodlooking, uk)
(Przypuszczalny czas trwania poszczególnych występów będzie wynosił minimum 60 minut i może ulec wydłużeniu.)
(Organizator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w przedstawionym powyżej programie festiwalu, a w szczególności dodawania planowanych na tą edycję wydarzeń, zmiany godzin występów poszczególnych artystów i usunięcia niektórych pozycji.)

***

Główne gwiazdy festiwalu:

LTJ BUKEM FEAT. MC CONRAD (goodlooking, uk)
Fakt, że pionierzy inteligentnych brzmień drumandbass nie zagrali dotąd w Szczecinie wydaje się karygodnym niedopatrzeniem. Bukem i Conrad od ponad piętnastu lat tworzą sceniczną parę, zjeżdżając glob wzdłuż i wszerz. Mottem charakteryzującym muzyczną działalność Danny’ego Williamsona (prawdziwe nazwisko LTJ Bukema urodzonego w Watford w Wielkiej Brytanii) jest logiczna konsekwencja. W myśl tej zasady rozwija się cała jego działalność. W dzieciństwie ćwiczył grę na fortepianie. Jako nastolatek odkrył dla siebie jazz, odmianę fusion. W późnych latach osiemdziesiątych postanowił zostać didżejem zyskując ogólnoświatowy rozgłos. Jako producent, przyczynił się do wydania takich klasyków gatunku jungle jak „Demon’s Theme” (1991), „Atlantis”, czy „Music” (1993). Założył wytwórnię Good Looking, pod szyldem której nadał kształt brytyjskiej muzyce tanecznej połowy lat dziewięćdziesiątych. Promotor delikatnych, atmosferycznych elektronicznych brzmień, w których pierwsze skrzypce gra oczywiście fusion.

L.U.C. & RAHIM
L.U.C. to lider Kanału Audytywnego, a Rahim znany jest z projektów 3-X-Klan, Kaliber 44, Paktofonika i Pokahontaz. Osobowości, których efekty pracy pozostały kamieniami milowymi polskiego hip hopu, nagrały płytę „Homoxymoronomatura” o mocno ekologicznym zabarwieniu. W tym celu wcielają się w nieznane bliżej nikomu postacie, które przybywają do układu słonecznego z innego systemu w związku z przekroczeniem dozwolonego stężenia zanieczyszczeń i śmieci na Ziemi, a więc w związku ze złamaniem przez ludzkość intergalaktycznego 4 paragrafu, który zabrania destrukcji planet jako własności COSW – Centralnego Ośrodka Sterującego Wszystkim. Ich przesłaniu towarzyszy muzyka będąca miksturą hip hopu, dubu i symfonicznych orkiestracji.

PINK FREUD
Nadzieją młodego polskiego jazzu okrzyknięto ich na przełomie stuleci. Dziś formacja prowadzona przez Wojtka Mazolewskiego ma na koncie tysiące koncertów, pięć albumów oraz interpretacje tradycyjnych fraz – „Come As You Are” Nirvany i „My Man’s Gone Now” G. Gershwina. Sami o sobie mówią: nasza muzyka łączy w sobie ducha muzyki lat 60. i 70. z nowoczesnością, eksplozję nowej wrażliwości z lekturą starych płyt. Preparowanie instrumentów, wykorzystanie elektronicznego asortymentu, konstruowanie bogatych narracji, stały się jednymi z cech wyróżniających naszą muzykę, a poczucie humoru i dystans do generowanych przez siebie dźwięków stały się składową rozpoznawalnego stylu Pink Freud.

NOOKIE & LADY FREE
Właściciel wytwórni Strictly Digital i Phuzion Records, promotor, didżej, wydawca i producent. Nookie to jeden z bardziej kreatywnych twórców atmosferycznych, lżejszych brzmień drumandbass. Podczas zbliżającej się festiwalu zobaczymy prawdziwą śmietankę pionierów gatunku związanych z „wylęgarnią talentów” oficyną Good Looking. Obok LTJ Bukema, Nookie jest największą gwiazdą tej stajni. Jego kariera nabrała rozpędu w latach dziewięćdziesiątych po sukcesach ep „Snow/Jazzmin”, w której po raz pierwszy wykorzystał brzmienie żywego kontrabasu do skomplikowanej rytmicznie muzyki elektronicznej. Na scenie Teatru Letniego towarzyszyć mu będzie Lady Free, niezwykle żywiołowa wokalistka, która po opuszczeniu Australii i osiedleniu się we wschodnim Londynie zawojowała swoim głosem tamtejszą scenę.

4HERO
Innowatorzy, otwarte muzyczne umysły, awangarda brzmień wywodzących się z klubu. Od lat na scenie, od lat w miejscach, gdzie inni dopiero chcieliby zmierzać. „Dusza ma wiele wymiarów” brzmi motto duetu 4hero na ich profilu MySpace. Oni, wierni dźwiękom, w których muzyka duszy odgrywa niebagatelną rolę, potrafią nadawać jej coraz to innego wyrazu. Przygodę z muzyką zaczęli, gdy na Wyspach Brytyjskich rozkwitała kultura rave. Eksperymentowali z techno, jungle i hardcore – ówczesne numery, jak „Mr Kirk’s Nightmare” są dziś kanonem tanecznych brzmień. Ewoluowali, a wraz z nimi zmieniała się muzyka. Drum’n’bass, future soul, broken beats – Dego McFarlane i Marc Mac w każdym momencie kariery odciskali mocne piętno na brytyjskiej muzyce. Jazz, blues, soul, funk, hip-hop. To czarna muzyka z duszą i nostalgiczną głębią. Ich ostatni album „Play with The Changes” (Raw Canvas, 2007) jest wypadkową dotychczasowych doświadczeń wzbogaconą gościnnym udziałem wokalistek, m.in. nieocenionej Ursuli Rucker i Cariny Andersson udzielającej się w przebojowym „Morning Child”.
Podczas szczecińskiego festiwalu didżejski set zaprezentuje Marc Mac, połowa duetu. Jego grany z płyt eklektyczny materiał wzbogaci „nadworny gadacz” formacji MC MG, doskonale odnajdujący się w repertuarze reggae, drum’n’bass i ambitnej elektroniki.

JAZZSTEPPA
Idź za brzmieniem basu – zdają się mówić członkowie londyńsko-berlińskiego kolektywu. To częstotliwość niskich tonów wyznacza ich muzyczny rozwój i zainteresowania. Plus eksperymenty z rytmem i oczywiście jazz, jako podstawowa inspiracja. Jakość, którą tworzą powstaje na przecięciu najnowszych brzmień dubstep, wpływów reggae i drumandbass. Ich występy sceniczne to połączenie kunsztu didżeja, wiodąca rola MC z elementami grania na żywo. Podróż po muzycznych stylach i gatunkach.

MALA (DIGITAL MYSTIKZ) & SGT POKES
Reprezentanci świeżego, najbardziej dynamicznie rozwijającego się obecnie brzmienia dubstep. Muzycznej hybrydy, która przed kilkoma laty narodziła się w południowym Londynie, by dziś z niespotykaną mocą rezonować na resztę świata. To unikalna synergia ducha jamajskich soundsystemów z energią i potencjałem awangardowych brzmień rodem z brytyjskich klubów. Mala jest didżejem i producentem współtworzącym jeden z bardziej wpływowych dubstepwych kolektywów Digital Mystikz. Nagrywa dla uznanych wytwórni Soul Jazz Rec i Deep Medi Music, organizuje cykl imprez DMZ w rodzinnym Londynie. Wraz z MC i wokalistą SGT Pokesem tworzy sceniczną wersję wcielenia Digital Mystikz, grając ponadgatunkowe didżejskie sety.

SLOPE FEAT. COLIN CORVEZ
Honesty i Daniel Paul to dwójka producentów na stałe wrośniętych w berliński muzyczny świat. Działają na scenie od dwunastu lat, nieustannie angażując się w nowe projekty, nagrywając i wspierając kolejnych artystów. Współpracują z najbardziej uznaną berlińską oficyną Sonar Kollektiv, gdzie wydali kilkanaście dwunastek oraz dwa albumy „Komputa Groove” i „Slope Is Dope” wpisujące się w ponadgatunkowy charakter macierzystej wytwórni. Swobodnie czerpią z wielu odległych pozornie gatunków muzycznych budując nową jakość opartą na nowoczesnym groove i pozostawiającym możliwość swobodnej interpretacji. Produkowali m.in. dla Clary Hill a ich didżejskie sety to wybór najnowocześniejszych tanecznych produkcji.
Bez Colina niejeden didżejski set byłby tylko kolejnym sprawnie miksowanym materiałem do tańca. Dzięki jego głosowi płynne sekwencje elektronicznych dźwięków zmieniają się elastyczny podkład do wyjątkowego wydarzenia. Corvez urodził się w Memphis, w stanie Tennessee, gdzie studiował w Szkole Artystycznej i śpiewał w chórze kościelnym. Występował tam w klubach jazzowych i otwierał koncerty takich artystów jak Stevie Wonder. Ale i tak było mu mało. Wiedział, że naprawdę progresywne dźwięki produkowane są w Europie, spakował więc walizki i w 1993 roku wyjechał do Berlina. Tam zetknął się z muzyką, o której dotąd mógł tylko słyszeć. Tętniący życiem berliński underground muzyczny był punktem wyjścia do dalszych poszukiwań. Od tej pory pracował „na żywo” i w studio z Celine Dion, Sarah Connor, Jocelyn B. Smith, The Boyz i Simply Red.

MARK DE CLIVE-LOWE
Jazzowy pianista, muzyczny wizjoner, nowozelandczyk o orientalnych korzeniach nasiąknięty multikulturowymi wpływami Londynu. Wykształcenie odebrał w szkole muzycznej, gdzie grał na pianinie. Wiedzę wzbogacał podczas jazzowych warsztatów, a wykorzystuje ją w praktyce nagrywając z artystami na całym świecie. Popularność przyniósł mu album „Tide’s Arising (2005), w którym wyniesione z klasycznej szkoły wykształcenie skonfrontował z umiejętnościami studyjnej produkcji i współpracą z muzykami. W Szczecinie wystąpi wraz ze swoją „etatową” jazzową wokalistką Bembe Segue. Ich ostatnie wspólne produkcje to wydany na japońskim rynku album „Journey 2 The Light” (2007).

URBAN DEEP
DJ Nookie, oprócz zaszczytnej funkcji klasyka drum’n’bass, realizuje się w innych muzycznych projektach. Jednym z nich jest Urban Deep, wniknięcie w tkankę miasta od zupełnie innej strony, niż mistrz znany jest na co dzień. To wyluzowany, laidbackowy flow, pełen funkowych zagrywek i podejścia godnego profesjonalistów. Duet tworzą Gavin Cheung (DJ Nookie) i Ryan Daniels. Na koncertach, wspierani przez wokalistki i liczne „żywe” instrumentarium, sięgają po entuzjazm soulowego misterium i klubowego szaleństwa. House, funk, futurystyczny soul kroczą tuż obok siebie. A efekt jest godny obejrzenia na żywo.

DICK 4 DICK
Oni wciąż tylko o jednym. Od lat, bez przerwy o tym samym. Koncertują, wydają płyty, rozbierają się na scenie. Robią też mnóstwo innych rzeczy, ale ich ulubionym tematem wciąż pozostaje sex. Tych czterech super-samców pojawiło się na Ziemi w 2004 roku, by zaspokoić wszystkie ziemskie kobiety. Za sprawą swojej drugiej płyty „Grey Album” Dick4Dick są coraz bliżej celu. Na debiutanckiej płycie „Silver Ballads” rockowe hymny przerabiali na styl klubowy, a synth-popowe przeboje grali z metalowym patosem. Na nowej płycie nie ma coverów. Sami stali się klasykami i grają tylko swoje piosenki.
Bobby Dick, Dick Dexter, Nygga Dick i Wet Dick Jr., dążąc do optymalnego brzmienia nagrywali ten album aż pięć razy (tym czasie skład zasilił Rocky The Dick wzbogacając muzyczne libido grupy).
Warto było czekać, bo to płyta, jakiej w Polsce jeszcze nie było. Znajdziemy tu elementy tak różnych stylistyk, że jedynym sensownym punktem odniesienia okazuje się muzyka w ogóle. „Grey Album” swą bezlitośnie przebojową warstwą porywa od pierwszego przesłuchania, ale bez wątpienia warto wejść w nią głębiej.
Romantyczna i delikatna, ale też ostra i brutalna – to właśnie jest męska muzyka.

MARK ERNESTUS (RHYTHM & SOUND) FEAT. TIKIMAN
Legenda techno, pionier tech-dubu, szara eminencja berlińskiej sceny muzycznej – na scenie szczecińskiego Amfiteatru wystąpi prawdziwa ikona współczesnej muzyki elektronicznej, Mark Ernestus w projekcie Rhythm and Sound. Wokalnie wesprze go dominikański artysta, od lat mieszkający w Berlinie, Paul St. Hilaire aka Tikiman.
Ernestus, to obok współtwórcy R&S Moritza Von Oswalda żywa legenda wśród twórców muzyki elektronicznej. Z ich pomysłów i rozwiązań producenckich zastosowanych w pionierskich nagraniach z początku lat 90-tych do dziś korzystają najwięksi twórcy związani z tą sceną. Obaj artyści prowadzili niezwykle wpływową oficynę Basic Channel, której nakładem wydane zostały przełomowe nagrania takich wykonawców jak Porter Ricks, Monolake, Scion czy wreszcie produkcje samego Oswalda i Ernestusa pod pseudonimami Maurizio, Phylyps, Quadrant, Cyrus, Radiance.
Po zrewolucjonizowaniu techno, Oswald i Ernestus zwrócili się w kierunku muzyki dub. Powołali do życia projekt Rhythm and Sound dokonując kolejnego przewrotu w brzmieniu muzyki. Za pomocą wyłącznie elektronicznych maszynek uzyskali organiczne, pełne głębi brzmienie oddające ducha prawdziwego jamajskiego dubu. Wszystkie kolejne produkcje duetu wzbudzają podziw krytyków muzycznych i słuchaczy.
Od niedawna Mark Ernestus i Moritz von Oswald nie grają razem – pod szyldem Rhythm and Sound każdy z nich występuje osobno.

***

Organizatorzy festiwalu przygotowali trzy rodzaje biletów:
– karnet dwudniowy (cena: 50 PLN, w dniu festiwalu: 70 PLN);
– bilet jednodniowy na 22.08.2008 (cena: 30 PLN, w dniu festiwalu: 40 PLN);
– bilet jednodniowy na 23.08.2008 (cena: 30 PLN, w dniu festiwalu: 40 PLN).

Bilety można nabyć na różne sposoby:
– poprzez zakup na stronie internetowej www.boogiebrainfestival.pl >>(bilet elektroniczny);
– poprzez zakup w punktach sprzedaży sieci TICKETPRO ( www.ticketpro.pl >>);
– w biurze festiwalowym „Boogie Brain” w Szczecinie, przy Pasażu Bogusława nr 48;
– bezpośrednio w kasach festiwalowych.

***
UWAGA!!!

Dla posiadaczy pierwszych 500 (pięciuset) biletów, bez względu na to, jaką formę zakupu wygrali, organizatorzy przygotowali kompilację ”BOOGIEBRAIN VOL.1: BOOGIESHAPES” całkowicie za darmo. Krążek „BOOGIEBRAIN VOL.1: BOOGIESHAPES” to wspólne wydawnictwo BoogieBrain i szczecińskiego net-labela Handy-Tec (www.handy-tec.org ), założonego w zeszłym roku z inicjatywy Skorutec. Trzon projektu Handy-Tec to polscy producenci grający w szeroko pojętym gatunku tech-house. Na płycie znalazły się kawałki artystów znanych z poprzedniego wydawnictwa Handy-Tec – kompilacji „Shapes” – m.in. Offpop (Typical Rec. / Traum Rec.), wspólny projekt Jerson & Michael Modoolar – The Saturday Smokers (Novaforma / Imax), Playground Group (Thirtyonetwenty Rec.), Legz (Twistedlegz), Skorutec (Handy-Tec / Novaforma), duetu Flexibility oraz kawałki nowych postaci w szeregach Handy-Tec m.in. Matthew Ross’a (Twistedlegz), znanego ze współpracy z Dubai Quartet – Remeeq’a (Novaforma), Tyu oraz bonus track by Dj Twister. Kompilacja „BoogieShapes” to letni, deep-housowy twór w/w artystów, których będzie można również posłuchać podczas festivalu BoogieBrain, m.in. Jerry, Offpop, Dj Twister.
Płytę odebrać będzie można w kasach festiwalowych (przy wymianie biletów na opaski) lub w biurze festiwalowym „Boogie Brain” w Szczecinie, przy Pasażu Bogusława nr 48.

Na oficjalnej stronie festiwalu ( www.boogiebrainfestival.pl >>) znajduje się mnóstwo przydatnych informacji dla gości spoza Szczecina, przede wszystkim spis miejsc noclegowych (hotele, hostele, campingi, pensjonaty, akademiki), informacje na temat dojazdów i sieci komunikacyjnej, mapy, opisy miejsc, w których odbędą się koncerty i inne. Poza tym oczywiście świeże newsy, kompletny line-up, opis artystów, zdjęcia i klipy video, dział download oraz faq.

KLIPY VIDEO DOSTĘPNE NA YOUTUBE:
http://www.youtube.com/watch?v=gxmmOv-WDzg >>– spot video (34 sek.)
http://www.youtube.com/watch?v=oTxag3ckFG4 >>– prezentacja festiwalu (3 min., 51 sek.)
http://www.youtube.com/watch?v=ZFRr1OUWN0g&feature=related >>– relacja z konferencji prasowej poświęconej festiwalowi (2 min., 31 sek.)

zdjęcia wykonawców >>