25 kwietnia 2024

Czym zajmuje się copywriter? Umiejętności i zadania copywritera

Dobra treść w marketingu internetowym to podstawa. Jest niezbędna nie tylko do tego, by zaciekawić odbiorcę, ale również wspierać reklamę przez SEO. Specjalistą, który dostarcza treść na potrzeby promocji, jest copywriter. Czym się zajmuje i jakie musi mieć umiejętności?

Zadania copywritera – na czym polega jego praca?

Copywriting to tworzenie treści o charakterze marketingowym. Specjalista w tej dziedzinie, czyli copywriter, poprzez umiejętne posługiwanie się słowem pisanym przygotowuje teksty, które zamawia u niego agencja marketingowa lub bezpośredni klient. Copywriter może stworzyć na zamówienie artykuły sponsorowane, opisy produktów, treści na stronę firmową lub na fanpage na Facebooku. Ponadto zajmuje się przygotowywaniem sloganów reklamowych.

Profesjonalny copywriting to przygotowywanie treści, które nie tylko zachęcają do zakupu, ale również angażują odbiorców, przekazują wiedzę i kreują ekspercki wizerunek marek. Właśnie dlatego zadania copywritera nie ograniczają się tylko do samego pisania, ale również obejmują dodatkowe czynności, które pozwalają na stworzenie skutecznej treści.

Podczas tworzenia treści copywriter zajmuje się zadaniami jak:

  • Research, czyli wyszukiwanie informacji – aby treść dostarczona przez copywritera była wartościowa, musi on znaleźć informacje, które będą potrzebne do jej przygotowania. Źródłem informacji mogą być strona firmowa, inne strony internetowe, książki, badania naukowe.
  • Dopasowanie przekazu do grupy docelowej – dzięki temu copywriter przygotowuje treść, która wpisuje się w potrzeby jej odbiorców.
  • Optymalizacja treści – odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi, zastosowanie hierarchicznych nagłówków i inne zadania związane z SEO, gdy treść przeznaczona jest do publikacji online.

Niezbędne umiejętności w copywritingu

Aby zostać copywriterem, potrzebna jest nie tylko umiejętność poprawnego posługiwania się językiem polskim. Jako że copywriting jest powiązany z reklamą, copywriter musi cechować się również umiejętnością perswazji, aby poprzez swoje treści zachęcać odbiorców do skorzystania z promowanej oferty.

Najważniejsze umiejętności copywritera to:

  • Kreatywność,
  • Wysoka sprawność językowa i lekkie pióro,
  • Umiejętność wyszukiwania i selekcjonowania informacji,
  • Empatia, aby wcielić się w rolę czytelnika,
  • Zdolności komunikacyjne,
  • Wiedza z zakresu marketingu i SEO.

Copywriting a content marketing – różnice i podobieństwa

Copywriting bardzo często jest utożsamiany z content marketingiem, czyli z marketingiem treści. W rzeczywistości to dwie oddzielne dziedziny, lecz są one ze sobą ściśle powiązane. Content marketing polega na dostarczaniu profesjonalnych treści jak artykuły sponsorowane, wpisy na blogi, video vlogi, podcasty, ebooki, poradniki, stanowiąc jeden z ważnych filarów reklamy internetowej.

SEO copywriting – tworzenie treści na potrzeby internetu

W kontekście copywritingu pojawia się również jeszcze jedno pojęcie, a mianowicie SEO copywriting. Pod tym terminem znajduje się tworzenie treści na potrzeby internetu z uwzględnieniem wymogów SEO – optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych.

Świadcząca usługi SEO agencja marketingowa może wtedy pomóc klientowi w uzyskaniu najwyższej pozycji na liście wyszukiwania w Google. To możliwe poprzez publikację zoptymalizowanych treści – unikatowych, zawierających odpowiednie słowa kluczowe. 

­

(tekst i fot. mat. partnera)