Widoczność firmy w wyszukiwarkach internetowych daje ogromne możliwości dotarcia do klientów. Każda osoba szukająca informacji o Twoich produktach czy usługach może znaleźć w Google Twoją stronę. Zobacz jak zaistnieć w Google!
Czym jest w ogóle SEO?
SEO to skrót od angielskiego Search Engine Optimization, czyli po prostu optymalizacja strony pod wyszukiwarki. Działania SEO mają na celu sprawienie, że Twoja strona będzie się pojawiała na zapytania generowane w Google przez potencjalnych klientów.
Na pozycję strony w Google wpływa ogromna ilość czynników. Jeszcze niedawno można było nimi w pewien sposób manipulować i pojawiać się wysoko w dość szybkim czasie. Niestety, Google coraz lepiej broni się przed technikami, które mają na celu oszukać algorytm, dlatego warto jest podejść do tematu kompleksowo i zacząć optymalizację swojej strony. Obecne działania SEO są dużo bardziej czasochłonne i wymagają sporych nakładów finansowych. Warto jednak zainwestować w przypadku gdy planujesz rozwój biznesu na długie lata.
Optymalizacja SEO strony internetowej
Na pozycję w Google wpływają głównie jej treść oraz budowa techniczna. Użytkownicy zawsze czegoś szukają, Twoja strona musi zawierać treści związane z Twoim biznesem, muszą być one odpowiednio ustrukturyzowane. Podstawowym błędem wielu firm jest umieszczanie całej oferty na jednej podstronie. Ważne jest, aby każda usługa miała swój dedykowany adres URL. Dzięki temu każdy z tych adresów ma szansę pojawić się w Google na zapytania związane z konkretną usługą.
Najważniejsze elementy jakie należy optymalizować to:
- znaczniki title strony,
- meta description,
- nagłówki H1, H2, H3 itd,
- treści tekstowe,
- nazwy oraz atrybuty alt obrazków.
Ważnym elementem strategii SEO jest też jej odpowiednie przygotowanie pod względem technicznym. Strona musi być przede wszystkim dostępna do robotów wyszukiwarek – dzięki temu Google może ją poznać. Istotna jest też szybkość strony oraz technologia wykonania. Szybkość strony wpływa nie tylko na promocje w rankingu, ale także na samego użytkownika, który nie opuści strony, gdy ta ładuje się za długo.
Czynniki zewnętrzne
Podczas ustalania pozycji Google bierze pod uwagę czynniki zewnętrzne takie jak linki prowadzące do strony czy wzmianki o firmie. Niestety nie oznacza to, że im więcej takich linków czy wzmianek to lepiej. Liczy się z jakich stron takie linki prowadzą. Należy pozyskiwać odnośniki ze stron o jak największej reputacji. To znacznie lepsza strategia niż spamowanie całego internetu – w skrajnych przypadkach za takie działania można otrzymać karę od Google i zniknąć z wyników wyszukiwania.
Czasami taniej jest skorzystać z wiedzy specjalisty
Mnogość czynników wþlywających na sukces strony w wynikach wyszukiwania Google oraz ich zmienność powoduje, że właścicielom firm trudno jest poświęcać wiele godzin na naukę tego. Na pewno warto jest taką wiedzę posiadać, ale czasami nauka po prostu się nie opłaca. W takiej sytuacji możesz np. zapłacić specjaliście za kilkugodzinne konsultacje SEO, które rozwieją wiele Twoich wątpliwości. Osoba obserwująca na bieżąco zmiany w wyszukiwarce Google oraz posiadająca wieloletnie doświadczenie o wiele łatwiej i trafniej zoptymalizuje Twoją stronę – dzięki temu oszczędzisz przede wszystkim swój czas, a w dalszej perspektywie swoje pieniądze.
(tekst i fot. mat. sponsora)