26 kwietnia 2024

Dwójka: Edukacyjna wycieczka do Warszawy

27 listopada uczniowie Gimnazjum Zespołu Szkół Miejskich nr 2 w Hrubieszowie wybrali się na wycieczkę do stolicy.

27 listopada uczniowie klasy 5b SP oraz 2a Gimnazjum wybrali się na wycieczkę do stolicy pod opieką wychowawców: pani A. Witolskiej i pani B. Fabrowskiej.

Podróż minęła bardzo szybko. Po upływie czterech godzin wjechaliśmy w granice miasta. Pierwszym punktem wycieczki był spacer po Warszawie: Plac Piłsudskiego, Pomnik Kopernika, Rynek Starego Miasta, Zamek Królewski, Kolumna Zygmunta, Pałac Prezydencki to miejsca, które odwiedziliśmy – zrobiliśmy tam pamiątkowe zdjęcia. Następnie udaliśmy się na obiad, a potem do Planetarium.

A tam… usiedliśmy wygodnie w fotelach i oczarowani niezwykłymi obrazami rozgwieżdżonego nieba, słuchaliśmy opowieści o dalekich konstelacjach. Planetarium to miejsce, w którym można się zatrzymać, spojrzeć na wszystko z kosmicznej perspektywy, zastanowić się nad naszym miejscem we Wszechświecie. Dzięki zastosowanym tu nowoczesnym technologiom multimedialnym, można zagłębić się w niedostępnych na co dzień światach, znaleźć się na powierzchni odległych planet. Godzina w Planetarium minęła błyskawicznie!

Potem udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik, aby tam zobaczyć nie tylko zaawansowane technologie, ale też i proste rozwiązania, często oparte na wynalazkach sprzed wielu lat. Nauka i sztuka razem! Przez 3 godziny samodzielnie testowaliśmy, sprawdzaliśmy i poszukiwaliśmy odpowiedzi na różne pytania. Niektórzy byli widzami Teatru Wysokich Napięć, inni odwiedzili Teatr Robotyczny. Wszystkie wystawy, eksponaty rozbudziły naszą ciekawość i pozwoliły spojrzeć na świat z perspektywy młodego odkrywcy.

Ostatnim punktem naszej wycieczki był PGE Narodowy. Przeszliśmy Trasą Piłkarza. Byliśmy jak Robert Lewandowski i poczuliśmy przedmeczową atmosferę w piłkarskiej szatni. Weszliśmy również na punkt widokowy… jest tylko jedno takie miejsce w Polsce!. Chcieliśmy zostać na stadionie dłużej, ale zrobiło się późno i musieliśmy wracać do Hrubieszowa. Po dniu pełnym wrażeń prawie wszyscy w drodze powrotnej usnęliśmy….

Mamy nadzieję, że odwiedzimy jeszcze naszą piękną stolicę, bo wszystkiego nie da się zobaczyć jednego dnia …. a jest co oglądać…. 🙂