22 grudnia 2024

Influencer marketing – kiedy warto w niego zainwestować?

Komunikacja marketingowa jest wszechobecna. Stykamy się z nią niemal non stop. Oglądając film w telewizji, spacerując po mieście, odczytując maile, a nawet czytając wpisy ulubionych blogerów. To właśnie ci ostatni, stali się prawdziwą siłą przyciągania dla wielu marek. Firmy z powodzeniem wykorzystują wpływ znanych w Sieci osób do promowania własnych produktów.

Reklamy

 

Kim jest influencer?

Mówiąc najprościej to osoba, która ma dużą siłę wpływu na innych. Tak zwani trendsetterzy szybko przekonają potencjalnych klientów danej firmy, do zakupu w tym, a nie innym miejscu. Wystarczy, że znana blogerka kupi buty pewnej marki i za kilka chwil jej czytelniczki także wybiorą się do sklepu. Możliwości marketingowe płynące z blogosfery szybko zostały więc zauważone przez fachowców od reklamy.

Dobra inwestycja

Oczywiście współpraca z topowym influencerem nie jest tania, ale z pewnością przynosi wymierne korzyści. Zanim podpiszemy umowę, dokładnie sprawdźmy wszystkie statystyki danej strony. Nie zapominajmy także o zasięgach z portali społecznościowych. Dopiero dogłębna analiza tych danych oraz grupy odbiorców może nam ułatwić podjęcie decyzji. Influencer marketing będzie idealnym rozwiązaniem niezależnie od tego, na jakim etapie rozwoju marki jesteśmy. Możemy go wykorzystać, gdy nasz produkt dopiero wchodzi na rynek, a także wtedy, gdy funkcjonuje on na nim już od dawna. W zależności od tego wybieramy intensywność działań, pamiętając oczywiście, by nasz przekaz nie został odebrany jako nachalny. Najlepiej zacząć od jednego wpisu blogowego i kilku zdjęć – na przykład na Instagramie.

Reklamy

Wykorzystanie influencer marketingu ma ogromny wpływ na zasięgi i zaangażowanie internautów. Społeczności, jakie budują wokół siebie blogerzy, są zazwyczaj bardzo aktywne i chętnie biorą udział w dyskusjach, wymieniając się opiniami. Dodatkowo wykorzystując wizerunek znanej w Sieci osoby, zwiększamy zaufanie potencjalnych klientów. Nie widzi on bowiem naszego produktu w tradycyjnej reklamie telewizyjnej, a u swojego ulubionego blogera. Opinia wydana przez influencera naprawdę ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów.

 

(tekst i fot. mat. sponsora)

Reklamy