Marketing Automation, czyli automatyzacja określonych działań marketingowych, to jeden z wiodących trendów w branży reklamowej. Sprawdź, co powoduje, że coraz większa liczba przedsiębiorców decyduje się na wdrożenie Marketing Automation i przekonaj się, czy jest to odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy. Zapraszamy do lektury!
Marketing Automation – szczypta teorii
Marketing Automation (MA) to określenie działań marketingowych, opierających się na pozyskiwaniu informacji o zachowaniach użytkowników (np. poruszaniu się po stronie www, prowadzonych transakcjach) i wykorzystywaniu ich do indywidualnych kampanii reklamowych. MA prowadzony jest z wykorzystaniem zaawansowanego oprogramowania, korzystającego ze sztucznej inteligencji, algorytmów oraz baz danych.
Jak w praktyce wygląda Marketing Automation
Oprogramowania Marketing Automation gromadzi określone informacje, dotyczące użytkowników witryny, np. dane demograficzne, zwyczaje zakupowe czy zachowania na stronie www. Na ich podstawie klienci firmy są automatycznie katalogowani i przypisywani do konkretnych, zaprojektowanych wcześniej, działań marketingowych.
W praktyce może wyglądać to następująco: Twój sklep internetowy odwiedza młody mężczyzna i interesuje się określonym typem produktu (otwiera i porównuje różne warianty). Na jego poprzednie zakupy składały się produkty z wysokiej półki cenowej, wyróżniające się najlepszą jakością. Mężczyzna kupuje zwykle w godzinach wieczornych. Oprogramowanie MA może skierować do niego reklamę (np. w formie banerów), w której przedstawi produkty najlepiej dopasowane do jego zainteresowań, w odpowiedniej cenie i z przekazem dostosowanym do młodego mężczyzny. Oczywiście o odpowiedniej porze dnia. A wszystko to odbędzie się w sposób automatyczny.
Po więcej informacji na temat Marketing Automation odsyłamy Cię na blog adCookie, czyli specjalistów od marketingu internetowego – https://adcookie.pl/nie-rob-wszystkiego-sam-czyli-dlaczego-warto-wdrozyc-marketing-automation-w-swojej-firmie/.
Marketing Automation w Twojej firmie?
Automatyzacja marketingu to rozwiązanie, które wiąże się z szeregiem korzyści – stąd jego nieustannie rosnąca popularność. Wdrażając MA w swojej firmie, możesz liczyć na m.in.:
-
zwiększenie ilości leadów sprzedażowych i wzrost zysków ze sprzedaży;
-
budowanie relacji i wzrost lojalności wśród dotychczasowych klientów;
-
ograniczenie kosztów i czasu pracy w zakresie prowadzenia działań marketingowych;
-
wiarygodne pomiary skuteczności działań marketingowych.
Marketing Automation to rozwiązanie, które może być wykorzystywane z korzyścią w każdym biznesie internetowym. Automatyzacja procesów pozwala optymalizować zasoby firmy, dostarczać wartościowych danych na temat klientów i zwiększać zyski sprzedażowe.
Planujesz wdrożyć oprogramowanie Marketing Automation w swojej firmie? Nie poruszaj się po omacku! Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia profesjonalnej agencji marketingowej. Specjaliści pomogą Ci w analizie ścieżki zakupowej klientów i szczegółowym opracowaniu strategii reklamowej.
(tekst i fot. mat. partnera)