26 kwietnia 2024

Potrzebujesz więcej leadów? A słyszałeś o automatycznych scenariuszach: Lead generation oraz Lead Nurturing?

Nowoczesny marketing to wiele udogodnień i nowych możliwości pozyskania klientów. Jednak zanim zaczniesz korzystać z nowoczesnych rozwiązań, musisz się z nimi zapoznać. Słyszałeś o pojęciach takich jak lead generation lub lead nurturing? Jeśli nie, to lepiej się o nich dowiedzieć, bo są bardzo przydatne.

Lead Generation — na czym polega?

Automatyzacja marketingu to cała gama procesów, pozwalających na uzyskanie klientów i ich utrzymanie. Strategia lead generation to jeden z rodzajów nowoczesnych technologii marketingowych. Chcąc dopiąć jakąś transakcję, warto zająć się na początku generowaniem leadów. Właśnie do tego służy lead generation. Narzędzie to w prosty, zautomatyzowany sposób pomaga zbierać leady w kilkuetapowym procesie. Automatyzacja marketingu w sieci, w tym etapie jest bardzo ważna. Dzięki niej można zbierać i przechowywać dane o klientach.

Oczywiście odbywa się to zgodnie z polityką prywatności, a wszystkie informacje mają charakter marketingowy. Do tego typu zabiegów zaliczają się również działania z zakresu SEO czy social mediów. Jednak nie są one zautomatyzowane i wymagają większego nakładu wysiłku. Jak w ogóle stworzyć lead przy pomocy automatyzacji marketingu internetowego? Należy przede wszystkim pozyskać dane od klienta. Mogą być one w formie adresu mailowego czy numeru telefonu. Takie informacje pozwolą dzielić się ofertą z klientami. To najszybszy sposób, by do nich dotrzeć i zbudować całą bazę użytkowników.

Czym jest Lead Nurturing?

Lead Nurturing to również wieloetapowy proces, ale kończący się na doprowadzeniu klienta do zawarcia transakcji. Te działania to także automatyzacja marketingu, jednak na nieco innym etapie. Tutaj ma za zadanie nie przyciągnąć, ale utrzymać klienta. Wykorzystywane są do tego spersonalizowane narzędzia, analizy i raporty. Odbywa się to za pomocą selektywnie wybieranych treści, trafiających do użytkowników. W tym etapie dane o odbiorcach usług są wykorzystywane. Do narzędzi wykorzystywanych w tych działaniach można zaliczyć m.in. newslettery lub powiadomienia push.

Klient otrzymujący różnego typu oferty pokrywające się z jego zainteresowaniami o wiele przyjaźniej do nich podejdzie. Wówczas szansa na feedback jest o wiele większa. Jakie działania można zaliczyć do lead nurturing? Są nimi m.in. programy cykliczne, które polegają na wysyłaniu specjalnych informacji do grup klientów w określonych odstępach czasowych. Wówczas inne materiały otrzymują klienci indywidualni, a inne mniejsze przedsiębiorstwa i duże oraz średnie firmy. Oczywiście oprócz samego wysyłania treści następuje także ich analiza, która pozwala na podjęcie dalszych decyzji marketingowych. Lead Nurturing to spersonalizowane i proste działania, które pozwalają budować więź z klientami i są przedłużeniem lead generation. W obecnych czasach, gdy jesteśmy bombardowani informacjami z różnych stron, samo pozyskiwanie leadów już nie wystarcza. Należy odpowiednio je przetwarzać i wydobywać z nich zwrotne informacje.

Leady to bardzo ważne pojęcie w marketingu. Dzięki niemu można budować siatkę klientów i utrzymywać ich zainteresowanie. Automatyzacja marketingu sprawiła, że jest to obecnie jeszcze prostsze. Wystarczy skorzystać z dogodnych narzędzi, które pomogą podzielić klientów na grupy i wysyłać do nich odpowiednie treści, a także analizować feedback i tworzyć raporty.

­

(tekst i fot. mat. partnera)