Masz już dosyć pracy etatowej, która odbiera Ci radość życia? Czujesz, że nie jesteś stworzony do tego, aby pracować pod kontrolą szefa i wykonywać jego polecenia? Możesz zarabiać pieniądze przez Internet i wreszcie poczuć się panem swojego losu! Najbezpieczniejszym i bardzo dochodowym sposobem na to jest zostanie copywriterem.
Na czym polega copywriting?
Copywriter jest osobą zarabiającą pieniądze w zamian za przygotowywanie treści na portale i blogi internetowe, a także na potrzeby kampanii marketingowych. Ogromne zapotrzebowanie istnieje obecnie zwłaszcza na teksty wspierające proces pozycjonowania stron. Zadaniem seo copywritera jest wówczas pisanie artykułów przyjaznych dla użytkowników, a jednocześnie odpowiednio zoptymalizowanych pod wyszukiwarki.
Myślisz sobie jednak, że taka praca wymaga doświadczenia redakcyjnego oraz talentu pisarskiego? Nic z tych rzeczy! Copywriterem może zostać praktycznie każdy, kto zna podstawowe zasady gramatyczne oraz potrafi szybko pisać na klawiaturze. Pierwszych klientów znajdziesz bez trudu nawet bez posiadania rozbudowanego portfolio. Wystarczy, że będziesz wysyłał oferty na portalach ogłoszeniowych oraz skorzystasz z serwisów umożliwiających realizację zleceń i zamieszczanie gotowych artykułów na giełdzie tekstów.
Ile można zarobić?
Copywriting to praca online w której zarobki tak naprawdę nie są niczym ograniczone. Oczywiście początkujący autor nie zarobi tyle co osoba doświadczona, gdyż najpierw musi przekonać do swoich umiejętności zleceniodawców. Zarobki za proste teksty SEO zwykle kształtują się w granicach 5 zł za 1000 znaków ze spacjami. W zamian za treść na strony internetowe możesz już jednak zarobić nawet kilkunastokrotnie więcej. Jeśli natomiast wyspecjalizujesz się w tworzeniu haseł reklamowych, wówczas będziesz zarabiać znacznie powyżej średniej krajowej.
Jakie wyróżniamy rodzaje tekstów?
Początkujący copywriter nie zawsze jest w stanie rozróżnić poszczególne typy tekstów, których napisania oczekują klienci. Należy do nich zaliczyć zwłaszcza:
- teksty zapleczowe – są to proste artykuły o średniej wartości merytorycznej liczące zwykle około 2000 znaków. Głównym zadaniem seo copywritera jest umiejętnie rozmieszczenie w treści słów kluczowych, służących pozycjonowaniu stron w wyszukiwarce Google;
- teksty blogowe – w tym przypadku długość tekstu rozpoczyna się od co najmniej 3000 znaków. Są to jednak luźne przemyślenia, niewymagające posiadania specjalistycznej wiedzy;
- artykuły eksperckie – najwyżej wynagradzane, jednak może je pisać jedynie osoba doskonale znająca omawianą tematykę. Liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna, zasady seo mają marginalne znaczenie;
- opisy do katalogów – są to krótkie opisy prezentujące zawartość pozycjonowanej strony internetowej. Powinny zawierać wskazane przez zamawiającego frazy;
- opisy produktów – ich rolą jest skłonienie osoby odwiedzającej sklep internetowy do dokonania zakupu. Ważny jest więc ich perswazyjny charakter;
- teksty ofertowe – czyli treść nakłaniająca potencjalnych klientów do skorzystania z oferty firmy.
fot. mat. sponsora